patvirtinta
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2012 m. d. įsakymo Nr. redakcija)
BENDRAI FINANSUOJAMŲ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ
PROJEKTŲ PAJAMŲ
SKAIČIAVIMO IR PRIEŽIŪROS METODIKA
I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų
projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika (toliau – Metodika)
nustato metodines rekomendacijas ir reikalavimus, kuriais turi vadovautis
pareiškėjai, projektų vykdytojai, įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos
ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai
finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius (toliau –
ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos), nustatydami finansavimo
sąlygas bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų
lėšų projektams (toliau – projektai), kurie gauna pajamų, nurodytų
2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006,
nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos
socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB)
Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su pakeitimais, padarytais 2008 m.
gruodžio 18 d. Tarybos reglamentu (EB ) Nr. 1341/2008, kuriuo iš
dalies keičiamos Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 nuostatos, susijusios
su projektais, iš kurių gaunamos pajamos (OL 2008 L 348, p. 19) su
pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamentu (ES) Nr. 1310/2011 (OL 2011 L 337, p. 1) (toliau – reglamentas
Nr. 1083/2006), 55 straipsnyje (toliau – pajamos),
apskaičiuodami pajamas ir atlikdami projektų, gaunančių pajamų, įgyvendinimo
priežiūrą.
2. Metodika parengta vadovaujantis reglamento Nr. 1083/2006,
2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1828/2006,
nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias
nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos
fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB)
Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo
taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais,
padarytais 2009 m. rugsėjo 1 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 846/2010 (OL 2009 L 250, p. 1), su paskutiniais
pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo
reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), Atsakomybės ir
funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos
2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo
strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007,
Nr. 114-4637), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių,
patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d.
nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Veiksmų programų
administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin.,
2008, Nr. 137-5429), ir Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos
Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias
veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties
taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio
31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789)
(toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės),
nuostatomis.
3. Metodika parengta atsižvelgiant į šiuos Europos Komisijos (toliau – EK) parengtus metodinius dokumentus:
3.1. Investicinių projektų kaštų-naudos analizės gaires (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects);
3.2. Darbo dokumentą Nr. 4 „Kaštų-naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4);
3.3. 2009 m. balandžio 7 d. 2010 m. lapkričio 30 d. pažymą
Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 07/0074/04 07/0074/09 „Patikslintos
Mmetodinės rekomendacijos dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006
55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Revised Guidance
nNote on Art. 55 for ERDF and CF of Council Regulation (EC) No
1083/2006: rRevenue-gGenerating pProjects);
3.4. 2008 m. spalio 21 d. 2012 m. liepos 6 d. pažymą
Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 08/0012/02 „Pažyma Metodinės rekomendacijos dėl
reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 6 dalies“ (angl. Informatikon
Guidance note on Article 55(6) of Regulation (EC) No 1083/2006);
3.5. 2008 m. gruodžio 22 d. 2011 m. vasario 21 d.
pažymą Fondų koordinavimo komitetui Nr. COCOF 08/0002/03 Nr. COCOF 10/0014/04 „Dėl finansų
inžinerijos“
„Metodinės rekomendacijos dėl finansų inžinerijos priemonių pagal Tarybos
reglamento Nr. 1083/2006 44 straipsnį“ (angl. Guidance Note on Financial
Engineering Instruments under Article 44 of Council Regulation (EC) No
1083/2006).
4. Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka Metodikos 2 ir 3 punktuose nurodytuose teisės aktuose ir metodiniuose dokumentuose vartojamas sąvokas.
5. Metodika taikoma projektams, atitinkantiems visas šias sąlygas:
5.1. projektas yra susijęs su investicijomis į infrastruktūrą, už kurios naudojimą jos naudotojai tiesiogiai moka mokesčius, arba su žemės ar pastatų pardavimu arba nuoma, arba kitu mokamų paslaugų teikimu;
5.2. projektas yra bendrai finansuojamas iš Europos
regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų arba projektas yra
bendrai finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų ir jo veiklų,
patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, tinkamų
finansuoti išlaidų suma viršija 1 000 000 eurų;
5.3. projekto išlaidų (tinkamų finansuoti ir netinkamų
finansuoti projekto išlaidų suma, įskaitant projekto išlaidoms tenkantį
pridėtinės vertės mokestį) bendra suma viršija 1 000 000 eurų. Į iš
Europos regioninės plėtros fondo bendrai finansuojamų projektų išlaidų sumą
neįskaičiuojama projekto veiklų, patenkančių į Europos socialinio fondo paramos
sritį, tinkamų finansuoti išlaidų suma, kuri taip pat neįskaičiuojama į
projekto išlaidas ir taikant kitus šioje Metodikoje nustatytus reikalavimus;
5.4. projektui arba jo veiklų daliai nėra taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant de minimis pagalbą;
5.5. projektas nėra finansų inžinerijos projektas, kaip apibrėžta Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 (Žin., 2008, Nr. 125-4765).
6. Projektų finansavimo sąlygų aprašuose ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos gali nustatyti reikalavimus atsižvelgti į iš projekto gaunamas grynąsias pajamas nustatant didžiausią leistiną skirti projektui finansavimo lėšų dydį ir tais atvejais, kai pagal Metodikos 5 punkto nuostatas projektams ši Metodika netaikoma.
II SKYRIUS. PROJEKTŲ, KURIŲ PAJAMAS GALIMA IŠ ANKSTO
OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI,
PAJAMŲ SKAIČIAVIMAS
7. Projekto pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti tuo atveju, jeigu projekto investicijų ataskaitiniam laikotarpiui galima objektyviai prognozuoti pagrindinius pajamų dydį lemiančius veiksnius:
7.1. kainą (prekių ar paslaugų pardavimo kainą, tarifus, nuomos įkainius ir pan.);
7.2. paklausą (prekių ar paslaugų pardavimo kiekį, vartotojų skaičių, renginių dažnumą ir pan.).
8. Tuo atveju, jeigu projekto investicijų ataskaitiniam laikotarpiui objektyviai prognozuoti pagrindinių pajamų dydį lemiančių veiksnių, nurodytų Metodikos 7.1–7.2 punktuose, neįmanoma, projekto pajamos yra vertinamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma bei didžiausia leistina skirti projektui finansavimo lėšų suma yra nustatoma Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka.
9. Tais atvejais, kai iš projekto numatoma gauti pajamų, kurias įmanoma iš anksto objektyviai apskaičiuoti, EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma negali viršyti išlaidų projekto investicijoms dabartinės vertės, atėmus grynųjų pajamų iš projekto investicijų per konkretų investicijų ataskaitinį laikotarpį dabartinę vertę.
10. Pateikdamas paraišką dėl projekto, kurio pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti, finansavimo (toliau – paraiška), pareiškėjas turi pateikti informaciją apie planuojamas gauti iš projekto pajamas. Šią informaciją pareiškėjas pateikia užpildydamas Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo (toliau – projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedas) formą, kuri yra nustatyta Metodikos 1 priede, o šios formos pildymo instrukcija – Metodikos 2 priede. Elektroninė projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo versija pateikiama ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt). Reikalavimą pareiškėjui kartu su paraiška pateikti užpildytą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo formą Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija įtraukia rengdama projektų finansavimo sąlygų aprašą. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija taip pat gali papildyti projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedo formą ir įtraukti ją į paraiškos specialiąją (B) dalį arba patvirtinti ją kaip paraiškos specialiosios (B) dalies priedą.
11. Projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priede pateikiamos jau atliktų diskontuoto pinigų srauto skaičiavimų, jei tokie buvo atlikti rengiant konkretaus projekto paraišką, pavyzdžiui, rengiant investicijų projektą, prielaidos ir rezultatai (patys skaičiavimai tokiu atveju taip pat turi būti pridedami prie paraiškos). Jei rengiant projektą tokie diskontuoto pinigų srauto skaičiavimai atlikti nebuvo, jie atliekami pildant projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą – tokiu atveju išsamiau užpildomas šio priedo penktasis skirsnis, skirtas prielaidoms pagrįsti.
12. Skaičiuojant pajamas turi būti atsižvelgiama į šios Metodikos 3.1–3.3 punktuose nurodytus metodinius dokumentus ir (arba) kitus su pajamų skaičiavimu susijusius metodinius dokumentus, paskelbtus ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt), tiek, kiek jie papildo šią Metodiką.
PIRMASIS SKIRSNIS
Pagrindiniai pajamų skaičiavimo principai
13. Atliekant pajamų skaičiavimą turi būti laikomasi šių pagrindinių principų:
13.1. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (kuri taip pat yra ir didžiausia leistina skirti projektui finansavimo lėšų suma) skaičiuojama trūkstamo finansavimo metodu, pagal kurį trūkstamas finansavimas rodo projekto išlaidų dalį, kuri negali būti finansuojama pajamomis, gaunamomis iš paties projekto, ir kuri dėl to gali būti padengiama projektui skiriamo finansavimo lėšomis;
13.2. skaičiavimai atliekami tokiu nuoseklumu:
13.2.1. nustatomas trūkstamo finansavimo santykis pagal šią formulę:
R=(DIC-DNR)/DIC, kur
R – trūkstamo finansavimo santykis (EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis);
DIC – diskontuotos investicijų išlaidos;
DNR – diskontuotos grynosios pajamos;
(DIC-DNR) – diskontuotas trūkstamas finansavimas.
13.2.2. apskaičiuojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų
suma (kuri taip pat yra ir didžiausia leistina skirti projektui finansavimo
lėšų suma) pagal šią formulę:
DA=EC x R, kur
DA – EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma;
EC – tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, t. y. projekto išlaidų suma, atitinkanti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių reikalavimus;
R – trūkstamo finansavimo santykis.
13.3. skaičiavimai atliekami remiantis bendraisiais diskontuoto pinigų srauto skaičiavimo principais – skaičiuojant naudojamos reikšmės diskontuojamos, įtraukiami tik pinigų srautai (t. y. neįtraukiami nepiniginiai apskaitos straipsniai, tokie kaip nusidėvėjimas ar atidėjiniai ir pan.).
ANTRASIS SKIRSNIS
Projekto INVESTICIJŲ IŠLAIDOS
14. Projekto investicijų išlaidos yra visos projekto
tinkamos finansuoti ir netinkamos finansuoti ES fondų lėšomis projekto
išlaidos. Atliekant skaičiavimus projekto investicijų išlaidos nurodomos
pamečiui, pagal numatomą jų padarymo laiką palyginamosiomis (pastoviomis)
kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos. Į projekto investicijų
išlaidas neįtraukiamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis,
kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus turi galimybę įtraukti
į pridėtinės vertės mokesčio atskaitą ir susigrąžinti.
TREČIASIS SKIRSNIS
Projekto INVESTICIJŲ ataskaitinis laikotarpis
15. Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis yra metų, kuriems pateikiamos projekto investicijų išlaidų, veiklos išlaidų ir veiklos pajamų prognozės, skaičius. Šis metų skaičius turi būti nustatomas atsižvelgiant į ekonomiškai naudingą projekto gyvavimo laikotarpį (sukurto turto naudingo tarnavimo laikotarpį). Jei įgyvendinant projektą numatomo sukurti turto (atskirų turto komponentų) naudingo tarnavimo laikotarpis skiriasi, rekomenduojama ataskaitinio laikotarpio trukmę nustatyti pagal turto, kuriam numatoma išleisti didžiąją dalį projekto lėšų, naudingo tarnavimo laikotarpį. Šis laikotarpis gali skirtis dėl investicijų pobūdžio. Dėl sudėtingo prognozavimo nerekomenduojama taikyti ilgesnį nei 30 metų ataskaitinį laikotarpį.
16. Rekomenduojama taikyti tokius projekto investicijų ataskaitinius laikotarpius pagal sektorius:
16.1. geležinkeliai – 30 metų;
16.2. automobilių keliai – 25–30 metų;
16.3. oro uostai ir uostai, intermodalinis transportas – 25 metai;
16.4. vandentiekio, kanalizacijos, vandens nuotekų valymo sistemos, kiti aplinkosaugos projektai – 30 metų;
16.5. energetika – 15–25 metai;
16.6. telekomunikacijos – 10–20 metų (kabeliai ir ilgųjų kabelių tinklai – 20 metų);
16.7. švietimo infrastruktūra – 15–20 metų;
16.8. sveikatos apsaugos infrastruktūra – 20 metų;
16.9. pramoninės zonos ir technologijų parkai – 20 metų;
16.10. pramoninės investicijos – 10 metų;
16.11. kiti – 15 metų.
17. Trumpesnis nei Metodikos 16 punkte nurodytas rekomenduojamas investicijų ataskaitinis laikotarpis gali būti taikomas tik atsižvelgiant į šios Metodikos 15 punkto nuostatas pagrįstais atvejais.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
Diskonto normos pasirinkimas
18. Atliekant diskontuoto pinigų srauto skaičiavimus rekomenduojama taikyti 5 procentų diskonto normą realiąja išraiška. Taikant šią normą analizė turi būti atliekama palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos.
19. Didesnė nei šios Metodikos 18 punkte nurodyta diskonto norma gali būti taikoma tik tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą taikoma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės schema ir (arba) didesnė diskonto norma yra pagrįsta atsižvelgiant į įprastą atitinkamo sektoriaus kapitalo pelningumą, projekto riziką ir pan.
PENKTASIS SKIRSNIS
Projekto grynųjų pajamų apskaičiavimas
20. Projekto grynosios pajamos apskaičiuojamos iš projekto veiklos pajamų atėmus projekto veiklos išlaidas. Projekto veiklos pajamos ir projekto veiklos išlaidos nurodomos palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jų dėl infliacijos.
21. Projekto veiklos pajamas sudaro pajamos, kurios yra tiesiogiai gaunamos iš vartotojų už prekes ir (arba) paslaugas, kurios sukurtos įgyvendinant projektą, pavyzdžiui: vartotojų tiesiogiai mokami mokesčiai už naudojimąsi infrastruktūra, pajamos iš žemės ar pastatų pardavimo arba nuomos, mokėjimai už paslaugas ir pan. Projekto veiklos pajamos turi būti nustatomos atsižvelgiant į numatomus pajamų šaltinius ir į pagrindinius pajamų dydį lemiančius veiksnius, nurodytus šios Metodikos 7 punkte.
22. Prie projekto veiklos pajamų neturi būti priskiriamos iš privačių ir viešųjų lėšų šaltinių gaunamos įplaukos, kurios atsiranda ne iš tarifų, rinkliavų, mokesčių, nuompinigių ir kitų vartotojų tiesioginio apmokestinimo formų. Tokių į projekto veiklos pajamas neįtraukiamų įplaukų pavyzdžiai yra:
22.1. „paslėpti“ mokesčiai – teikiamų paslaugų kaina ar jos dalis, kurią už vartotojus sumoka valstybė;
22.2. lėšos, skirtos iš viešųjų lėšų šaltinių, eksploatacijos ir veiklos išlaidoms padengti;
22.3. privataus akcinio kapitalo įnašai, įplaukos iš paskolų;
22.4. valstybės institucijų ar privačių rėmėjų suteiktos subsidijos.
23. Prie projekto veiklos pajamų turi būti priskiriamos tos pajamos, kurios yra susijusios su įgyvendinant projektą sukuriamo turto naudojimu, t. y. į projekto veiklos pajamas įtraukiamos tik projektui tenkančios veiklos pajamos, o ne visos pareiškėjo pajamos, jeigu projektas apima tik dalį pareiškėjo veiklos.
24. Projekto veiklos išlaidas sudaro išlaidos, kurios yra susijusios su įgyvendinant projektą sukuriamo turto eksploatavimu ir su projekto veiklos pajamomis, t. y. į projekto veiklos išlaidas įtraukiamos tik konkrečiam projektui tenkančios išlaidos, o ne visos pareiškėjo išlaidos, jeigu projektas apima tik dalį pareiškėjo veiklos.
25. Nustatant projekto veiklos išlaidas turi būti atsižvelgiama į šias nuostatas:
25.1. į projekto veiklos išlaidas yra įtraukiamos pakartotinės investicijos, skirtos iki investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigos susidėvėjusioms įgyvendinant projektą sukurto turto dalims pakeisti (reinvesticijos);
25.2. į projekto veiklos išlaidas yra įtraukiamos tik tos pareiškėjo sąnaudos, dėl kurių atsiranda pinigų srautai. Pavyzdžiui, nusidėvėjimo ir atidėjinių sąnaudos, nors ir įtraukiamos į pareiškėjo finansinių ataskaitų rinkinį, į projekto veiklos išlaidas netraukiamos;
25.3. į projekto veiklos išlaidas neįtraukiamos paskolų palūkanų išlaidos;
25.4. dėl projekto įgyvendinimo sutaupytos veiklos išlaidos turi būti įvertintos ir didina projekto grynąsias pajamas. Sutaupytos veiklos išlaidos mažina projekto veiklos išlaidas arba nurodomos kaip projekto veiklos išlaidos su priešingu ženklu. Sutaupytos veiklos išlaidos gali būti netraukiamos į projekto finansinę analizę tuo atveju, jeigu pareiškėjas pateikia pagrindimo dokumentus, kad tokia pačia suma sumažinamos iš viešųjų lėšų mokamos subsidijos, skirtos šioms išlaidoms padengti.
26. Jeigu įmanoma, projekto veiklos pajamos ir (arba) projekto veiklos išlaidos turi būti priskiriamos tiesiogiai prie projekto. Jeigu tiesiogiai išskirti projekto veiklos pajamų ir (arba) projekto veiklos išlaidų iš visų pareiškėjo gaunamų pajamų ir (arba) padaromų išlaidų neįmanoma, projekto veiklos pajamos ir (arba) išlaidos gali būti nustatomos naudojant šiuos būdus:
26.1. rekomenduojamas projekto veiklos pajamų ir (arba) projekto veiklos išlaidų nustatymo būdas yra palyginti pareiškėjo gaunamas pajamas ir (arba) padaromas išlaidas kaip dvi alternatyvas, „su projektu“ ir „be projekto“. Pagal šį metodą į projekto veiklos išlaidas įtraukiama tik ta papildoma veiklos pajamų ir (arba) veiklos išlaidų dalis, kuri atsiranda dėl projekto įgyvendinimo;
26.2. tuo atveju, jeigu projektas apima investicijas į esamos pajamas generuojančios infrastruktūros pakeitimą, rekomenduojama projekto veiklos pajamas ir (arba) projekto veiklos išlaidas priskirti prie projekto pro rata principu. Remiantis šiuo metodu įvertinama numatomos sukurti infrastruktūros vertė ir esamo pareiškėjo turto likutinė vertė. Įvertinus visas pareiškėjo pajamas ir (arba) išlaidas, dalis jų priskiriama prie projekto atsižvelgiant į naujai sukurto turto vertės dalį nuo viso pareiškėjo turto vertės;
26.3. gali būti naudojami ir kiti, pareiškėjo tinkamai pagrįsti, projekto veiklos pajamų ir projekto veiklos išlaidų priskyrimo prie projekto būdai.
27. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra taikoma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės ar kita schema, kai infrastruktūros savininkas ir jos naudotojas yra skirtingi subjektai, rekomenduojama atlikti konsoliduotą (infrastruktūros naudotojo ir infrastruktūros savininko) pinigų srautų analizę.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
Turto likutinė vertė
28. Nustatant turto likutinę vertę, turi būti atsižvelgiama į projekto investicijų ataskaitinį laikotarpį. Jei projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis sutampa su turto naudingo tarnavimo laikotarpiu, turto likutinė vertė atitiks turto likvidacinę rinkos vertę – sumą, kurią pareiškėjas tikisi gauti pardavęs turtą jo naudingo tarnavimo laiko pabaigoje, įvertinus būsimas likvidavimo ar perleidimo išlaidas. Likutinė vertė turi būti apskaičiuota tik to turto, kuris yra sukuriamas projekto įgyvendinimo metu. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra atliekama rekonstrukcija arba remontas, kuris padidina rekonstruojamo ar remontuojamo turto vertę, toks turto vertės padidėjimas yra laikomas įgyvendinant projektą sukurtu turtu ir į jį turi būti atsižvelgiama nustatant turto likutinę vertę.
29. Tuo atveju, jei projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis yra trumpesnis nei projekto investicijų naudingo tarnavimo laikotarpis, likutinė vertė gali būti nustatoma vienu iš trijų būdų:
29.1. nustatant turto rinkos vertę projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (dažniausiai taikoma tuo atveju, jei turtą investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje numatoma parduoti);
29.2. skaičiuojant turto ekonominį nusidėvėjimą projekto investicijų ataskaitiniu laikotarpiu;
29.3. įvertinant projekto grynųjų pajamų, kurias planuojama uždirbti po investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigos, vertę investicijų ataskaitinio laikotarpio pabaigoje.
30. Skaičiuojant įgyvendinant projektą sukurto turto likutinę vertę rekomenduojama taikyti būdą, nurodytą Metodikos 29.2 punkte.
31. Skaičiuojant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą, turto likutinė vertė yra pridedama prie projekto veiklos pajamų.
32. Tuo atveju, jeigu iš projekto nenumatoma gauti pajamų arba projekto diskontuotos grynosios pajamos, nepridėjus turto likutinės vertės, yra mažesnės arba lygios 0, apskaičiuojant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą, į turto likutinę vertę gali būti neatsižvelgiama, t. y. ji nemažina EK tinkamos deklaruoti projekto išlaidų sumos.
33. Turto likutinė vertė turi būti nurodoma palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis, t. y. nekoreguojant jos dėl infliacijos.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
EK tinkamų deklaruoti PROJEKTO išlaidų nustatymas
34. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma nustatoma atsižvelgiant į šios Metodikos 13 punkto nuostatas.
35. EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) yra didžiausia konkretaus projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurią galima deklaruoti EK, kaip atitinkančią reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio nuostatas. Jeigu ši išlaidų dalis yra lygi 1 (didžiausia galima reikšmė), tai reiškia, kad visos tinkamos finansuoti projekto išlaidos galės būti deklaruojamos EK. Jeigu ši išlaidų dalis yra mažesnė už 1, atitinkamai šis dydis reikš koeficientą, kuriuo bus sumažinta tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma nustatant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir didžiausią leistiną projektui skirti finansavimo lėšų sumą.
36. Jeigu dalis projekto išlaidų yra netinkamos finansuoti, iš projekto numatomos gauti grynosios pajamos paskirstomos proporcingai tinkamoms ir netinkamoms finansuoti projekto išlaidoms. Tai atliekama dauginant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalį (trūkstamo finansavimo santykį) tik iš tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
37. Dauginant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalį iš projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos (bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma nurodoma paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos bendroji (A) dalis), 10 lentelės 3 punkte „Iš viso“) nustatoma EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma. Tik šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai gali būti skirtas finansavimas iš ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Likusi tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, kurią padengia iš projekto numatomos gauti grynosios pajamos (nurodomos paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 3.1 punkte „Iš jų apskaičiuotos numatomos gauti grynosios pajamos<...>“), turi būti finansuojama pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis. Atsižvelgiant į lėšų, kurias naudos pareiškėjas ir (arba) partneris šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai padengti, šaltinį, jos turi būti nurodytos atitinkamame paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 2 punkto „Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos“ papunktyje. Bet kuriuo atveju pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšų, skiriamų projektui įgyvendinti, suma negali būti mažesnė už apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų sumą.
38. Ministerijos ir (arba) kitos valstybės institucijos, nustatydamos reikalavimus pareiškėjams prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis, turi atkreipti dėmesį, kad pareiškėjo nuosavas indėlis, skirtas padengti projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurias padengia iš projekto numatomos gauti pajamos, nėra deklaruojamas EK ir nėra įskaičiuojamas į pagal atitinkamą veiksmų programos prioritetą numatytų pritraukti nacionalinių projektų lėšų sumą.
III SKYRIUS. PROJEKTŲ, KURIŲ PAJAMAS GALIMA IŠ ANKSTO
OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI,
PAJAMŲ PRIEŽIŪRA
39. Projektų, kurių pajamos buvo apskaičiuotos iš anksto
kurių pajamas galima iš anksto objektyviai apskaičiuoti, pajamos turi būti
stebimos ir grynosios pajamos turi būti susigrąžinamos projektų
įgyvendinimo metu ir penkerius metus po projektų įgyvendinimo arba iki įgyvendinus
projektus ne trumpiau, kaip nurodyta reglamento reglamento Nr. 1083/2006
89 straipsnio 1 (a) dalyje nurodytos datos, atsižvelgiant į tai, kuri
iš šių datų yra ankstesnė. Nr. 1083/2006 55 straipsnio
4 dalyje.
PIRMASIS SKIRSNIS
pajamų priežiūra projekto įgyvendinimo metu
40. Tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą yra keičiama projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – sutartis) ir dėl to keičiasi tinkamų finansuoti ir (arba) netinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, įgyvendinančioji institucija turi įvertinti, kokią įtaką šie pakeitimai daro EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumai ir didžiausiai leistinai projektui skirti finansavimo lėšų sumai, atsižvelgdama į iš projekto numatomas gauti grynąsias pajamas. Kai keičiantis projekto veikloms ir (arba) jų apimtims atliekami sutarties pakeitimai, įgyvendinančioji institucija taip pat turi įvertinti, ar šie pakeitimai gali lemti iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų pasikeitimą.
41. Skirtingi reikalavimai atliekant sutarties keitimus taikomi projektams, kuriuose numota gauti grynųjų pajamų, ir projektams, iš kurių gauti grynųjų pajamų nenumatoma:
41.1. Projektų, iš kurių numatoma gauti grynųjų pajamų, atveju pasikeitus projekto išlaidų sumai ir dėl to atliekant sutarties pakeitimą, EK tinkama deklaruoti projekto išlaidų suma ir didžiausia leistina projektui skirti finansavimo lėšų suma nustatomos iš naujo perskaičiavus tinkamų deklaruoti EK išlaidų dalį (trūkstamo finansavimo santykį). Tinkamų deklaruoti EK išlaidų dalį perskaičiuoja projekto vykdytojas kartu su prašymu pakeisti sutartį įgyvendinančiajai institucijai pateikdamas atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą, kuriame pagal atliekamą sutarties pakeitimą atnaujinami duomenys apie projekto investicijų išlaidas. Perskaičiavus EK tinkamą deklaruoti projekto išlaidų sumą atitinkamai koreguojama apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų suma bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma.
41.2. Projektų, iš kurių gauti grynųjų pajamų nenumatoma (t.y. iš anksto apskaičiuotos grynosios pajamos lygios nuliui arba neigiamos) atveju, pasikeitus projekto išlaidų sumai ir dėl to atliekant sutarties pakeitimą, Metodikos 10 punkte minimas projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedas projekto vykdytojo sprendimu ir rizika gali būti neatnaujinamas ir įgyvendinančiajai institucijai neteikiamas. Jei projekto pabaigoje nustatoma, kad, padidėjus projekto numatomų gauti grynųjų pajamų sumai, projektui buvo išmokėta per didelė finansavimo lėšų suma, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1881 ir 1882 punktais, priimamas sprendimas dėl permokėtų projektui lėšų su priskaičiuotomis palūkanomis susigrąžinimo. Palūkanos turi būti apskaičiuojamos laikotarpiu nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimo, kuriuo buvo tikslinta projekto išlaidų suma ir dėl to padidėjo numatomų gauti grynųjų pajamų suma, iki projekto užbaigimo. Palūkanos grąžintinai grynųjų pajamų sumai apskaičiuojamos taikant palūkanų paskaičiavimo momentu paskutinio paskelbto ketvirčio Lietuvos Respublikos valstybės iždo vekselių, išleistų litais aukciono būdu, palūkanų normos svertinį vidurkį, kuris skelbiamas Finansų ministerijos tinklapyje.
42. Keičiant sutartį taip pat turi būti įvertinama, ar sutarties pakeitimas nesudaro prielaidų padidėti iš projekto numatomoms gauti pajamoms (ar neatsiranda naujų veiklų, dėl kurių galėtų atsirasti papildomų anksčiau nenumatytų pajamų, ar nedidėja pajamas sukuriančių veiklų apimtys ir pan.). Jeigu sutarties pakeitimas sudaro prielaidas padidėti iš projekto numatomoms gauti pajamoms, projekto vykdytojas kartu su prašymu pakeisti sutartį įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą, kuriame atnaujinami duomenys apie projekto investicijų išlaidas, veiklos pajamas ir išlaidas. Projekto vykdytojas taip pat turi pateikti informaciją apie tai, kokią įtaką sutarties pakeitimai daro iš projekto numatomoms gauti grynosioms pajamoms (nurodoma, kaip keičiasi iš anksto numatytos projekto veiklos pajamos ir išlaidos, jų dydį lemiančios prielaidos ir pan.). Atsižvelgiant į grynųjų projekto pajamų pasikeitimą, atitinkamai turi būti koreguojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma.
43. Kartu su projekto galutiniu mokėjimo prašymu ir galutine projekto įgyvendinimo ataskaita (toliau – galutinė ataskaita), kurių formos patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 50-1868), projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Atnaujintame projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priede turi būti:
43.1. pateikta informacija apie faktines projekto investicijų išlaidas (tinkamas finansuoti ir netinkamas finansuoti projekto investicijų išlaidas). Jeigu teikiant paraišką į paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės „Projekto tinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltiniai“ 3 punkte nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą buvo įtraukta prognozuojama infliacija, projekto investicijų išlaidos turi būti perskaičiuojamos palyginamosiomis kainomis pagal šią formulę:
Ppalyg=Pnom/VKIk, kur
Ppalyg – projekto investicijų išlaidos, veiklos pajamos arba veiklos išlaidos palyginamosiomis kainomis;
Pnom – projekto investicijų išlaidos, veiklos pajamos arba veiklos išlaidos nominalia verte (faktiškai padarytų išlaidų ir (arba) gautų pajamų suma);
VKIk – vartotojų kainų indekso palyginamasis koeficientas.
Nagrinėjamų metų vartotojų kainų indekso palyginamasis koeficientas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
VKIk=VKIf/VKIp, kur
VKIf – vartotojų kainų indeksas išlaidų padarymo ir (arba) pajamų gavimo metais;
VKIp – vartotojų kainų indeksas metais, einančiais prieš projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pirmuosius metus. Atliekant skaičiavimus taikomos Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (interneto svetainė www.stat.gov.lt) paskelbtos atitinkamų metų gruodžio mėnesio vartotojų kainų indekso reikšmės. Jeigu nagrinėjamų metų vartotojų kainų indekso gruodžio mėnesio duomenų nėra, imamas paskutinio mėnesio, kurio duomenys paskelbti, vartotojų kainų indeksas;
43.2. pateikta informacija apie faktiškai gautas grynąsias pajamas (projekto veiklos išlaidas ir veiklos pajamas), jeigu tokių buvo, palyginamosiomis kainomis, kurios apskaičiuojamos pagal Metodikos 43.1 punkte nurodytą formulę;
43.3. tuo atveju, jeigu pasikeitė pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo apskaičiuotos projekto grynosios pajamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (t. y. pasikeitė su projektu susijusi kainų politika, paklausa ir (arba) atsirado naujų pajamų šaltinių), turi būti atnaujinta informacija apie prognozuojamas projekto veiklos išlaidas ir veiklos pajamas bei prielaidas, kuriomis remiantis yra apskaičiuotos planuojamos projekto veiklos pajamos ir veiklos išlaidos;
43.4. rengiant atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą, informacija apie projekto investicijų išlaidas, projekto veiklos pajamas ir veiklos išlaidas turi būti pateikiama pagal kalendorinius metus (t. y. projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio metai turi atitikti kalendorinius metus, o pirmieji projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio metai yra tie kalendoriniai metai, kai yra padaromos pirmosios projekto investicijų išlaidos).
44. Jeigu projekto vykdytojui kartu su galutine ataskaita pateikus atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą įgyvendinančioji institucija nustato, kad keičiasi EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, ji turi būti tikslinama bei, prireikus, mažinama projekto finansavimo lėšų suma ir didinama projekto vykdytojo nuosavo indėlio suma:
44.1. jeigu projekto finansavimo lėšų suma turi būti mažinama, įgyvendinančioji institucija prieš patvirtindama projekto galutinį mokėjimo prašymą ir (arba) galutinę ataskaitą informuoja apie EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumos pasikeitimą ministeriją ir (arba) kitą valstybės instituciją, nurodydama, kaip turi būti keičiama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma ir projektui skirto finansavimo lėšų suma. Ministerija ir (arba) kita valstybės institucija, remdamasi įgyvendinančiosios institucijos pateikta informacija, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 179 punktu, priima sprendimą dėl atitinkamos sutarties vienašalio pakeitimo, kuriame nurodoma, kaip pakeičiama projektui skirto finansavimo lėšų suma, tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma ir apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma, bei apie savo sprendimą per 5 darbo dienas informuoja įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas siunčia projekto vykdytojui ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos sprendimą pakeisti sutartį, nurodydama, kaip keičiamas projekto biudžetas ir (arba) finansavimo šaltiniai;
44.2. jeigu projekto finansavimo lėšų suma neturi būti mažinama, atliekamas sutarties pakeitimas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 169 punkte nustatyta tvarka, kuriuo patikslinama sutartyje nurodyta apskaičiuotų iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma.
45. Tais atvejais, kai, pasikeitus projekto išlaidų sumai ir (arba) numatomų gauti grynųjų pajamų sumai, nustatoma, kad projektui buvo išmokėta per didelė finansavimo lėšų suma, remiantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 164.1 punktu priimamas sprendimas dėl lėšų susigrąžinimo. Sprendimas administruojamas Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintose 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse nustatyta tvarka.
46. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui skiriamo finansavimo lėšų suma nebuvo koreguotos dėl iš projekto numatomų gauti pajamų, kadangi projektas neatitiko sąlygų, numatytų Metodikos 5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam turi būti taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, projekto vykdytojas turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją ir pateikti jai užpildytą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo pateiktą informaciją, perskaičiuoja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir projektui skiriamo finansavimo lėšų sumą vadovaudamasi šios Metodikos II skyriaus nuostatomis. Jeigu nustatoma, kad EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir (arba) projektui skiriamo finansavimo lėšų suma turi būti koreguojamos, atliekami veiksmai, nurodyti Metodikos 44–45 punktuose.
47. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui skiriamo finansavimo lėšų suma buvo koreguotos dėl iš projekto numatomų gauti pajamų, kadangi projektas atitiko sąlygas, numatytas Metodikos 5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam neturi būti taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, išskyrus atvejus, kai, dar nepasibaigus projektui, projekto išlaidų suma tampa mažesnė už 1 000 000 eurų, projekto vykdytojas turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto vykdytojo pateiktą informaciją, koreguoja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir apskaičiuotą iš projekto numatomų gauti grynųjų pajamų sumą, nekeisdama projektui skirto finansavimo sumos pagal Metodikos 44.2 punkte nustatytą tvarką.
48. Jeigu įgyvendinant projektą padidėja EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, projektui skiriamo finansavimo suma gali būti padidinta ministerijos ir (arba) kitos valstybės institucijos sprendimu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 106 punkte nustatyta tvarka.
ANTRASIS SKIRSNIS
pajamų priežiūra po projekto pabaigos
49. Pajamų priežiūra po projekto pabaigos
atliekama naudojant projekto vykdytojo penkerius metus po projekto
pabaigos teikiamas ataskaitas po projekto užbaigimo penkerius metus, bet ne
ilgiau nei iki reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje
nurodytos datos. Jei penkerių metų laikotarpis po projekto pabaigos baigiasi
vėliau, nei nurodyta data reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a)
dalyje, tuomet paskutinį kartą informaciją dėl projekto pajamų ataskaitoje po projekto
užbaigimo projekto vykdytojas turi pateikti iki 2017 m. sausio 31 d. Jei ataskaita
vadovaujantis projekto finansavimo ir administravimo sutartimi neturi būti
pateikta kalendoriniams metams pasibaigus, projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki 2017 m.
sausio 31 d. turi informuoti atskiru raštu
įgyvendinančiąją instituciją, jei per laikotarpį nuo paskutinės pateiktos
ataskaitos po projekto užbaigimo, kurioje buvo pateikta informacija apie gautas
grynąsias pajamas, buvo gauta papildomų grynųjų pajamų. Įgyvendinančioji institucija
atsižvelgdama į projekto vykdytojo teikiamą informaciją ir, esant poreikiui,
taikydama kitus Metodikos 53 punkte nurodytus pajamų priežiūros būdus, turi
įvertinti, ar nepasikeitė prielaidos, kuriomis remiantis buvo apskaičiuotos
projekto pajamos ir EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, ir ar nėra
gaunama (planuojama gauti) projekto pajamų, į kurias nebuvo atsižvelgta
nustatant EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų sumą ir išmokant projekto
finansavimo lėšas.
50. Projekto vykdytojas ataskaitoje po projekto užbaigimo turi nurodyti, ar nepasikeitė pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo iš anksto apskaičiuotos iš projekto numatomos gauti pajamos:
50.1. ar neįvyko iš anksto nenumatytų su projektu susijusių kainų (prekių ar paslaugų pardavimo kainų, tarifų, nuomos įkainių ir pan.) politikos (tiekiamų prekių ar teikiamų paslaugų kainų nustatymo principų pasikeitimai, kurie lemia didesnes grynąsias projekto pajamas ir pan.) pasikeitimų. Įgyvendinančioji institucija turi įsitikinti, ar po projekto įgyvendinimo nebuvo pakeisti teikiamų su projektu susijusių prekių ar paslaugų grynųjų pajamų padidėjimą lemiantys esminiai kainų reguliavimo principai, kurie gali būti įkainių atsiejimas nuo sąnaudų, normatyvinio pelno skaičiavimo taisyklių pasikeitimai, kainų reguliavimo panaikinimas ir pan. Vertinant, ar pagrindinės prielaidos, kuriomis remiantis buvo iš anksto apskaičiuotos iš projekto numatomos gauti pajamos, nepasikeitė, į paklausos pokyčius ir kitus išorės ekonominius veiksnius, tokius kaip neprognozuojama infliacija, gali būti neatsižvelgiama;
50.2. ar neatsirado naujų iš anksto nenumatytų pajamų šaltinių (dėl naujų mokesčių vartotojams įvedimo, naujų paslaugų teikimo ir panašių pasikeitimų) ir dėl to yra gaunama iš anksto nenumatytų pajamų iš projekto.
51. Tuo atveju, jeigu pasikeitė kainų politika ir (arba)
atsirado naujų pajamų šaltinių ir dėl to yra numatoma gauti papildomų iš anksto
nenumatytų pajamų iš projekto, projekto vykdytojas turi įvertinti, kaip šie
pasikeitimai, kitoms sąlygoms nekintant, veikia grynųjų projekto pajamų padidėjimą
pasikeitimą projekto investicijų ataskaitiniu laikotarpiu, kai
taikomos pakeistos kainos ir (arba) gaunamos pajamos iš naujų pajamų šaltinių,
ir kartu su ataskaita po projekto užbaigimo pateikti pagal šios Metodikos 43 punkto
nuostatas atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. pateikti
informaciją apie šiuos pokyčius ataskaitoje po projekto užbaigimo. Tuo
atveju, jeigu naujos kainos buvo taikomos ir (arba) pajamos iš naujų pajamų
šaltinių buvo gaunamos ne visus metus, skaičiavimai atliekami tik tos metų
dalies, kai buvo taikomi nauji tarifai ir (arba) gaunamos pajamos iš naujų
pajamų šaltinių (atitinkamai metų daliai proporcingai priskiriant dalį projekto
veiklos pajamų ir išlaidų).:
51.1. Grynųjų pajamų padidėjimas apskaičiuojamas
taikant šią formulę:
GPpok=(VPnk– VIp +GPnš)/GPp,
kur
GPpok – grynųjų pajamų padidėjimas dėl
padidėjusių kainų ir (arba) naujų pajamų šaltinių;
VPnk – atitinkamais projekto
investicijų ataskaitinio laikotarpio metais planuojamos gauti projekto veiklos
pajamos palyginamosiomis kainomis taikant naujas kainas atsižvelgiant į
anksčiau planuotus pajamų šaltinius ir pardavimo kiekius (paklausą);
VIp – atitinkamų metų anksčiau
planuotos projekto veiklos išlaidos;
GPnš – atitinkamais projekto
investicijų ataskaitinio laikotarpio metais iš naujų pajamų šaltinių
planuojamos gauti grynosios pajamos palyginamosiomis kainomis;
GPp – atitinkamų metų anksčiau
planuotos grynosios projekto pajamos.
51.2. Jeigu grynųjų pajamų padidėjimas dėl padidėjusių
kainų ir (arba) naujų pajamų šaltinių sudaro daugiau negu 10 procentų,
projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti pagal šios
Metodikos 43 punkto nuostatas visiškai atnaujintą projektų, iš kurių
gaunama pajamų, paraiškos priedą. Tokiu atveju informacija apie šios Metodikos
51 punkte nurodytus skaičiavimus gali būti neteikiama.
52. Penktaisiais metais po projekto pabaigos arba 2015 metais,
atsižvelgdamas į tai, kuri iš šių datų yra ankstesnė, projekto vykdytojas kartu
su ataskaita po projekto užbaigimo, be šios Metodikos 50–51 punktuose
nurodytos informacijos, įgyvendinančiajai institucijai taip pat turi pateikti
duomenis apie iki ataskaitos po projekto užbaigimo ataskaitinio laikotarpio
pabaigos iš projekto faktiškai gautas grynąsias projekto pajamas:
52.1. informacija apie iš projekto faktiškai gautas
grynąsias pajamas teikiama naudojant Faktinių bendrai finansuoto iš Europos Sąjungos
fondų lėšų projekto pajamų ataskaitos formą (toliau – Faktinių projekto
pajamų ataskaita), kuri yra pateikiama šios Metodikos 3 priede, o šios
formos pildymo instrukcija – Metodikos 4 priede. Elektroninė Faktinių
projekto pajamų ataskaitos formos versija pateikiama ES struktūrinės paramos
svetainėje (www.esparama.lt);
52.2. užpildžius Faktinių projekto pajamų ataskaitos
formą apskaičiuojamas per ataskaitinį laikotarpį planuotų ir faktiškai gautų
grynųjų projekto pajamų dabartine verte skirtumo santykis su ataskaitiniam
laikotarpiui priskirtina diskontuoto trūkstamo finansavimo dalimi pagal šią
formulę:
S= (DNRf – DNRp)/(DIC –
DNR) x M/N, kur
S – per ataskaitinį laikotarpį planuotų ir
faktiškai gautų grynųjų projekto pajamų dabartine verte skirtumo santykis su
ataskaitiniam laikotarpiui priskirtina diskontuoto trūkstamo finansavimo
dalimi. Ataskaitinis laikotarpis yra projekto investicijų ataskaitinio
laikotarpio dalis, kuri apima metų nuo projekto investicijų ataskaitinio
laikotarpio pradžios metų iki ataskaitos po projekto užbaigimo ataskaitinio
laikotarpio pabaigos metų skaičių;
DNRf – per ataskaitinį laikotarpį
faktiškai gautų grynųjų projekto pajamų palyginamosiomis kainomis dabartinė
vertė;
DNRp – per ataskaitinį laikotarpį
anksčiau planuotų gauti grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė;
DIC – viso projekto investicijų ataskaitinio
laikotarpio diskontuotos investicijų išlaidos;
DNR – viso projekto investicijų ataskaitinio
laikotarpio diskontuotos grynosios pajamos;
(DIC – DNR) – viso projekto investicijų
ataskaitinio laikotarpio diskontuotas trūkstamas finansavimas;
M – ataskaitinio laikotarpio, per kurį buvo
planuota gauti projekto veiklos pajamų, metų skaičius;
N – projekto investicijų ataskaitinio
laikotarpio, per kurį buvo planuojama gauti projekto veiklos pajamų, metų
skaičius.
52.3. Jeigu per ataskaitinį laikotarpį planuotų ir
faktiškai gautų grynųjų projekto pajamų dabartine verte skirtumo santykis su
ataskaitiniam laikotarpiui priskirtina diskontuoto trūkstamo finansavimo dalimi
viršija 10 procentų, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai
turi pateikti pagal šios Metodikos 43 punkto nuostatas atnaujintą
projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą. Tokiu atveju Faktinių
projekto pajamų ataskaita gali būti neteikiama.
53. Bet kuriuo atveju vietoj Metodikos 51 ir
52 punktuose nurodytų skaičiavimų projekto vykdytojas įgyvendinančiajai
institucijai gali pateikti pagal šios Metodikos 43 punkto nuostatas
atnaujintą projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos priedą.
54 52. Tuo
atveju, jeigu pagal atnaujintus projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos
priedo duomenis EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma sumažėja daugiau nei 10 procentų, turi
būti tikslinama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir projektui
skiriamo finansavimo lėšų suma bei remiantis Projektų administravimo ir
finansavimo taisyklių 190 punktu priimamas sprendimas dėl lėšų
susigrąžinimo. Sprendimas administruojamas Lietuvos Respublikos finansų
ministro patvirtintose 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės
paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų
lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse nustatyta tvarka.
55 53. Įgyvendinančioji institucija, siekdama
nustatyti, ar pajamos, į kurias nebuvo atsižvelgta apskaičiuojant EK tinkamų
deklaruoti projekto išlaidų sumą, daro įtaką EK tinkamų deklaruoti projekto
išlaidų sumos pasikeitimui daugiau nei 10 procentų Įgyvendinančiajai
institucijai, vykdant pajamų priežiūrą projekto įgyvendinimo metu ir po
projekto pabaigos, gali rekomenduojama taikyti ir papildomus
jos administruojamų projektų pajamų priežiūros būdus: patikrų vietoje metu
patikrinti pareiškėjo teikiamos informacijos apie pajamų pasikeitimus
teisingumą, atlikti kainų pasikeitimų stebėseną, atsižvelgdama į rizikos
analizę prašyti projektų vykdytojų platesnės informacijos apie gaunamas pajamas
ir dažniau, nei projektų vykdytojams teikiant ataskaitas po projekto užbaigimo,
užsakyti studijas, kurias rengiant būtų įvertinamos iš projektų gaunamos
pajamos, vertindama iš projektų numatomų gauti pajamų perskaičiavimą naudotis
išorės ekspertų paslaugomis ir pan.
56 54. Jeigu EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir
projektui skiriamo finansavimo lėšų suma buvo koreguotos dėl iš projekto
numatomų gauti pajamų, kadangi projektas atitiko sąlygas, numatytas Metodikos
5 punkte, tačiau jo įgyvendinimo sąlygos pasikeitė ir jam neturi būti
taikomi reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimai, turi
būti koreguojama EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma ir apskaičiuotų iš
projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma, nekeičiant projektui skirto ir
išmokėto finansavimo sumos. Atsiradus minėtoms aplinkybėms, atliekamas
sutarties pakeitimas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių
169 punkte nustatyta tvarka, kuriuo sutartyje nurodyta apskaičiuotų iš
projekto numatomų gauti grynųjų pajamų suma panaikinama.
IV SKYRIUS. PROJEKTAI, KURIŲ PAJAMŲ IŠ ANKSTO OBJEKTYVIAI APSKAIČIUOTI NEĮMANOMA
57 55. Tais atvejais, kai projekto pajamų iš anksto objektyviai
apskaičiuoti neįmanoma ir projekto įgyvendinimo metu bei per penkerius metus po
projekto pabaigos iš projekto faktiškai gaunama grynųjų pajamų, turi
būti mažinama pagal atitinkamą projektą EK deklaruojama tinkamų finansuoti
projekto išlaidų suma ir projektui išmokamo finansavimo lėšų suma atsižvelgiant
į faktiškai gautų grynųjų pajamų sumą.
58 56. Projektų, kurių gaunamų pajamų iš anksto
objektyviai apskaičiuoti neįmanoma, priežiūra yra atliekama remiantis projekto
vykdytojų teikiamomis galutinėmis ataskaitomis ir penkerius metus po projekto
pabaigos teikiamomis ataskaitomis po projekto užbaigimo. Projekto vykdytojas kasmet,
bet ne ilgiau nei iki reglamento Nr. 1083/2006 89 straipsnio
1 (a) dalyje nurodytos datos, ataskaitose po projekto užbaigimo nurodo per ataskaitinį
laikotarpį faktiškai gautų grynųjų pajamų sumą. Jei ataskaita
vadovaujantis projekto finansavimo ir administravimo sutartimi neturi būti
pateikta kalendoriniams metams pasibaigus, projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki 2017 m.
sausio 31 d. turi informuoti atskiru raštu įgyvendinančiąją
instituciją, jei per laikotarpį nuo paskutinės pateiktos ataskaitos po projekto
užbaigimo, kurioje buvo pateikta informacija apie gautas
grynąsias pajamas, buvo gauta papildomų grynųjų pajamų. Tuo atveju, kai tinkamumo finansuoti
reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gautos grynosios
pajamos gali būti proporcingai paskirstomos tinkamumo finansuoti reikalavimus
atitinkančioms ir jų neatitinkančioms išlaidoms ir ataskaitose nurodoma tik
tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms tenkanti grynųjų pajamų suma. Grynosios
pajamos turi būti susigrąžinamos praėjus 5 metams po projekto pabaigos. Jei 5 metų
laikotarpis po projekto pabaigos baigiasi vėliau, nei nurodyta data reglamento
Nr. 1083/2006 89 straipsnio 1 (a) dalyje, tuomet pirmą kartą faktiškai gautų grynųjų pajamų
suma susigrąžinama 2015 m. Paskutinį kartą faktiškai gautų grynųjų pajamų
suma turi būti susigrąžinama ne vėliau, kaip iki 2017 m. kovo 31 d.
59 57. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į
projektų rizikos analizės rezultatus, gali nustatyti ir papildomas pajamų
priežiūros procedūras: patikrų vietoje metu patikrinti pareiškėjo teikiamos
informacijos apie gautas pajamas teisingumą, atlikti papildomas patikras
vietoje, užsakyti studijas, kurias rengiant būtų įvertinamos iš projektų
gaunamos pajamos, ir pan.
60 58. Tuo atveju, jeigu projekto įgyvendinimo metu arba
iki reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 4 89 straipsnio
1 (a) dalyje nurodyto laikotarpio pabaigos yra pradedama gauti
pajamų, kurios yra nuolatinio pobūdžio ir jas galima objektyviai įvertinti iš
anksto (pavyzdžiui, buvusios nemokamos paslaugos apmokestinamos ir nustatomi
tokių paslaugų tarifai ir pan.), projekto vykdytojas turi apie tai informuoti
įgyvendinančiąją instituciją ir pateikti jai užpildytą projektų, iš kurių
gaunama pajamų, paraiškos priedą. Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į
projekto vykdytojo pateiktą informaciją, perskaičiuoja EK tinkamų deklaruoti
projekto išlaidų sumą ir projektui skiriamo finansavimo lėšų sumą vadovaudamasi
šios Metodikos II skyriaus nuostatomis. Jeigu nustatoma, kad EK tinkamų
deklaruoti projekto išlaidų suma ir (arba) projektui skiriamo finansavimo lėšų
suma turi būti koreguojamos, projekto įgyvendinimo metu atliekami veiksmai,
nurodyti Metodikos 44–45 punktuose, pasibaigus projektui – nurodyti
Metodikos 54 52 punkte.
V SKYRIUS. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61 59. Įgyvendinančioji institucija, teikdama išlaidų
deklaracijas tvirtinančiajai institucijai, įvertina vadovaujantis šios
Metodikos nuostatomis perskaičiuotos EK tinkamų deklaruoti projekto išlaidų
sumos pasikeitimus ir atsižvelgia į iš projekto numatomas gauti grynąsias
pajamas Metodinių išlaidų deklaracijų rengimo rekomendacijų, patvirtintų
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-039
(Žin., 2009, Nr. 20-801; 2010, Nr. 26-1218; 2011, Nr. 135-6420;
2012, Nr. 65-3292), 8.2 punkte nustatyta tvarka.
62 60. Metodinius dokumentus, išaiškinimus, naudotinas
formas ir kitus dokumentus, susijusius su projektais, iš kurių gaunama pajamų,
vadovaujančioji institucija skelbia ES struktūrinės paramos svetainėje
(www.esparama.lt).
63 61. Projektų pajamų priežiūrą įgyvendinančiosios
institucijos turi vykdyti atsižvelgdamos į rizikos analizę, t. y. projektams,
kurių numatytos iš anksto gauti pajamos gali labiau pasikeisti arba numatomos
ir (arba) galimos gauti pajamos sudaro didesnę tinkamų finansuoti projekto
išlaidų dalį, įgyvendinančiosios institucijos turi skirti daugiau dėmesio.
__________________
Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos
1 priedas
(Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo forma)
BENDRAI FINANSUOJAMŲ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTŲ, IŠ KURIŲ GAUNAMA PAJAMŲ, PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRiedas
1. BENDRAI FINANSUOJAMO IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTO (TOLIAU – PROJEKTO) DUOMENYS
Projekto pavadinimas |
|
Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis, metų skaičius |
|
Diskonto norma, % |
|
Tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt |
|
2. Prognozuojami finansiniai srautai
Nr. |
|
Metai |
|||
1 |
2 |
... |
n |
||
1. |
Projekto investicijų išlaidos, Lt |
|
|
|
|
1.1. |
Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt |
|
|
|
|
1.2. |
Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt |
|
|
|
|
2. |
Projekto veiklos išlaidos, Lt |
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
2.n |
|
|
|
|
|
3. |
Projekto veiklos pajamos, Lt |
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
3.n |
|
|
|
|
|
4. |
Grynosios projekto pajamos, Lt |
|
|
|
|
5. |
Turto likutinė vertė, Lt |
|
|
|
|
3. finansinės analizės rezultatai
Projekto investicijų dabartinė vertė, Lt |
|
Dabartinė turto likutinė vertė, Lt |
|
Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė, Lt |
|
4. Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) |
|
Numatomos gauti grynosios pajamos, kuriomis mažinama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt |
|
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt |
|
5. Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas
Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis |
Pasirinkto projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pagrindimas |
|
|
Diskonto norma |
Pasirinktos diskonto normos pagrindimas |
|
|
Projekto investicijų išlaidos |
Projekto investicijų išlaidų apimties pagrindimas |
|
|
Projekto veiklos išlaidos |
Projekto veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas |
(2.1 išlaidos) |
|
(2.2 išlaidos) |
|
... |
|
(2.n išlaidos) |
|
Projekto veiklos pajamos |
Projekto veiklos pajamų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas |
(3.1 pajamos) |
|
(3.2 pajamos) |
|
... |
|
(3.n pajamos) |
|
Turto likutinė vertė |
Turto likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas |
|
|
_______________________________ _________ _________________
(pareiškėjo/projekto vykdytojo atsakingo
asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos
2 priedas
BENDRAI FINANSUOJAMŲ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTŲ, IŠ KURIŲ GAUNAMA PAJAMŲ, PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRiedo pildymo instrukcija
I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų (toliau – projektai), iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto finansavimo priedo (toliau – Paraiškos priedas) pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato Paraiškos priedo pildymo naudojant elektroninę formą taisykles. Paraiškos priedo forma yra standartinis Excel formato darbinis dokumentas, pildomas naudojant Microsoft Excel programą.
2. Šioje instrukcijoje pateikiami patarimai dėl atskirų Paraiškos priedo formos punktų pildymo.
3. Paraiškos priedo forma parsisiunčiama iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos svetainės (www.esparama.lt).
4. Paraiškos priedo duomenys įrašomi vadovaujantis instrukcija jiems skirtuose laukuose, kurie nuspalvinti žaliai. Geltonai nuspalvintuose laukuose duomenys apskaičiuojami automatiškai.
II SKYRIUS. PARAIŠKOS PRIEDO PILDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDRI PROJEKTO DUOMENYS
5. „Bendri projekto duomenys“ pildomi:
Projekto pavadinimas |
Nurodykite projekto pavadinimą. |
Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis, metai |
Nurodykite projekto investicijų ataskaitinį laikotarpį metais. Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis pasirenkamas atsižvelgiant į Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos (toliau – Metodika) II skyriaus trečiojo skirsnio nuostatas. |
Diskonto norma, % |
Nurodykite diskonto normą. Diskonto norma pasirenkama atsižvelgiant į Metodikos II skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatas. |
Tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt |
Nurodykite tinkamų finansuoti projekto
išlaidų sumą. Ši suma turi atitikti paraiškos bendrosios (A) dalies formos,
patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d.
įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos bendroji (A)
dalis), 10 lentelės „Projekto tinkamų finansuoti išlaidų finansavimo
šaltiniai“ |
ANTRASIS SKIRSNIS
Prognozuojami finansiniai srautai
6. „Prognozuojami finansiniai srautai“ pildomi:
Nr. |
|
Metai |
|||
1 |
2 |
... |
n |
||
1. |
Projekto investicijų išlaidos, Lt Šiame laukelyje pateikiama bendra
(tinkamų finansuoti ir netinkamų finansuoti) atitinkamų metų projekto investicijų
išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama
automatiškai). |
|
|
|
|
1.1. |
Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt Įrašykite tinkamas finansuoti projekto
investicijų išlaidas pamečiui. Laukeliuose įrašoma tik bendra tiems metams
tenkanti tinkamų finansuoti projekto investicijų išlaidų suma, neskaidant jos
pagal išlaidų kategorijas. Visas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis),
o ne einamosiomis kainomis |
|
|
|
|
1.2. |
Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Lt Įrašykite bendras netinkamas finansuoti projekto investicijų išlaidas pamečiui. Laukeliuose įrašoma tik bendra tiems metams tenkanti netinkamų finansuoti projekto investicijų išlaidų suma, neskaidant jos pagal atskiras išlaidas. Visas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). |
|
|
|
|
2. |
Projekto veiklos išlaidos, Lt Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų projekto veiklos išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
|
|
|
|
2.1. |
Projekto veiklos išlaidos turi būti
apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikos II skyriaus penktojo skirsnio
nuostatomis. Pildant lentelę visų pirma išskiriamos projekto veiklos išlaidų
kategorijos (tarp jų ir pakartotinės investicijos). Prie šių kategorijų
vėliau priskiriami išlaidų dydžiai pamečiui pagal jų padarymo laiką iki
ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Visas vertes reikia nurodyti
palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis |
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
2.n |
|
|
|
|
|
3. |
Projekto veiklos pajamos, Lt Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų projekto veiklos pajamų suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
|
|
|
|
3.1. |
Projekto veiklos pajamos turi būti apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikos II skyriaus penktojo skirsnio nuostatomis. Pildant lentelės 3 punktą visų pirma išskiriamos projekto pajamų kategorijos. Prie šių kategorijų vėliau priskiriamos pajamos pamečiui pagal jų gavimo laiką iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Visas vertes reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Projekto pajamų priskyrimo prie projekto pagrindimas pagal kiekvieną išlaidų kategoriją yra aprašomas Paraiškos priedo 5 lentelėje „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“. |
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
3.n |
|
|
|
|
|
4. |
Grynosios projekto pajamos, Lt Šiame laukelyje pateikiama bendra atitinkamų metų grynųjų projekto pajamų suma – t. y. projekto veiklos pajamų ir išlaidų skirtumas (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
|
|
|
|
5. |
Turto likutinė vertė, Lt Turto likutinė vertė apskaičiuojama
vadovaujantis Metodikos |
|
|
|
|
TREČIASIS SKIRSNIS
finansinės analizės rezultatai
7. „Finansinės analizės rezultatai“ pateikiama:
Projekto investicijų dabartinė vertė, Lt |
Šiame laukelyje pateikiama bendrų projekto investicijų dabartinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
Dabartinė turto likutinė vertė, Lt |
Šiame laukelyje pateikiama dabartinė turto likutinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė, Lt |
Šiame laukelyje pateikiama projekto grynųjų pajamų dabartinė vertė (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). |
KETVIRTASIS SKIRSNIS
Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos
8. „Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos“ pateikiama:
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) |
Šiame laukelyje pateikiama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis (trūkstamo finansavimo santykis) (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Plačiau apie Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų dalį žiūrėkite Metodikos II skyriaus septintajame skirsnyje. |
Numatomos gauti grynosios pajamos, kuriomis mažinama Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt |
Šiame laukelyje pateikiama numatomų gauti grynųjų pajamų, kuriomis mažinamos Europos Komisijai tinkamos deklaruoti projekto išlaidos, suma (elektroninėje Paraiškos priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Ši suma turi būti lygi paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 3.1 punkte nurodytai sumai. Ši tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma turi būti finansuojama pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis ir, atsižvelgiant į lėšų, kurias naudos pareiškėjas ir (arba) partneris šiai tinkamų finansuoti išlaidų sumai padengti, šaltinį, ne mažesnė suma turi būti nurodyta atitinkamame paraiškos bendrosios (A) dalies 10 lentelės 2 punkto „Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos“ papunktyje. |
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma, Lt |
Šiame laukelyje pateikiama Europos
Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų suma (elektroninėje Paraiškos
priedo formoje apskaičiuojama automatiškai). Paraiškos bendrosios (A) dalies |
PENKTASIS SKIRSNIS
Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas
9. „Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas“ pildomas:
Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis |
Pasirinkto projekto investicijų ataskaitinio laikotarpio pagrindimas |
|
Pagrįskite pasirinktą projekto investicijų ataskaitinį laikotarpį. |
Diskonto norma |
Pasirinktos diskonto normos pagrindimas |
|
Pagrįskite pasirinktą diskonto normą. |
Projekto investicijų išlaidos |
Projekto investicijų išlaidų apimties pagrindimas |
Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos |
Pateikite paaiškinimus, kuri dalis tinkamų finansuoti ir netinkamų finansuoti projekto išlaidų, nurodytų paraiškos bendrojoje (A) dalyje, yra įtraukiama į projekto investicijų išlaidas, jeigu ne visos išlaidos įtraukiamos. Taip pat pateikite paaiškinimus, ar į paraiškos bendrojoje (A) dalyje nurodytas išlaidas yra įtraukta prognozuojama infliacija ir kaip buvo apskaičiuotos projekto investicijų išlaidos palyginamosiomis (pastoviomis) kainomis. |
Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos |
|
Projekto veiklos išlaidos |
Projekto veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas |
(2.1 išlaidos) |
Pagrįskite projekto veiklos išlaidas. Pateikite paaiškinimus, kokius metodus taikant projekto veiklos išlaidos buvo priskirtos prie projekto ir kodėl buvo pasirinktas toks metodas. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas. |
(2.2 išlaidos) |
|
... |
|
(2.n išlaidos) |
|
Projekto veiklos pajamos |
Projekto veiklos pajamų apimties ir priskyrimo prie projekto pagrindimas |
(3.1 pajamos) |
Pagrįskite projekto veiklos pajamas. Projekto veiklos pajamos turi būti pagrindžiamos atsižvelgiant į pagrindinius projekto pajamų dydį lemiančius veiksnius: kainą (prekių ar paslaugų pardavimo kainą, tarifus, nuomos įkainius ir pan.) ir paklausą (prekių ar paslaugų pardavimo kiekį, vartotojų skaičių ir pan.). Pateikite paaiškinimus, kokius metodus taikant projekto veiklos pajamos buvo priskirtos prie projekto ir kodėl buvo pasirinktas toks metodas. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas. |
(3.2 pajamos) |
|
... |
|
(3.n pajamos) |
|
Turto likutinė vertė |
Turto likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas |
|
Pateikite paaiškinimus, kokius metodus taikant ir kaip buvo apskaičiuota turto likutinė vertė. Jeigu jau yra atlikta išsami projekto diskontuoto pinigų srauto analizė, galima pateikti nuorodas į atskirai pridedamas jau atliktos analizės išvadas. |
___________________
Bendrai finansuojamų iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos
3 priedas
(Faktinių
bendrai finansuoto iš Europos Sąjungos fondų lėšų projekto pajamų ataskaitos
forma)
faktinių bendrai finansuoto iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projekto pajamų ataskaita
1. BENDRAI
FINANSUOTO IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTO (TOLIAU – PROJEKTO) DUOMENYS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Prognozuoti finansiniai srautai
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
ATLIKTOS finansinės analizės rezultatai
|
|
|
|
|
|
4.
faktinės projekto grynosios pajamos nominaliomis kainomis
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
Vartotojų kainų indeksas
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
faktinės projekto grynosios pajamos palyginamosiomis kainomis
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendrai finansuojamų iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos
4 priedas
faktinių bendrai finansuoto iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projekto pajamų ataskaitos pildymo instrukcija
I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Faktinių bendrai finansuoto iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projekto (toliau – projektas) pajamų ataskaitos (toliau –
Ataskaita) pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato Ataskaitos
pildymo naudojant elektroninę formą taisykles. Ataskaitos forma yra
standartinis Excel formato darbinis dokumentas, pildomas naudojant Microsoft
Excel programą.
2. Instrukcijoje pateikiami patarimai dėl
atskirų Ataskaitos formos punktų pildymo.
3. Ataskaitos forma
parsisiunčiama iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos svetainės
(www.esparama.lt).
4. Ataskaitos
duomenys įrašomi vadovaujantis instrukcija jiems skirtuose laukuose, kurie
nuspalvinti žaliai. Geltonai nuspalvintuose laukuose duomenys apskaičiuojami
automatiškai.
5. Kur nurodyta instrukcijoje, Ataskaitos
duomenys įrašomi pagal anksčiau pateikto bendrai finansuojamų iš Europos
Sąjungos fondų lėšų projektų, iš kurių gaunama pajamų, paraiškos dėl projekto
finansavimo priedo (toliau – Paraiškos priedas) duomenis. Tokiu atveju
naudojami paskutinį kartą atnaujinto Paraiškos priedo, kuriuo remiantis buvo
apskaičiuota arba iš naujo perskaičiuota Europos Komisijos tinkamų deklaruoti
projekto išlaidų suma, duomenys.
II SKYRIUS.
Ataskaitos PILDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDRI PROJEKTO
DUOMENYS
6. „Bendri projekto duomenys“ pildomi:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANTRASIS SKIRSNIS
PrognozuoTI finansiniai srautai
7. „Prognozuoti finansiniai srautai“ pildomi atsižvelgiant į Paraiškos
priedo 2 lentelės duomenis:
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trečiasis SKIRSNIS
Atliktos finansinės analizės rezultatai
8. „Atliktos finansinės analizės rezultatai“ pildomi atsižvelgiant į
Paraiškos priedo
3 lentelės duomenis:
|
|
|
|
|
|
ketvirtasis SKIRSNIS
faktinės projekto grynosios pajamos
nominaliomis kainomis
9. „Faktinės projekto grynosios pajamos nominaliomis kainomis“ pildoma:
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
penktasis SKIRSNIS
vartotojų kainų indeksas
10. „Vartotojų kainų indeksas“ nurodomos Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės (interneto svetainė www.stat.gov.lt)
paskelbtos atitinkamų metų gruodžio mėnesio vartotojų kainų indekso reikšmės.
Jeigu nagrinėjamų metų vartotojų kainų indekso gruodžio mėnesio duomenų nėra,
nurodomas paskutinio mėnesio, kurio duomenys paskelbti, vartotojų kainų
indeksas. „Vartotojų kainų indeksas“ pildomas:
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
šeštasis SKIRSNIS
faktinės projekto grynosios pajamos palyginamosiomis
kainomis
11. „Faktinės projekto grynosios pajamos palyginamosiomis kainomis“
pateikiama (visi lentelės laukeliai elektroninėje Ataskaitos formoje
apskaičiuojami automatiškai):
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
septintasis SKIRSNIS
grynŲJŲ projekto pajamŲ PASIKEITIMO
ĮVERTINIMAS
12. „Grynųjų projekto pajamų pasikeitimo įvertinimas“ pateikiama (visi
lentelės laukeliai elektroninėje Ataskaitos formoje apskaičiuojami automatiškai):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
____________________