LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 


 

Sveikatos apsaugos ministerijai

Vilniaus g. 33

LT-01506 Vilnius

 

   2012-08-       Nr. (1.15-0202)-5K-1215324)-

                           6K-

Į  2012-07-19 Nr. (11.3-194)10-6099

 

DĖL LIETUVOS  RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL PRIKLAUSOMYBĖS LIGŲ PREVENCIJOS, GYDYMO, REABILITACIJOS IR REINTEGRACIJOS PASLAUGŲ SISTEMOS SUKŪRIMO KONCEPCIJOS PATVIRTINIMO“ PROJEKTO DERINIMO 

 

Finansų ministerija išnagrinėjo pateiktą derinti Lietuvos  Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl priklausomybės ligų prevencijos, gydymo, reabilitacijos ir reintegracijos paslaugų sistemos sukūrimo koncepcijos patvirtinimo“ projektą ir pagal kompetenciją teikia šias pastabas ir pasiūlymus.

Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių ir teisinio reguliavimo stebėsenos pažymos pavyzdinės formos patvirtinimo“ patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių 22 punktą rengiamoje numatomo teisinio reguliavimo koncepcijoje turi būti pateikiama esamos padėties ir spręstinų problemų analizė, numatomo teisinio reguliavimo tikslas, principai ir pagrindinės nuostatos, galimos teigiamos ir neigiamos numatomo teisinio reguliavimo pasekmės, finansinis numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimo įvertinimas, numatomą teisinį reguliavimą pagrindžiančios nuostatos (kitų valstybių teisinio reguliavimo geroji praktika, mokslinių tyrimų, ekspertizių rezultatai, teismų praktika ir kita). Todėl, mūsų nuomone, koncepcijoje turėtų būti pateikta detalesnė informacija, ypač finansinis numatomo teisinio reguliavimo įgyvendinimo įvertinimas. Be to, manome, kad būtų tikslinga nurodyti kokie bus pasiekti rezultatai įgyvendinus koncepcijoje numatytas priemones.

Kartu atkreipiame dėmesį, kad Vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimas ambulatoriniam gydymui nustatytas  Sveikatos draudimo įstatyme, todėl siūlome atitinkamai patikslinti koncepcijos 16.3 ir 16.4 punktus.

Pažymime, kad šiuo metu veikiantys priklausomybės ligų centrai (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje) yra biudžetinės įstaigos, kurios  asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikia visiems gyventojams, t. y. ir neapdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu. Todėl steigti naują biudžetinę įstaigą  Valstybinį priklausomybės ligų centrą neapdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu netikslinga ir neekonomiška. Manome, kad minėtų asmenų gydymą gali užtikrinti jau veikiantys priklausomybės ligų centrai. Siūlome išbraukti 17.1 punktą.

Kartu norime atkreipti dėmesį, kad pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 189 straipsnį, iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo biudžetų bei kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamų įstaigų, įmonių, organizacijų bei Lietuvos banko darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygos nustatomos įstatymų nustatyta tvarka.

Pagal Vyriausybės 2011 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 1203 patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 metų veiklos prioritetų įgyvendinimo pažangos lentelės I dalies 1.2 prioritetinę kryptį vienas iš svarbiausių darbų yra suvienodintos darbo apmokėjimo sąlygos dirbantiems vienodos kvalifikacijos sudėtingumo darbą. Tuo tikslu Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi pateikti Vyriausybei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo projektą. Atsižvelgiant į tai, siūlome išbraukti 17.2 punktą.

Siūlome iš IV dalies „Finansavimo šaltiniai“ 21 punkto išbraukti žodžius „skirtos priklausomybės ligoms gydyti“ ir išbraukti 22 punktą, kaip nereikalingą.

Kartu atkreipiame dėmesį, kad koncepcijos projekte lieka neaiškus Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento vaidmuo priklausomybės ligų prevencijos, gydymo, reabilitacijos ir reintegracijos paslaugų sistemoje.

 

 

 

 

 

 

Finansų viceministras                                                                                      Aloyzas Vitkauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Ratinaitė, 2390 030

V. Balčius, 2390 06