LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai                             2012-08-     Nr. (1.6.) 2T-

         Į 2012-07-27 Nr. (13-1)-D8-6801

 

DĖL IŠVADOS įstatymO PROJEKTUI                                      

                                          

          Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi pateiktą išvadai gauti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 2, 4, 5, 8, 10, 11, 16, 18, 181, 29, 36, 40, 41, 43(1), 47 straipsnių pakeitimo ir priedo papildymo įstatymo projektą, pažymi, kad pastabų ir pasiūlymų dėl teisinio reguliavimo tikslo ir galimų pasekmių neturi, tačiau teikia pastabas ir pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo priemonių, teisės technikos ir kitų svarbių aspektų.

Dėl teisinio reguliavimo priemonių:

Įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalimi dėstomame Statybos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyta, kad nacionalinius techninius reikalavimus įvertinimus rengia ir išduoda Aplinkos ministerijos nustatytus reikalavimus atitinkančios techninio vertinimo įstaigos. Manome, kad šie reikalavimai, kaip ribojantys subjektų laisvę vykdyti tam tikrą veiklą, turėtų būti nustatyti įstatyme. Kartu yra tikslinga paaiškinti, apie kokios teisinės formos juridinius asmenis kalbama juos įvardijant kaip „paskirtos techninio vertinimo įstaigos“.

Dėl teisės technikos:

1.                  Nurodant keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinius papildomai nurodytini ir šie: 2002, Nr. 124-5625; 2003, Nr. 123-5592; 2006, Nr. 116-4402; 2009, Nr. 117-4993, Nr. 144-6352; 2011, Nr. 62-2937, Nr. 78-3802; 2012, Nr. 76-3921.

2.                  Įstatymo projektu keičiamame Statybos įstatyme (2 str. 35, 36, 75 d., 4 str. 3 d., 5 str. 1 p., 29 str. 5 d. 2 p., 40 str. 3 p., 41 str. 3 d.) teikiama nuoroda į šio Įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatytus (nurodytus) esminius statinių reikalavimus, tačiau pačioje 4 straipsnio 1 dalyje šie reikalavimai nebėra nustatomi (nurodomi), o teikiama tik nuoroda į Reglamentą (EB) Nr. 305/2011 – šiame reglamente nustatytus esminius statinių reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, siūlytina keičiamose Statybos įstatymo nuostatose teikti nuorodą ne į Statybos įstatymo 4 straipsnio 1 dalį, o tiesiogiai į Reglamentą (EB) Nr. 305/2011, atitinkamai taip pat pakeičiant ir galiojančias Statybos įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktų bei 6 straipsnio 2 dalies nuostatas. Be kita ko, įstatymo projekto tekste nuoroda į įstatymo 4 straipsnio 1 dalį pateikiama skirtingai – vienur nurodoma, kad reikalavimai „nustatyti“, o kitur – „nurodyti“.

3.                  Keičiamame Statybos įstatymo 18 straipsnio pavadinime nurodoma, kad šiame straipsnyje reglamentuojamos statybos produktų gamintojo, importuotojo, platintojo ir įgaliotojo atstovo teisės ir pareigos, tačiau šio straipsnio 4 dalyje taip pat nurodomi reikalavimai statybos produktams. Svarstytina ar bendrojo pobūdžio reikalavimai statybos produktams nurodytini šiame straipsnyje.

4.                  Keičiant Statybos įstatymo 43(1) straipsnio 11 dalies 2 punktą kartu siūlytina patikslinti ir šio straipsnio novelos nuorodą, atsižvelgiant į Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo tvarkos įstatymo 8 straipsnio 5 dalies nuostatas (novelos žymimos ne skliausteliuose).

5.                  Įstatymo projekto 18 straipsnyje siūlytina išbraukti perteklinius žodžius „parengia ir“.

6.                  Įstatymo projekto lyginamajame variante neturėtų būti paryškinami sąvokų ir straipsnių pavadinimai (ar jų dalys), kurie nėra keičiami.

7.                  Įstatymo priedas papildomas nuoroda į Reglamentą (EB) Nr. 765/2008, taip pat ir tekste teikiama nuoroda į šį reglamentą, tačiau atitikties lentelė nėra pateikiama. Manome, kad ne tik dėl šio reglamento, o taip pat ir dėl Reglamento Nr. 305/2011 įgyvendinimo turėtų būti pateikta atitikties lentelė.

Dėl kitų svarbių aspektų:

Keičiamo Statybos įstatymo 18 straipsnio 20 dalyje nurodoma, kad už šiame straipsnyje nurodytų pareigų nevykdymą ar nepatenkinamą vykdymą statybos produktų gamintojas, importuotojas, platintojas ir įgaliotasis atstovas atsako pagal Civilinį kodeksą ir Administracinių teisės pažeidimų kodeksą. Nėra aišku, kokia šiandien administracinė atsakomybė yra numatyta už teikiamame įstatymo projekte numatytų pareigų nevykdymą, ir svarstytina, ar nereikia kartu su teikiamu įstatymo projektu teikti ir Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo ir (ar) papildymo projekto.

 

Teisingumo viceministras                                                                                       Tomas Vaitkevičius                 

 

 

 

 

Dainius Petravičius, (8 5) 266 29 04, el. p. [email protected]                       Originalas nebus siunčiamas