LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai                    2012-03-     Nr.

                                                                                                       Į 2012-02-23 Nr. (4.1-141)10-1725

 

DĖL lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo projekto

 

Teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 70 ir 83 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1103(2A), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 12, 16, 29, 31, 32 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1104(2A), Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 11 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto          Nr. XP-1105(2A), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1853, 2475, 2591, 320 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1106(2A), Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 8 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3050, Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo 2, 19, 42, 43, 44, 45, 46, 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3059, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2007 metų privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vykdymo metinės apyskaitos patvirtinimo“ projekto Nr. XP-3175, Lietuvos Respublikos nuodingųjų medžiagų kontrolės įstatymo 2, 3, 6, 9, 10, 15, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo, 5 ir 17 straipsnių pripažinimo netekusiais galios bei ketvirtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3348, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3350, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 2, 3, 11, 16, 24, 30, 44, 55, 71, 72, 75, 77, 79, 80, 81 ir 95 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 721 ir 78 straipsniais įstatymo projekto Nr. XP-3351, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 42, 224, 2591 straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 425 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIP-1092, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 87 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-608 ir Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo 3, 61, 70 straipsnių ir keturioliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-410 atšaukimo“ projektą (toliau – nutarimo projektas), pritaria nutarimo projekto tikslui – atšaukti kai kuriuos nebeaktualius tryliktosios, keturioliktosios ir penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktus ir Lietuvos Respublikos Seime užregistruotus teisės aktų projektus, tačiau įvertinusi nutarimo projektu siūlomas teisinio reguliavimo priemones ir galimas pasekmes, teikia šias pastabas:

1.        Nutarimo projektu numatoma atšaukti Seimui pateiktą Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2007 metų privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vykdymo metinės apyskaitos patvirtinimo“ projektą Nr. XP-3175, tačiau reikia pažymėti, kad Seimo statuto 140 straipsnis numato galimybę iniciatoriams atšaukti įstatymų projektus ir nekalba apie Seimo nutarimų projektų atšaukimą, todėl manome, kad toks Vyriausybės nutarimas neatitiktų Seimo statuto nuostatų. Be kita ko, nurodytas Seimo nutarimo projektas buvo parengtas ir pateiktas Seimui įgyvendinant 2007 m. galiojusio Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsnio nuostatas, o ne realizuojant Konstitucijos laiduojamą įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, todėl manome, kad šiuo atveju yra netikslinga ir nebūtina atšaukti minėtą Seimo nutarimo projektą.

2.        Kadangi Lietuvos Respublikos nuodingųjų medžiagų kontrolės įstatymo 2, 3, 6, 9, 10, 15, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo, 5 ir 17 straipsnių pripažinimo netekusiais galios bei ketvirtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3348, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-3350 ir Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 2, 3, 11, 16, 24, 30, 44, 55, 71, 72, 75, 77, 79, 80, 81 ir 95 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 721 ir 78 straipsniais įstatymo projekto Nr. XP-3351 nuostatos nėra praradę aktualumo, o bus peržiūrėtos ir įvertintos rengiant naujus atitinkamų įstatymų pakeitimus, svarstytina, ar Vyriausybės sprendimas dėl šių įstatymų projektų atšaukimo neturėtų būti nukeliamas laike ir išreiškiamas pateikiant naujuosius įstatymų projektus Lietuvos Respublikos Seimui.

3.        Abejotinas nutarimo projektų rengėjų siūlymas atšaukti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 42, 224, 2591 straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 425 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIP-1092, kadangi jo tikslas, kaip teigiama šio įstatymo projekto aiškinamajame rašte, yra nustatyti administracinę atsakomybę už teisės aktų, reglamentuojančių žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktiką ir kontrolę, pažeidimus ir už ūkinę komercinę veiklą, kuriai reikalingas leidimas-higienos pasas, be leidimo-higienos paso. Tuo tarpu klausimas, kuriems pareigūnams įstatymu suteikti teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus šiais atvejais, yra tik antrinis, nesusijęs su pagrindiniu įstatymu projekto tikslu. Kadangi administracinė atsakomybė už kitų teisės aktų, reglamentuojančių žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktiką ir kontrolę, nei nurodytieji Administracinių teisės pažeidimų kodekso 42 straipsnyje, pažeidimus bei administracinė atsakomybė už vertimąsi ūkine komercine veikla, kuriai reikalingas leidimas-higienos pasas, be leidimo-higienos paso iki šiol Administracinių teisės pažeidimų kodekse nėra nustatyta, manytina, kad įstatymo projekto Nr. XIP-1092 esminės nuostatos vis dar yra aktualios. Jeigu visos įstatymo projekto nuostatos yra praradę aktualumą, pildytina nutarimo projekto lydimoji medžiaga šiuo aspektu.

Dėl nutarimo projekto teisės technikos teikiame šias pastabas:

1.        Nutarimo projekto antros pastraipos dvidešimtoje eilutėje po žodžio „pateiktą“ įrašytini žodžiai „Lietuvos Respublikos Seimui“.

2.        Nutarimo projektu siūlomi atšaukti teisės aktų projektai nutarimo projekto tekste didžiąja dalimi vardijami chronologine tvarka pagal jų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui datą, todėl atitinkamai siūlytume pakoreguoti ir paskutiniųjų trijų įstatymų projektų nurodymo vietą nutarimo projekto tekste (kartu koreguotina ir nutarimo projekto antraštė).

3.        Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244, 12 punktą išvadoms gauti teikiamas teisės akto projektas taip pat turi būti vizuotas projektą rengusios institucijos teisės padalinio vadovo ar jo pavedimu kito teisės padalinio valstybės tarnautojo arba darbuotojo.

 

Teisingumo viceministras                                                                                       Tomas Vaitkevičius

 

 

Dalia Baležentė, (8 5) 266 28 82, el. p. [email protected]                                Originalas nebus siunčiamas