LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2012-06-

Nr.

Į 2012-05-25

Nr. (19.1-33) SD-3599

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

 

 

dėl nutarimo projekto   

 

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 ,,Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Projektas), teikia teisinę išvadą.

1.        Projekto rengėjai nurodo, kad „Lietuvos Respublikos Seimas 2011 m. gruodžio 1 d. priėmė Valstybinių šalpos išmokų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo pakeitimo įstatymus, kuriuose numatyta 2012 metams 1 procentą šalpos išmokoms mokėti skirtų lėšų ir 1,5 procento socialinei pašalpai ir kompensacijoms skirtų lėšų iš lėšų piniginei socialinei paramai administruoti skirtų lėšų skirti socialinį darbą dirbančių darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti. Vadovaujantis šiuo pagrindu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1534 <...> padidino minimalias ribas tik iki 2012-12-31 d.“ Kartu Projekto rengėjai pastebi, kad „socialinį darbą dirbančiųjų darbo užmokestis yra vienas mažiausių tarp visų biudžetinėse įstaigose dirbančiųjų“. Atsižvelgdami į tai, Projekto rengėjai siūlo „nustatyti didesnes biudžetinėse įstaigose socialinį darbą dirbančiųjų minimalias tarnybinio atlyginimo koeficientų ribas, kurios galiotų nuolat“. Šiame kontekste Teisingumo ministerija atkreipia dėmesį į šiuos aspektus. Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje bei Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavesta parengti ir priimti Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 pakeitimą, kuriame būtų padidinti socialinį darbą dirbančių darbuotojų tarnybiniai atlyginimai ir tarifiniai atlygiai (koeficientai). Atkreiptinas dėmesys, kad tiek pirmu atveju, tiek antru atveju įstatymų leidėjas nustatė, kad nuostata – 1 procentą šalpos išmokoms mokėti skirtų lėšų skirti socialinį darbą dirbančių darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti – galioja iki 2012 m. gruodžio 31 d.; nuostata – 1,5 procento socialinei pašalpai ir kompensacijoms skirtų lėšų iš lėšų piniginei socialinei paramai administruoti skirti socialinį darbą dirbančių darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti – galioja iki 2012 m. gruodžio 31 d. Atsižvelgiant į šias aplinkybes bei į tai, kad Projekto rengėjai, nurodydami Projektu siūlomų nuostatų įgyvendinimui reikalingų valstybės biudžeto lėšų poreikį, nenurodo papildomų išlaidų galimų finansavimo šaltinių, abejotina Projektu siūlomų nuostatų pagrįstumu bei įgyvendinimo realumu.

2.        Projekto rengėjai Projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymos 2 punkte nurodo, kad Projekto tikslas, be kita ko, – „koeficientų darbininkams, nes pastarieji nėra priskiriami socialinį darbą dirbantiesiems, naikinimas“. Atkreiptinas dėmesys, kad Projekte atitinkamų nuostatų, kuriomis būtų siūloma įgyvendinti aptartą tikslą, nėra siūloma.

 

 

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                      Tomas Vaitkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaida Štrafėlė, (8 5) 266 2850, el.p. [email protected]                                                                       Originalas nebus siunčiamas