LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 33, LT-01506 Vilnius, tel. (8 5) 266 1400,

faks. (8 5) 266 1402, el. p. [email protected], http://www.sam.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188603472

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos                        2012-03-       Nr. (        )10-

ir darbo ministerijai

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO ,,DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. RUGSĖJO 13 D. NUTARIMO NR. 994 ,,DĖL AMBULATORINIAM GYDYMUI SKIRTŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ, KURIŲ ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS KOMPENSUOJAMOS IŠ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ, BAZINIŲ KAINŲ APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

 

 

                      Sveikatos apsaugos ministerija, siekdama užtikrinti racionalų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau –PSDF) biudžeto lėšų naudojimą, parengė ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. 994 ,,Dėl Ambulatoriniam gydymui skirtų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Nutarimo projektas).

                      Nutarimo projekto tikslas – tobulinti kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainodarą,  taupyti PSDF biudžeto lėšas ir mažinti kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainas.  

                       Dabar galiojančio Ambulatoriniam gydymui skirtų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. 994 (Žin., 2005, Nr. 111-4048; 2009, Nr. 158-7191) (toliau – Tvarkos aprašas), 15 ir 29 punktuose yra nustatyta, kad pagal Tvarkos aprašo 5 ir 26 punktus atitinkamai apskaičiuotoji  konkretaus vaistinio preparato ar konkrečios medicinos pagalbos priemonės (toliau – MPP) bazinė kaina yra lyginama su galiojančiuose Kompensuojamųjų vaistinių preparatų ar Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainynuose (toliau - kainynas) esančio to paties vaistinio preparato ar MPP bazine kaina ir, jei galiojančiame kainyne bazinė kaina yra mažesnė, naujai rengiamame kainyne arba jo papildyme yra paliekama galiojančiame kainyne esanti bazinė kaina, t.y.  konkretaus vaistinio preparato ar konkrečios MPP bazinė kaina padidėti negali (tai vadinama kainų ,,įšaldymu“).  Tais atvejais, kai į kainyną įrašomas vaistinis preparatas ar MPP, kurių nėra  galiojančiuose kainynuose (jų apskaičiuotosios bazinės kainos nėra su kuo palyginti), konkretaus   vaistinio preparato ar MPP bazinės kainos nustatomos atitinkamai pagal Tvarkos aprašo  5 ir 26 punktuose nustatytas taisykles, t.y. pigiausio vieneto kainą.  Šių nuostatų taikymas sąlygoja, kad kai kuriose to paties pavadinimo  vaistinių preparatų ar MPP grupėse bazinės kainos yra skirtingos, nes naujai įrašomų vaistinio preparatų ar  MPP vieneto bazinė kaina yra didesnė negu anksčiau įrašytų į kainyną.

Atsižvelgiant į pirmiau nurodytas aplinkybes ir siekiant užtikrinti, kad to paties pavadinimo vaistinių preparatų ar MPP grupės bazinės kainos būtų vienodos, Nutarimo projektu siūloma pakeisti Tvarkos aprašo 5, 15, 26 ir 29 punktus, nustatant, kad visų tos pačios grupės vaistinių preparatų ar MPP bazinė kaina bus mažinama, jei nors vieno šiai grupei priklausančio vaistinio preparato ar  nors vienos MPP bazinė kaina galiojančiame kainyne yra mažesnė nei naujai apskaičiuotoji.

Nutarimo projekte taip pat siūloma tikslinti ir sudėtinių vaistinių preparatų bazinių kainų apskaičiavimo taisykles. Šiuo metu yra nustatyta, kad sudėtinio vaistinio preparato bazinė kaina yra jo sudedamųjų dalių bazinių kainų suma. Tačiau pasitaiko atvejų, kai pagal nurodytą reikalavimą nustačius sudėtinio vaistinio preparato bazinę kainą, pastaroji  būna  didesnė už mažmeninę kainą. Atsižvelgiant į tai, kad tokia sudėtinių vaistinių preparatų bazinių kainų apskaičiavimo taisyklė  kai kuriais atvejais gali prieštarauti kompensuojamųjų vaistinių preparatų  kainų nustatymo reikalavimams, Nutarimo projekte siūloma nustatyti sudėtinio vaistinio preparato bazinės kainos apskaičiavimo taisykles ir nuostatą, kad sudėtinio vaistinio preparato bazinė kaina yra jo sudedamųjų dalių bazinių kainų suma, taikyti tik tais atvejais, kai vadovaujantis nustatytomis taisyklėmis  apskaičiuotoji sudėtinio vaistinio preparato  bazinė kaina yra didesnė negu jo sudedamųjų dalių bazinių kainų suma.

Siekiant užtikrinti tolesnį generinių vaistinių preparatų kainų mažėjimą, Nutarimo projektu taip pat siūloma keisti  Tvarkos aprašo 7 punkte nustatytus  įrašomų į kainyną naujų gamintojų generinių vaistinių preparatų  gamintojo  deklaruojamos kainos dydžio reikalavimus, kad pirmą kartą įrašomo į grupę, kurią sudarė vienas arba keli negeneriniai vaistiniai preparatai,  generinio   vaistinio preparato deklaruojama kaina būtų 30 proc., kitus du kartus 10 proc. mažesnė negu pigiausio to grupės vaistinio preparato kaina,  pildant tokią grupę ketvirtąjį ir kitus kartus jo kaina turi neviršyti 95 proc. kainų referencinėse valstybėse vidurkio  ir būti ne didesnė negu pigiausio tos grupės vaistinio preparato. Nutarimo projekte šį reikalavimą siūloma papildyti, nustatant, kad  pildant pirmiau nurodytą grupę ketvirtąjį ir penktąjį kartus, generinio vaistinio preparato deklaruojama kaina turi būti 5 proc., pildant šią grupę šeštąjį, septintąjį  ir aštuntąjį kartus - 3 proc. mažesnė negu pigiausio to grupės vaistinio preparato kaina. Pildant šią grupę devintąjį ir kitus kartus, į ją įrašomų generinių vaistinių preparatų gamintojų deklaruojama kaina turi neviršyti 95 proc. kainų referencinėse valstybėse vidurkio ir būti ne didesnė nei pigiausio tos grupės vaistinio preparato.

                      Siekiant teisinio aiškumo, taip pat siūloma papildyti Tvarkos aprašo 7 punktą, nustatant, kad jeigu į tą patį kainyną ar jo papildymus paraiškas įrašyti  generinius vaistinius preparatus pateikia daugiau kaip vienas gamintojas, laikoma, kad paraiškos pateiktos tuo pačiu metu, ir tokių vaistinių preparatų gamintojo deklaruojamai kainai taikomi tokie patys šio punkto pirmoje pastraipoje nustatyti reikalavimai. Be to, siūloma nustatyti išimtį, kad šio punkto reikalavimai netaikomi į kainyną ar jo papildymus iš naujo įrašant vaistinius preparatus,  kurie buvo išbraukti iš Kainyno arba neįrašyti į jį dėl jų neatitikties  Tvarkos aprašo 8 punkte nustatytam gamintojo deklaruojamos kainos dydžio reikalavimui, tačiau kurių gamintojo deklaruojama kaina, juos iš naujo įrašant, minėtą reikalavimą jau atitinka. Taip pat atliekami kiti redakcinio pobūdžio pataisymai.

                      Nutarimo projektas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870) 747 punkto nuostatą tobulinti kompensuojamųjų ir receptinių vaistinių preparatų kainodarą.

Nutarimo projektu nėra perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai.

Nutarimo projekto poveikis įvertintas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje.

Nutarimo projektas nėra notifikuotinas Europos Komisijai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 ,,Dėl Keitimosi informacija apie standartus, techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 45-1446; 2004, Nr. 63-2264) reikalavimus.

Priėmus Nutarimo projektą, keisti galiojančių ar priimti naujų teisės aktų nereikės.

Nutarimo projektas skelbtas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų posistemėje.

Nutarimo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.  Nutarimo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, nes Nutarimo projekte vartojamos sąvokos nėra naujai apibrėžiamos.

Nutarimo projektą parengė Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamento direktorė G. Krukienė (tel. (8 5) 264 8754), tiesioginiai rengėjai – Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamento Farmakoekonomikos ir vaistų kainodaros skyriaus vedėjas T. Alonderis (tel. (8~5) 264 87 56), šio skyriaus vyr. specialistė V.Meldžiukaitė (tel. (8 5) 264 8753).

 

PRIDEDAMA:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. 994 ,,Dėl Ambulatoriniam gydymui skirtų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, 5 lapai;

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. 994 ,,Dėl Ambulatoriniam gydymui skirtų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto lyginamasis variantas, 6 lapai;

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. 994 ,,Dėl Ambulatoriniam gydymui skirtų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 3 lapai.

 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Raimondas Šukys

 

 

 

 

 

 

V. Meldžiukaitė, (8 5)264 8753, vilma.meldziukaite@sam.lt