NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO poveikio vertinimo

pažyma

 

1

Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 27 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl valstybės paskolų ir valstybės remiamų paskolų studentams suteikimo, administravimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas.

2

Numatomo teisinio reguliavimo tikslas

Patikslinti nuostatas dėl Valstybinio studijų fondo (toliau – Fondas) sukauptų lėšų iš grąžinamų paskolų, palūkanų ir delspinigių (toliau – Fondui grąžintos lėšos) panaudojimo, sudarant galimybes šias lėšas naudoti ne tik valstybės paskoloms teikti, valstybės remiamų paskolų palūkanoms apmokėti, valstybės įsipareigojimams pagal valstybės garantiją ir kitiems įsipareigojimams vykdyti, bet ir socialinėms stipendijoms teikti. Sprendimus dėl Fondui grąžintų lėšų panaudojimo priimtų Fondo valdyba, suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija).

3

Numatomo teisinio reguliavimo pagrindas

Nutarimo projektas parengtas vykdant Ministro Pirmininko pavedimą, įformintą Ministro pirmininko kanclerio pavaduotojo 2012 m. liepos 31 d. rezoliucija Nr. 62-3017 ir atsižvelgiant į Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitoje „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų“ pateiktus pastebėjimus, kad Fondo sukauptos lėšos iš gražintų paskolų, palūkanų, delspinigių ir procesinių palūkanų sudaro 33,9 mln. Lt ir yra nenaudojamos. Valstybės kontrolės nuomone, kaupiant tokio dydžio fondą neatsižvelgta į kasmet išduotų, negrąžintų ir nurašytų paskolų duomenis, todėl Lietuvos Respublikos Vyriausybei rekomenduoja spręsti dėl šių lėšų panaudojimo. 

4

Numatomo teisinio reguliavimo tikslui pasiekti siūlomos priemonės

Rengiant nutarimo projektą atsižvelgta ir į tai, kad Finansų ministerijos 2012 m. liepos 10 d. rašte Nr. (2.33-01)-6K-1205991 „Dėl prognozuojamų 2013, 2014 ir 2015 metų valstybės biudžeto apimčių ir 2013 metų valstybės biudžeto projekto skaičiavimų“ pateiktuose numatomuose valstybės biudžeto maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limituose nėra numatyta papildomų lėšų, 2013 m. būtinų svarbiausioms mokslo ir studijų reikmėms, todėl nėra galimybių ne tik didinti, bet ir išlaikyti tą patį socialinių stipendijų kiekį kaip pernai. Pastaraisiais metais socialinių stipendijų poreikis nemažėja, pernai jos buvo skirtos pagal konkursinę eilę. Todėl numatoma, kad priėmus nutarimo projektą dalis Fondui grąžintų lėšų bus panaudotos socialinėms stipendijoms teikti. Socialinių stipendijų aukštųjų mokyklų studentams skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1801 (Žin., 2009, Nr. 158-7187), 8 punkte numatyta, kad socialinėms stipendijoms teikti naudojamos Fondui šiam tikslui skirtos valstybės biudžeto lėšos, taip pat gali būti naudojamos kitos teisėtai gautos lėšos.

Atsižvelgiant į tai, kad Ministerija yra atsakinga už valstybės paskolų teikimą, valstybės remiamų paskolų palūkanų apmokėjimą, valstybės įsipareigojimų pagal valstybės garantiją vykdymą bei įgyvendina valstybės kaip Fondo savininkės teises ir pareigas ir yra Fondui skiriamų valstybės biudžeto asignavimų valdytoja nutarimo projekte siūloma numatyti, kad Fondo valdyba suderina su Ministerija ketinamus priimti sprendimus dėl Fondui grąžintų lėšų panaudojimo, tuo būdu užtikrinant prisiimtus valstybės įsipareigojimus.

5

Numatomo teisinio reguliavimo pasekmės

 

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

 

Bus sudaryta galimybė dalį Fondui grąžintų lėšų panaudoti socialinėms stipendijoms teikti.

Fondo valdyba derins su Ministerija ketinamus priimti sprendimus dėl Fondui grąžintų lėšų panaudojimo, tuo būdu užtikrinant prisiimtus valstybės įsipareigojimus.

Nėra.

 

6

Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos

Nėra.

____________________________