NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO vertinimo PAŽYMA

 

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 16 d. nutarimo Nr. 442 „Dėl Pridėtinės vertės mokesčio ir akcizų lengvatų taikymo prekėms ir paslaugoms, skirtoms diplomatinėms atstovybėms, konsulinėms įstaigoms, Europos Sąjungos institucijoms, Europos centriniam bankui, Europos investicijų bankui, Europos Sąjungos įsteigtoms įstaigoms, tarptautinėms organizacijoms ar jų atstovybėms, taip pat šių  atstovybių ir organizacijų bei įstaigų nariams ir jų šeimų nariams bei Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos šalių kariuomenių vienetams ir (arba) juos lydintiems civiliams darbuotojams“ pakeitimo“ projektas.

 

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti.

Projektu siekiama įgyvendinti 2011 m. gruodžio 20 d. priimto Lietuvos Respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 5(1), 14, 19, 31, 32, 36, 43, 47, 49, 53, 57, 64, 66, 71, 71(1), 78, 79, 80, 83, 92 straipsnių pakeitimo ir papildymo, 2 priedo papildymo, 82 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir Įstatymo papildymo 63(1), 78(1), 89(1) straipsniais įstatymo Nr. XI-1817 (toliau – Įstatymas) nuostatas, pagal kurias Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai yra pavesta patvirtinti PVM lengvatos taikymo tvarką prekėms, skirtoms Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVM įstatymas)  47 straipsnio 8 dalyje nurodytų Europos Sąjungos (toliau – ES) įsteigtų Lietuvos Respublikoje įstaigų darbuotojų (išskyrus aptarnaujantį personalą ir ES valstybių narių deleguotus ekspertus) (toliau – ES įstaigos darbuotojai) asmeniniam naudojimui ir (arba) įsikūrimui. Projektu ES įstaigų darbuotojams  siūloma nustatyti iš esmės tokią pačią PVM lengvatos taikymo tvarką, sąlygas ir apribojimus, kaip šiuo metu yra taikoma užsienio valstybių diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, tarptautinių organizacijų ir visų šių asmenų narių (toliau – atstovybės) Lietuvos Respublikoje įsigyjamoms prekėms, t. y. grąžinant sumokėtą PVM. Projektu siūloma, kad paraiška ir dokumentai kuriais patvirtinamas prekių įsigijimas, ES įstaigos už jos darbuotojams asmeniniam naudojimui ir (arba) įsikūrimui skirtas prekes turėtų būti pateikiami ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 15 dienos. Projektu, kaip ir atstovybių atveju, siūloma nustatyti, kad PVM grąžinamas tik tuo atveju, jei paraiška grąžinti PVM yra pateikta iki kitų kalendorinių metų, einančių po tų kalendorinių metų, kuriais įformintas prekių įsigijimas, pabaigos, o grąžinama PVM suma tik pagal PVM sąskaitas faktūras, kurių kiekvienoje vertė (įskaitant PVM) yra ne mažesnė nei 800 litų. Tokią pačią  PVM grąžinimo tvarką siūloma taikyti ir  ES įstaigos darbuotojų importuotoms prekėms.

Taip pat projektu, siekiant asmenims sumažinti administracinę naštą, siūloma atsisakyti reikalavimo atstovybių teikiamas paraiškas dėl PVM ir akcizų grąžinimo derinti su Užsienio reikalų ministerija. Vietoj minėto reikalavimo siūloma numatyti, kad atstovybių, turinčių teisę į mokestines lengvatas, sąrašus Vilniaus apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai teiktų Užsienio reikalų ministerija.

Kartu, atsižvelgiant į šiuo metu Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos vykdomą mokesčių mokėtojų elektroninio švietimo, konsultavimo  ir informavimo paslaugų sistemos sukūrimo projektą, kurį įgyvendinus mokesčių mokėtojai turės galimybę paraiškas dėl mokesčių grąžinimo teikti elektroniniu būdu, bei siekiant aiškesnio teisinio reglamentavimo, projektu siūloma nustatyti, kad atstovybių ir kitų, ne Lietuvos Respublikos, Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos šalių kariuomenių vienetų (toliau – kariuomenių vienetai) paraiškos ir kiti dokumentai dėl PVM ir akcizų grąžinimo būtų teikiami centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka.

Projektu taip pat siūloma atlikti techninio pobūdžio keitimus (vietoj žodžio „perduodamas“ įrašant žodį „perleidžiamas“,  vietoj nuorodos į  Vilniaus apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąją sąskaitą, pateikiant nuorodą į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą). 

 

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Teigiamas poveikis:   Priėmus projektą būtų įgyvendintos Įstatymo nuostatos Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinant PVM lengvatos taikymo tvarką prekėms, skirtoms  Europos Sąjungos įsteigtų Lietuvos Respublikoje įstaigų, kurioms taikomas Protokolas dėl Europos Sąjungos privilegijų ir imunitetų, darbuotojų (išskyrus aptarnaujantį personalą ir Europos Sąjungos valstybių narių deleguotus ekspertus) asmeniniam naudojimui ir (arba) įsikūrimui. Taip pat priėmus projektą būtų sumažinta atstovybių administracinė našta numatant galimybę paraiškas dėl PVM ir akcizų grąžinimo tiesiogiai (nereikalaujant Užsienio reikalų ministerijos patvirtinimo) teikti Vilniaus apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai.

Priėmus projektą būtų teisiškai aiškiau reglamentuota galimybė atstovybėms ir kariuomenių vienetams paraiškas ir kitus dokumentus dėl PVM ir akcizų grąžinimo pateikti ne tik tiesiogiai, bet ir elektroniniu būdu pavedant centriniam mokesčių administratoriui nustatyti tokių paraiškų ir dokumentų pateikimo tvarką.

Priėmus Projektą taip pat būtų atlikti techninio pobūdžio pakeitimai.

Neigiamas poveikis: Nenumatomas.

 

4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio vertinimas.

Priėmus projektą būtų įgyvendintos Įstatymo nuostatos Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinant PVM lengvatos taikymo tvarką prekėms, skirtoms  Europos Sąjungos įsteigtų Lietuvos Respublikoje įstaigų, kurioms taikomas Protokolas dėl Europos Sąjungos privilegijų ir imunitetų, darbuotojų (išskyrus aptarnaujantį personalą ir Europos Sąjungos valstybių narių deleguotus ekspertus) asmeniniam naudojimui ir (arba) įsikūrimui. Taip pat priėmus projektą būtų sumažinta atstovybių administracinė našta numatant galimybę paraiškas dėl PVM ir akcizų grąžinimo tiesiogiai teikti Vilniaus apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai bei teisiškai aiškiau reglamentuota atstovybių ir kariuomenių paraiškų ir dokumentų dėl PVM ir akcizų grąžinimo pateikimo tvarka.  

Tuo tarpu nepriėmus projekto atitinkami nebūtų įgyvendintos PVM įstatymo nuostatos,  nebūtų sumažinta atstovybių administracinė našta, nebūtų teisiškai aiškiau reglamentuota atstovybių ir kariuomenių vienetų paraiškų dėl PVM ir akcizų grąžinimo pateikimo tvarka bei nebūtų atlikti techninio pobūdžio pakeitimai. bei.

 

5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu.

Nėra.