Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38 /
Vasario 16-osios g. 2, LT-01104 Vilnius, tel. (8 706) 64 715,
faks.(8 706) 64 820, el. p. info@enmin.lt , http://www.enmin.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 302308327
Lietuvos Respublikos Vyriausybei |
|
2012-09-13 |
Nr. (17.1-16)3-3459 |
|
|
|
|
|
|
|
|
DĖL VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Energetikos ministerija) parengė ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administravimo tvarkos aprašo“ projektą (toliau – Projektas).
Projektas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2012, Nr. 17-752) (toliau – Įstatymas) redakcijos 6 straipsnio 1 dalies 7 punktu, kuriuo Vyriausybei elektros energetikos sektoriuje pavesta tvirtinti Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (toliau – VIAP) elektros energetikos sektoriuje lėšų administravimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).
Nuo 2012 m. vasario 7 d. įsigaliojusi nauja Įstatymo (Žin., 2012, Nr. 17-752) redakcija įtvirtino naują teisinį reguliavimą, pagal kurį Vyriausybė, be kita ko, įpareigojama patvirtinti VIAP lėšų administravimo tvarkos aprašą (Įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 5 ir 7 punktai). Toks teisinis reglamentavimas pakeitė iki tol galiojusį teisinį reguliavimą, pagal kurį įpareigojimas patvirtinti VIAP lėšų administravimo tvarkos aprašą buvo numatytas VIAP teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Energetikos ministro 2009 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 1-215 (Žin., 2009, Nr. 140-6159), 9 punkte, t. y. VIAP lėšų administravimo tvarką tvirtino Komisija. Anksčiau galiojusi Įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2004, Nr. 107-3964) redakcija VIAP lėšų administravimo tvarkos rengėjo nedetalizavo. Atkreiptinas dėmesys, kad Aprašas, kaip Įstatymo normų taikymo aktas, atsižvelgiant į Aprašo reglamentavimo tikslą, turi būti parengtas, remiantis kitais Įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, t. y. VIAP teikimo tvarkos aprašu ir VIAP elektros energetikos sektoriuje sąrašu.
Projekto tikslas yra užtikrinti VIAP administravimo priežiūros reglamentavimo tęstinumą nustatant aiškią ir skaidrią VIAP lėšų surinkimo ir mokėjimo tvarką, reikalavimus VIAP lėšų panaudojimo apskaitai, atskaitomybei ir skaidrumui. Projektu siekiama reglamentuoti VIAP lėšų surinkimą, kurį moka elektros energijos vartotojai ir gamintojai, kurie gamina elektros energiją ir vartoja ją savo teritorijoje, savo įmonės ūkiniams poreikiams ar tiekiantis elektros energiją jo teritorijoje esančių juridinių ar fizinių asmenų ūkiniams poreikiams. Taip pat nustatomi vartotojo ir gamintojo ūkiniams poreikiams suvartoto elektros energijos kiekio nustatymo būdai, bei suvartoto elektros energijos kiekio deklaravimo ir mokėjimų už VIAP surinkimo terminai.
Projektu reglamentuojamas VIAP lėšų administratoriaus paskyrimo tvarka, taip pat reglamentuojamas VIAP lėšų pervedimas lėšų gavėjams, nustatomos VIAP lėšų mokėjimo sąlygos, terminai ir lėšų gavėjų teikiamų sąskaitų pateikimo tvarka VIAP lėšų administratoriui. Nustatomi reikalavimai VIAP lėšų administratoriui viešai skelbti informaciją kas mėnesį apie suteiktas, apskaitytas, surinktas ir išmokėtas VIAP lėšas, skirtumą tarp išmokėtinų VIAP lėšų prognozės ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų, bei to skirtumo susidarymo priežastis. Reglamentuojama, kad VIAP lėšų administratorius Komisijai teikia ir viešai skelbia metinę ataskaitą, kurioje nurodomos per metus surinktos VIAP lėšos, faktiškai VIAP lėšų gavėjams pervestos VIAP lėšos, informacija apie VIAP lėšų panaudojimą ir kita informacija, susijusi su VIAP lėšų surinkimu ir panaudojimu.
Projekte taip pat numatoma, kad VIAP lėšų administratorius ir Komisija turi teisę iš VIAP lėšų gavėjų ir VIAP lėšų mokėtojų gauti visą informaciją ir dokumentus, būtinus efektyviam ir skaidriam VIAP lėšų administravimui vykdyti, bei VIAP lėšų administravimo priežiūrai atlikti.
Projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.
Projektas nenotifikuotinas Europos Komisijai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 45-1446; 2004, Nr. 63-2264) reikalavimus.
Projektas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatoms.
Projekto teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliktas, kriminogeninei situacijai, korupcijai, verslo sąlygoms ir jo plėtrai esminės įtakos neturės. Priėmus Projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.
Projektas su suinteresuotomis institucijomis ir organizacijomis buvo derinamas per Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemę. Gautų pastabų, į kurias neatsižvelgta ar atsižvelgta iš dalies, įvertinimo motyvai yra pateikti pridedamoje derinimo pažymoje.
Projektą parengė Energetikos ministerijos Energijos gamybos skyrius (skyriaus vedėjas Egidijus Purlys, 8 706 64904, el. p. [email protected]).
PRIDEDAMA:
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ projektas, 8 lapai.
2. Pažyma „Dėl suinteresuotų institucijų ir asmenų pateiktų pastabų ir pasiūlymų dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ projekto vertinimo, 15 lapų.
3. Teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 2 lapai.
Energetikos ministras Arvydas Sekmokas
E. Purlys, 8 706 64904, el. p. [email protected]