DERINIMO PAŽYMA

 

 

Nr.

Institucija,

rašto data ir numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Žyma apie  pastabas ir pasiūlymus, į kuriuos nebuvo atsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teisingumo ministerijos 2012-07-03 raštas Nr. (1.6)2T-1058

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ūkio ministerijos 2012-07-12 raštas Nr. (15.2-24)-3-3899

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          5. Civilinio kodekso 2.95 straipsnis numato, kad reorganizavimas yra juridinio asmens pabaiga be likvidavimo procedūros. Civilinio kodekso 2.97 straipsnis, reglamentuojantis juridinio asmens reorganizavimo būdus, nustato, kad jungiant juridinius asmenis po reorganizavimo veiklą tęsiantiems juridiniams asmenims pereina visos reorganizuotų juridinių asmenų teisės ir pareigos, o juos skaidant visos teisės ir pareigos yra išdalijamos arba padalijamos po reorganizacijos įsteigtiems arba  veikiantiems kitiems juridiniams asmenims. Taigi po reorganizavimo pasibaigus vienam ar daugiau juridinių asmenų, kiti reorganizavime dalyvavę juridiniai asmenys toliau tęsia pasibaigusio juridinio asmens veiklą. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad reorganizavimas neturėtų būti laikomas pagrindu panaikinti licenciją, todėl siūlytina tikslinti Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 5 straipsnio 14 dalies 2 punktą arba pateikti atitinkamus siūlomą teisinį reguliavimą pagrindžiančius argumentus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           7. Siekiant teisinio aiškumo ir apibrėžtumo svarstytina, ar keičiamame Įstatymo 6 straipsnyje neturėtų būti numatyti atsisakymo akredituoti įstaigą pagrindai, nes tai, kas susiję su asmens teisnumo ribojimu turi būti numatyta įstatyme (Civilinio kodekso 2.75 straipsnis).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Projekto 5 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad Sveikatos priežiūros įstaigos licencijavimo taisykles tvirtina Sveikatos apsaugos ministras. Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 2.78 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, kad kiekvienai įstatymų nustatytai licencijuojamai veiklos rūšiai Vyriausybė tvirtina licencijavimo taisykles, jeigu kiti įstatymai nenustato ko kita. Projekto aiškinamajame rašte nėra pagrįsta, kodėl šiuo atveju yra būtina nukrypti nuo Civiliniame kodekse nustatytos bendros taisyklės, kad licencijavimo taisykles tvirtina Vyriausybė. Atsižvelgiant į tai, siūlytume tikslinti Projekto 5 straipsnio 3 dalį ir įtvirtinti, kad Sveikatos priežiūros įstaigos licencijavimo taisykles tvirtina Vyriausybė.

 

 

           

 

 

 

 

 

           

            2. Siūlytume vadovautis veiklos licencijavimo principais, išdėstytais Ūkio ministerijos parengtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Licencijavimo pagrindų patvirtinimo“ projekte ir apsvarstyti galimybę supaprastinti licencijų išdavimo reikalavimus (pavyzdžiui, nustatyti, kad subjektas įgyja teisę imtis atitinkamos veiklos (gauna licenciją) nuo prašymo išduoti licenciją ir deklaracijos (patikinimo), jog licenciją gauti siekiantis asmuo yra įsitikinęs, kad atitinka įstatymų ir licencijavimo taisyklių keliamus reikalavimus, gavimo institucijoje dienos). <...> Projekto aiškinamajame rašte nėra pagrindimo, kodėl šiuo atveju yra būtina nukrypti nuo Civiliniame kodekse nustatytos bendros taisyklės (Projekto 5 straipsnio 7 dalyje nustatytas keturiasdešimties kalendorinių dienų terminas, per kurį įmonei ar įstaigai turi būti pateikta licencija arba motyvuotas raštiškas atsisakymas išduoti licenciją).

Neatsižvelgta

Projekte tikslinga nustatyti, kad juridinio asmens pasibaigimas, nepriklausomai nuo jo pagrindo (reorganizavimo, bankroto ar kt.) visais atvejais būtų pagrindas panaikinti licencijos galiojimą. Tai lemia specifiniai asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo aspektai t.y. tai, kad licencijuojant juridinius asmenis asmens sveikatos priežiūros veiklai išduodama viena licencija visom jo teiktinom paslaugoms (kiekvienai paslaugai yra atskiri personalo, medicinos įrangos reikalavimai, viso paslaugų yra virš 200), nurodant konkrečius tų paslaugų teikimo adresus (šis rekvizitas, susijęs su atitiktimi higieniniams reikalavimams), todėl nustačius siūlomą reglamentavimą, po reorganizavimo skaidymo būdu, galimos situacijos, kai du, trys ar daugiau juridinių asmenų turės tą pačią licenciją, kuria, jei reorganizavimo sąlygose nebus itin detaliai apibrėžta kokia apimtimi pereina reorganizuoto juridinio asmens teisės ir pareigos, faktiškai nebus galima naudotis.

Pažymėtina, kad dabartinėse Asmens sveikatos priežiūros licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156 (Žin., 2007, Nr. 31-1148), po reorganizavimo veiklą tęsiantiems juridiniams asmenims nustatyta supaprastinta licencijų išdavimo ir patikslinimo tvarka (dokumentai įvertinami per 1 darbo dieną, nereikia pateikti dalies dokumentų). Todėl, manytina, kad poįstatyminiu teisės aktu pasiekiamas juridinių asmenų veiklos tęstinumo ir nepertraukiamumo užtikrinimas.

 

Neatsižvelgta

Įstatymo 6 straipsnyje nėra tikslinga numatyti atsisakymo akredituoti įstaigą pagrindus. Kadangi šiuo metu jokiame galiojančiame teisės akte nėra patvirtinti akreditavimo reikalavimai, tuo labiau nėra aiškios tendencijos ar parengtos akreditavimo programos, nustatančios akreditavimo reikalavimų rengimo kryptį. Todėl projekte nėra galimybės numatyti atsisakymo akredituoti įstaigą pagrindus.
 

Neatsižvelgta

Civilinio kodekso 2.78 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Kiekvienai įstatymų nustatytai licencijuojamai   veiklos rūšiai Vyriausybė tvirtina licencijavimo taisykles, jeigu kiti įstatymai nenustato ko kita.

Pastebėtina, kad šiuo projektu ir būtų nustatoma, kad licencijavimo taisykles tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

Taip pat atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad ir šiuo metu Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisykles tvirtina sveikatos apsaugos ministras (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymas Nr. V-156 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo“ (Žin., 2007, Nr. 31-1148).

 

Neatsižvelgta

Dėl atitikimo Vyriausybės nutarimui „Dėl Licencijavimo pagrindų patvirtinimo“. Šis nutarimas yra priimtas 2012 m. liepos 18 d.

Pažymėtina, kad įstatymo projektas buvo rengiamas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. rugsėjo 14 d. posėdžio protokolo Nr. 35 4 punktą ir Teisingumo ministerijos 2011 m. rugpjūčio 16 d. rašto Nr. (1.6.)7R-6835 pastabas ir pasiūlymus.  

Projektu įtvirtinama licencijavimo tvarką nustato Civilinio kodekso II knygos VI skyriaus nuostatos. Manome, kad Projekto nuostatos atitinka Civilinio kodekso nuostatas.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimo Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“ 3.3 punktu, teisės aktų pakeitimai turi būti Vyriausybei pateikti iki 2013 m. gruodžio 31 d. Šiuo metu yra analizuojamas naujas teisinis reglamentavimas asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo kontekste, ir atitinkamai bus sprendžiama dėl minėto nutarimo įgyvendinimo aspektų.