1Siunčiami       

RAŠTAS

 


          

 

 

RAŠTAS

 

 LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, A.Vivulskio g. 11, LT-03610 Vilnius,  tel. (8 5) 266 8176, (8 5) 266 8169, faks. (8 5) 266 4209,

el. p.  [email protected], http://www.socmin.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 1886 03515

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

     

Nr. (11.1-53) SD - 

Į      

     

        

     

 

DĖL  įSTATYMO  PROJEKTO 

 


Socialinės apsaugos ir darbo ministerija teikia Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 412 ir 415 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą
(toliau – įstatymo projektas).

Įstatymo projekto tikslas – palengvinti administracinės atsakomybės taikymą Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI) pareigūnams kliudantiems asmenims bei sugriežtinti sankcijas už darbo laiko apskaitos pažeidimus.

ATPK 412 straipsnio pakeitimu siekiama užtikrinti veiksmingą VDI inspektorių darbą. VDI duomenimis, per 2010 m. nustatyta apie 20 atvejų, kai asmenys, nebūdami darbdaviai ar jų įgalioti asmenys, kliudė VDI inspektoriams atlikti jiems pavestas pareigas ir nevykdė jų teisėtų reikalavimų; 2011 m. tokių asmenų nustatyta apie 50, o per 5 pirmuosius 2012 m. mėnesius – apie 30. Taigi asmenų, atsisakančių bendradarbiauti su VDI inspektoriais ir kliudančių pastariesiems tinkamai atlikti savo pareigas, daugėja, todėl yra tikslinga nustatyti sankcijas visiems asmenims, kurie trukdo VDI pareigūnams atlikti jiems pavestas pareigas arba nevykdo jų reikalavimų. Reikia pažymėti, kad administracinės atsakomybės ribų teisės subjektams išplėtimu nesiekiama suvaržyti asmenų teisių, o siekiama sudaryti kuo palankesnes sąlygas inspektoriams vykdyti savo funkcijas.

ATPK 415 straipsnyje numatyta sankcija turėtų būti griežtinama stiprinant kovą su nedeklaruojamu darbu. Be to, griežtinti ATPK 415 straipsnyje numatytą sankciją skatina ne tik darbo laiko apskaitos pažeidimo turinio svarba, bet ir didėjantis tokių pažeidimų mastas. VDI duomenimis, nuo 2010 m. iki 2011 m. iš asmenų gautų skundų ir pranešimų dėl darbo laiko apskaitos pažeidimų skaičius išaugo 33,7 proc., arba nuo 362 iki 484, kartu darbo laiko apskaitos pažeidimai tapo vienais smarkiausiai plintančių darbo teisės pažeidimų.

Įstatymo projektas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta 2008 m. gruodžio 9 d. Seimo nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr.146-5870), nuostatoms.

Įstatymo projektu neperkeliami ir neįgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai.

Įstatymo projektas nenotifikuotinas Europos komisijai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999,
Nr. 45-1446; 2004, Nr. 63-2264) reikalavimus.

Įstatymo projektui įtraukti į teisės sistemą teisės aktų priimti nereikės.

Įstatymo projektas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje. Pastabų iš visuomenės negauta.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir bendrinės kalbos normų. Įstatymo projekte apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, nes įstatymo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos.

Įstatymo projektas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2012 m. liepos 13 d. raštu Nr. (11.1-53) SD-4843 buvo teiktas derinti Finansų ministerijai, Švietimo ir mokslo ministerijai, Teisingumo ministerijai, Ūkio ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Europos teisės departamentui prie Teisingumo ministerijos, Trišalėje taryboje atstovaujančioms institucijoms ir organizacijoms. Įstatymo projektas patikslintas pagal Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos 2012 m. liepos 20 d. raštu Nr. NR-669, Vidaus reikalų ministerijos
2012 m. liepos 23 d. raštu Nr. 1D-4985(3), Ūkio ministerijos 2012 m. liepos 26 d. raštu Nr. (4.2-11)-3-4211 bei Teisingumo ministerijos 2012 m. rugpjūčio 13 d. raštu Nr. (1.36.)2T-1301 teiktas pastabas.

Ūkio ministerija 2012 m. liepos 26 d. rašte Nr. (4.2-11)-3-4211 siūlė įstatymo projekte vartojamą sąvoką „kitus asmenis“ apibrėžti konkrečiau, pvz., atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatyme (toliau – VDI įstatymas) vartojamas sąvokas. Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad Teisingumo ministerija 2012 m. liepos 20 d. rašte Nr. NR-669 pažymėjo, kad ATPK 43, 435, 439, 4313 straipsniuose nustatyta, jog už šiuose straipsniuose numatytų administracinių teisės pažeidimų padarymą atsako piliečiai ir pareigūnai. Tačiau, pirma, VDI įstatyme vartojamų sąvokų (pvz., darbuotojai, darbuotojų atstovai, pareiškėjai ir kt.) nurodymas ATPK 412 straipsnio dispozicijoje apkrautų pačią šio straipsnio dispoziciją. Antra, sąvokos „piliečiai“ nurodymas vietoje siūlomo junginio „kitiems asmenims“ taip pat nebūtų tinkamas, nes tokiu atveju atsakomybė negalėtų būti taikoma kitų valstybių piliečiams ar asmenims be pilietybės.

Įstatymo projekto parengimą inicijavo VDI. Įstatymo projekto rengimą koordinavo socialinės apsaugos ir darbo viceministras Audrius Bitinas (tel. 2664208, el. p. [email protected]), parengė Darbo departamento (direktorius – Viktoras Majauskas (tel. 2664285, el. p. [email protected]) Darbo teisės skyrius (vedėja – Eglė Radišauskienė, tel. 2664240, el. p. [email protected], tiesioginė rengėja – skyriaus vyriausioji specialistė Jelena Polijančuk, tel. 2664229, el. p. Jelena.Polijancuk@socmin.lt).

 

                      PRIDEDAMA:

                     1.   Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

                     2. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 412 ir 415 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, 1 lapas.                    

                     3. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 412 ir 415 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto lyginamasis variantas, 1 lapas.

                     4. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 412 ir 415 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto aiškinamasis raštas, 3 lapai.

                     5. Suinteresuotųjų institucijų ir įstaigų derinimo raštų kopijos, 8 lapai.

 

 


Socialinės apsaugos ir darbo ministras

Donatas Jankauskas

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jelena Polijančuk, tel. 2664229, el. p. [email protected]