NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 788 „Dėl Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ pakeitimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektai (toliau – nutarimų projektai).

 

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimų projektų tikslas – užtikrinti Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programoms skirtų Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimą suteikiant teisę ministerijoms ir (ar) kitoms valstybės institucijoms (toliau – ministerijos), atsakingoms už atitinkamų Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prioritetų priemonių įgyvendinimą, prisiimant įsipareigojimus pagal sudarytas projektų finansavimo ir administravimo sutartis, viršyti Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prieduose nurodytas administruojamoms veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms įgyvendinti skirtas Europos Sąjungos fondų lėšas ir panaudoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektams skiriamo finansavimo lėšų ne daugiau, nei būtina įsipareigojimams dėl Europos Sąjungos fondų lėšų prisiimti.

Teisė prisiimti papildomus įsipareigojimus numatoma išanalizavus ministerijų pateiktą informaciją apie sutaupytas lėšas baigus įgyvendinti projektus ir (ar) projektų veiklas. Įgyvendinant daugumą 2007–2013 m. veiksmų programų priemonių, sutaupytos lėšos yra perskirstomos kitoms priemonėms ir (ar) papildomiems projektams įgyvendinti ir (ar) papildomoms jau įgyvendinamų projektų veikloms finansuoti. Įgyvendinant dalį priemonių jau dabar yra galimybė įgyvendinti papildomus projektus, nes yra sudaryti rezervinių projektų sąrašai ir lėšų poreikis pagal konkrečias priemones viršija joms skirtas lėšas. Dėl įgyvendinant projektus sutaupytų lėšų kyla pavojus, kad pasibaigus programavimo laikotarpiui 2015 m. dalis Europos Sąjungos fondų lėšų gali likti nepanaudota, kadangi 2014–2015 m. liktų nepakankamai laiko sutaupytas lėšas panaudoti naujiems projektams finansuoti ir esamų projektų papildomoms veikloms įgyvendinti. Kadangi įgyvendinant Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo lėšomis finansuojamus prioritetus papildomoms lėšoms panaudoti daugeliu atvejų reikia vykdyti papildomus pirkimus, todėl jau šiuo metu būtina suteikti galimybę ministerijoms viršyti Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prieduose nurodytas administruojamoms veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms įgyvendinti skirtas Europos Sąjungos fondų lėšas ir iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektams skiriamo finansavimo lėšas, atsižvelgiant į numatomas sutaupyti lėšas įgyvendinant projektus.

Papildomus įsipareigojimus taip pat svarbu prisiimti ne tik dėl galimų sutaupyti lėšų 2007–2013 m. programavimo laikotarpio pabaigoje, bet ir dėl būtinybės sudaryti 2007–2013 m. veiksmų programų lėšų rezervą dėl galimų pažeidimų ir (ar) projektų nutraukimo, pasibaigus išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiui (iki 2015 m. gruodžio 31 d.) ir pateikus galutines 2007–2013 m. veiksmų programų užbaigimo ataskaitas bei galutines deklaracijas Europos Komisijai. 

 Taip siekiama užtikrinti, kad visos Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programoms įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos fondų lėšos būtų panaudotos.

 

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Priėmus nutarimų projektus bus sudarytos prielaidos, įgyvendinant Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programas, išvengti galimo Europos Sąjungos fondų lėšų praradimo dėl įgyvendinant projektus sutaupomų lėšų ir netinkamomis finansuoti Europos Sąjungos lėšomis pripažintų išlaidų 2007–2013 m. programavimo laikotarpio pabaigoje.

Nutarimų projektuose numatyta, kad įgyvendinant projektus išmokama Europos Sąjungos fondų lėšų suma ir iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektams skiriamo finansavimo lėšų suma negali viršyti atitinkamoms veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms skirtos Europos Sąjungos fondų lėšų sumos ir iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektams skiriamo finansavimo lėšų sumos. Tačiau tuo atveju, jei ministerijos prisiims daugiau papildomų įsipareigojimų, nei faktiškai bus sutaupyta Europos Sąjungos lėšų programavimo laikotarpio pabaigoje, Europos Sąjungos lėšų dalis, kuri viršys Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prieduose nurodytas veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms įgyvendinti skirtas Europos Sąjungos fondų lėšas, turės būti padengta iš asignavimų valdytojams numatytų valstybės biudžeto lėšų.  

 

4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Alternatyva numatomam teisiniam reguliavimui – nekeisti esamo teisinio reguliavimo. Tačiau nesuteikus teisės ministerijoms, prisiimant įsipareigojimus pagal sudarytas projektų finansavimo ir administravimo sutartis, viršyti Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prieduose nurodytų administruojamoms veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms įgyvendinti skirtų Europos Sąjungos fondų lėšų ir iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektams skiriamo finansavimo lėšų, 2007–2013 m. programavimo laikotarpio pabaigoje gali kilti grėsmė nepanaudoti visų Lietuvai skirtų ES fondų lėšų, kadangi neliktų pakankamai laiko sutaupytas Europos Sąjungos fondų lėšas panaudoti kitoms priemonėms ir (ar) papildomiems projektams įgyvendinti ir (ar) papildomoms jau įgyvendinamų projektų veikloms finansuoti.

 

5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu.

Nėra.

___________________________