Biudžetinė įstaiga, Totorių g. 25/3, LT-01121 Vilnius, tel.: (8 5) 273 5501 / 262 4821, faks. (8 5) 264 8517, el. p. kam@kam.lt.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188602751, PVM mokėtojo kodas LT100001016116
Ministro Pirmininko tarnybai
|
2012-03- |
Nr. 12-01- |
|
Į 2012-03-05 |
Nr. 72-848
|
|
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO NR. 992 ,,DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KRIZIŲ VALDYMO ĮSTATYMO KONCEPCIJOS“ PROJEKTO
Krašto apsaugos ministerija įvertino Ministro Pirmininko tarnybos parengtą Vyriausybės nutarimo Nr. 992 ,,Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo įstatymo koncepcijos“ projektą (toliau – Projektas) ir teikia šias pastabas ir pasiūlymus.
Projekto III skyriuje kaip krizių valdymą Lietuvoje reglamentuojantis teisės aktas neaptariamas Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas (Žin., 1998, Nr. 49-1325). Minimame įstatyme numatoma, kad kariai rengiami dalyvauti reagavimo į krizes tarptautinėse operacijose (3 str. 2 d. 3 p.). Taip pat reglamentuojama, kad kariniai vienetai gali būti pasitelkti padėti krizės valdymo operacijos vadovui vykdyti teroro išpuolio likvidavimo operaciją, kai tam nėra pakankamų ar tinkamų kitų valstybės institucijų ar įstaigų pajėgų (18 str. 1 d. 6 p.); karinis vienetas pasitelkiamas krašto apsaugos ministro įsakymu, kai sprendimą pasitelkti karinį vienetą dėl teroro išpuolio priima Krizių valdymo komitetas (18 str. 7 d.). Minimame teisės akte taip pat numatoma, kad kariniai vienetai gali būti pasitelkiami ekstremalių situacijų ir nepaprastosios padėties atvejais ( 18 str. 1 d. ir 2 d.).
Atkreipiame dėmesį, kad LR Vyriausybės 2011 m. vasario 23 d. nutarime Nr. 217 numatoma, kad terorizmo prevenciją ir teroro akto nutraukimą reglamentuojančios nuostatos turėtų būti įtrauktos į Krizių valdymo įstatymo projektą. Siūlome būsimame šio įstatymo projekte apibrėžti teroro akto likvidavimą vykdančių institucijų funkcijas, jų kompetenciją, aiškiai reglamentuoti teroro akto likvidavimo operacijose dalyvaujančių pareigūnų ir karių teises, pareigas ir atsakomybę. Taip pat matytume būtinybę krizių valdymo reglamentavimą susieti su teroro akto grėsmės lygio nustatymo, skelbimo ir parengties tvarka ( LR Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimas Nr. 1614-8).
Projekte ,,krizių valdymas“ apibrėžiamas kaip koordinuota valstybės institucijų veikla, apimanti krizių prognozavimą, prevenciją ir įprastos padėties atkūrimą (VII skyriaus 21 str.), bet Projekto tekste šis terminas vartojamas ir kaip neįtraukiantis prevencijos dėmens. Manytume, kad reikia apsispręsti dėl bendros sampratos ir ją nuosekliai įtvirtinti visame Projekte. Krizių prevencijai reikalingi skirtingi mechanizmai ir procedūros, todėl siūlome krizių valdymą apibrėžti tik kaip krizės padarinių likvidavimą ir įprastos padėties atkūrimą ir Projekto 21 str. atskirai apibrėžti ,,krizių prevencijos“ sąvoką. Taip pat siūlome VII skyriuje atskirai reglamentuoti už krizių prevenciją atsakingų institucijų ir jų padalinių kompetenciją, teises, pareigas ir tarpusavio santykius. Atkreipiame dėmesį, kad paties Projekto X skyriaus 35 str. numatoma, kad Krizių valdymo įstatyme krizių valdymas ir krizių prevencija bus reglamentuoti skirtinguose skyriuose.
Krizių valdymo sistemos plėtotės programos įgyvendinimo priemonių plane (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 3 d. nutarimas Nr. 206) numatyta, kad organizuojami krizių prevencijos ir valdymo mokymai valstybės valdymo institucijų pareigūnams, organizuojamos ir koordinuojamos nacionalinės krizių valdymo pratybos ir dalyvaujama tarptautinėse krizių valdymo pratybose. Manome, kad tokie mokymai ir pratybos yra svarbi krizių prevencijos dalis, todėl siūlytume apsvarstyti galimybę jų organizavimą ir dalyvavimą juose reglamentuoti ir Krizių valdymo įstatymo projekte.
Krašto apsaugos ministerijos kancleris Leonardas Bakaitis
Ernestas Flaksas, tel. 264 8566, el. p. ernestas.flaksas@kam.lt