LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

2012-08-

Nr.

Į 2012-07-23

Nr. (24.11-23)SD-5076

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

 

 

Dėl nutarimo projekto

 

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-4070“ projektą (toliau – Projektas), teikia teisinę išvadą.

Projekto rengėjai Projektu siūlo nepritarti Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo 19 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-4070 (toliau – Įstatymo projektas) dėl Projekto 1.1, 1.2, 1.3 punktuose nurodytų priežasčių. Įvertinus nurodomas priežastis, teiktini šie pasiūlymai bei išsakytinos šios pastabos:

1.    Siekiant teisinio aiškumo, Projekto 1.1 punkto paskutiniajame sakinyje siūlytina nurodyti, kokiuose konkrečiuose įstatymuose nustatyti „socialinės paramos“ bei „išmokų vaikams“ teikimo būdai.

2.    Projekto 1.2 punkte nurodomos priežastys, manytina, nėra pakankamos formuluoti nepritarimo argumentus Įstatymo projektui. Manytina, kad pirmajame šio punkto sakinyje dėstoma informacija yra nesusijusi su Įstatymo projektu numatomo teisinio reguliavimo tikslu, siūlomomis priemonėmis, o antrojo šio punkto sakinio teiginiai yra abstraktūs ir nepagrįsti objektyviais duomenimis. Atsižvelgiant į tai, siūlytina atsisakyti Projekto 1.2 punkto arba jį tobulinti. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į Teisingumo ministerijos 2011 m. vasario 2 d. rašte Nr. (1.11.) 7R-952 išdėstytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektų, kuriais teikiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvados dėl Lietuvos Respublikos Seime svarstomų teisės aktų projektų, rengimo rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos), kurioms buvo pritarta 2011 m. vasario 7 d. Vyriausybės pasitarime, 4.5 punktą, Projekte turėtų būti pasisakoma dėl Įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingų papildomų valstybės biudžeto lėšų numatymo ir skyrimo galimybių bei galimų šių lėšų šaltinių. Tokiu atveju reikėtų iš esmės tikslinti Projekto 1.2 punkto antrojo sakinio nuostatą „žymiai išaugtų“, pateikiant bent preliminarius skaičiavimus. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad bet kokiu atveju tai turėtų būti tiek sąlyginis argumentas, tiek netiesioginis argumentas dėl Įstatymo projekto, nes Lietuvos Respublikos Seimas gali nepritarti Projekto 1.2 punkte minimų pertvarkų įteisinimui.

3.    Remiantis Rekomendacijų 1.5 punktu, formuojant Vyriausybės poziciją – Seime svarstomam teisės akto projektui nepritarti – konkretūs šią poziciją pagrindžiantys argumentai formuluojami, be kita ko, įvertinus Seime svarstomo teisės akto projekto priėmimo pasekmes. Atsižvelgiant į tai, Projekto 1.3 punktas turėtų būti tobulinamas iš esmės. Šiame punkte turėtų būti įvertinamos galimos Įstatymo projektu siūlomo teisinio reguliavimo pasekmės ir pateikiami konkretūs nepritarimo Įstatymo projektui argumentai, o ne teikiami siūlymai Lietuvos Respublikos Seimui apsvarstyti tam tikrus aspektus. Pagaliau – svarstytina, ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė neturėtų pasisakyti dėl priežasčių, nurodytų Įstatymo projekto aiškinamojo rašto 1 punkte, paskatinusių rengti Įstatymo projektą, buvimo (nebuvimo). Tuo atveju, jei nurodomos aplinkybės egzistuoja, manytina, būtų tikslinga pasisakyti, kaip atitinkamos problemos yra sprendžiamos, remiantis galiojančiu teisiniu reguliavimu; kita vertus – jei galiojantis teisinis reguliavimas yra nepakankamas, svarstytina, ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė neturėtų pasisakyti apie planuojamus tolimesnius veiksmus, sprendžiant Įstatymo projekto aiškinamojo rašto 1 punkte nurodytas problemas.

4.    Kadangi Projekto rengėjai siūlo nepritarti Įstatymo projektui, siūlytina atsisakyti Projekto 2 punkto, nes įvertinus šiame punkte minimą Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. vasario 13 d. išvados dėl Įstatymo projekto pastabą, Seime galėtų būti nuspręsta tobulinti kitus teisės aktus, numatant analogiškas nuostatas, siūlomoms Įstatymo projektu. Kartu, Teisingumo ministerijos nuomone (jei Projekto rengėjai nekeistų pozicijos dėl Įstatymo projekto), Projekte būtų tikslinga pritarti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. vasario 13 d. išvados dėl Įstatymo projekto 2 punkto pirmojoje pastraipoje dėstomiems argumentams.

 

 

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                           Gytis Andrulionis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaida Štrafėlė, (8 5) 266 2850, el.p. [email protected]                                                                          Originalas nebus siunčiamas