NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13,14 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir priemonės jam pasiekti

Projektų pakeitimo tikslas – didinti savivaldybių iniciatyvą rengti savivaldybių energinio efektyvumo didinimo ir teritorijų tvarkymo programas ir sudaryti lankstesnes sąlygas įgyvendinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus:

1. Sudaryti galimybes sutartis su bankais dėl lengvatinio kredito teikimo atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti sudaryti ne tik butų ir kitų patalpų savininkų vardu, bet ir  bendrojo naudojimo objektų valdytojo, veikiančio butų ir kitų patalpų savininkų naudai, vardu, taip pat savivaldybių paskirtiems juridiniams asmenims, įgyvendinantiems savivaldybių patvirtintas programas.

2. Užtikrinti valstybės paramos teikimą nepasiturintiems gyventojams, kai atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą finansuoja savivaldybės paskirtas juridinis asmuo pagal savivaldybės patvirtintą programą.

Siūloma pakeisti Valstybės paramos įstatymo 15 straipsnį ir jį išdėstyti nauja redakcija, nustatant ne tik sprendimų dėl atnaujinimo (modernizavimo) projektų finansavimo, bet ir dėl šių projektų įgyvendinimo priėmimo tvarką, kuri svarbi derinant valstybės paramos teikimą pagal valstybės ir savivaldybių programas. Siūloma nustatyti, kad visais atvejais sprendimą dėl atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo priima butų ir kitų patalpų savininkai balsų dauguma Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka ir tuo pačiu pasitvirtina Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka parengtą daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą. Pagal galiojančius teisės aktus investicijų planas – tai projekto techninio ekonominio pagrindimo dokumentas, kuriame pagrindžiamos atnaujinimo (modernizavimo) priemonės, jų kaina ir energinis naudingumas, projekto finansavimo planas.

Šio straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad sutartis su bankais ar kitomis kredito įstaigomis dėl kredito daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti butų ir kitų patalpų savininkų vardu arba savo vardu, veikdamas butų ir kitų patalpų savininkų naudai, sudaro bendrojo naudojimo objektų valdytojas. Jeigu projektas įgyvendinamas pagal savivaldybės programą, sutartis su bankais dėl kredito daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti savo vardu gali sudaryti savivaldybės paskirtas juridinis asmuo. Šiuo atveju butų ir kitų patalpų savininkai pavedimo sutartyje turi prisiimti prievolę joje nustatyta tvarka apmokėti išlaidas, susijusias su kredito grąžinimu ir palūkanomis ir kredito grąžinimo administravimu.

Siūloma pakeisti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio 8 dalį, nustatant, kad nepasiturintiems gyventojams šildymo ir nešildymo sezono metu Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apmokama jiems tenkanti kredito ir palūkanų mėnesinė įmoka. Tokia įstatymo nuostata užtikrins galimybę už nepasiturinčius gyventojus apmokėti jiems tenkančią kredito ir palūkanų mėnesinę įmoką, nepriklausomai kas yra kredito gavėjas.

Atsižvelgus į Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio 8 dalies siūlomą pakeitimą ir redakcinio pobūdžio motyvus, siūloma pakeisti Valstybės paramos įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir 14 straipsnio 2 dalį, įrašant vietoje žodžių ,,kreditą ir palūkanas“ žodžius ,,kredito ir palūkanų mėnesinę įmoką“.

3. Numatomos teisinio reguliavimo teigiamos pasekmės

Priėmus teikiamus įstatymų pakeitimo projektus būtų sudarytos lankstesnės sąlygos įgyvendinti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus, padidėtų atnaujinamų (modernizuojamų) daugiabučių namų skaičius, sumažėtų šiluminės energijos sunaudojimas šiuose pastatuose.

4. Numatomos teisinio reguliavimo neigiamos pasekmės

Nustačius galimybę atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą ir finansavimą pavesti savivaldybės paskirtam juridiniam asmeniui, gali padidėti projekto įgyvendinimo administravimo našta dėl PVM už teikiamas projekto administravimo paslaugas ir išlaidos, susijusios su kredito grąžinimo administravimu.

5. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Realių numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų nenumatoma.

6. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Pritarus projektui, reikės:

1. Pakeisti Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles, patvirtintas Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“.

2. Pakeisti Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos aprašą, patvirtintą aplinkos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012-02-24 įsakymu Nr. D1-174/ A1-116.