NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO vertinimo pažyma

 

Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – nutarimo projektas).

 

Numatomo teisinio reguliavimo priežastys, tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklės yra patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 611 (Žin., 2004,               Nr. 83-3019) (toliau – nutarimas) vadovaujantis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 61-2182) 8 straipsnio 3 dalimi. Priėmus Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 1, 3, 4, 7, 11, 12, 13, 16, 23, 24, 25, 29, 33 straipsnių, priedo pakeitimo ir papildymo, Kodekso papildymo 4(1), 25(1), 33(1) straipsniais ir 8, 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymą (Žin., 2011, Nr. 121-5703) (toliau ­– Geležinkelių transporto kodeksas) ir Geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo ir jį keitusio įstatymo pripažinimo netekusiais galios įstatymą (Žin., 2011, Nr. 121-5705) (toliau – Reformos įstatymas), pasikeitė Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo pagrindas. Be to, priėmus minėtuosius Geležinkelių transporto kodekso pakeitimus, būtina pakeisti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisykles ir suderinti jas su šio kodekso 29 straipsnio nuostatomis, reglamentuojančiomis Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimą, ir  užtikrinti 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 404) (toliau – Direktyva 2001/14/EB) įtvirtintas suinteresuotų asmenų teises skirstant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus. Atsižvelgiant į tai, parengtas nutarimo projektas.

Nutarimo projekto tikslas – užtikrinti, kad Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklės atitiktų galiojančių įstatymų nuostatas, taip pat suderinti šias taisykles su Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso nuostatomis dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo ir užtikrinti Direktyvoje 2001/14/EB įtvirtintas suinteresuotų asmenų teises skirstant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus.

Siekiant minėto tikslo, nutarimo projektu siūlomos šios nuostatos:

1. Pakeisti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo pagrindą ir vietoj Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo 8 straipsnio 3 dalies nurodyti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 29 straipsnio 6 dalį.

2. Pakeisti sąvoką „suinteresuoti asmenys“ ir išdėstyti ją pagal Direktyvos 2001/14/EB 20 straipsnio 3 dalies nuostatas.

3. Papildyti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisykles nurodant, kad šios taisyklės taikomos, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai skiriami geležinkelio įmonėms (vežėjams) naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra ir teikti keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu tarptautiniais ir (ar) vietiniais maršrutais paslaugas. Tokia taikymo sritis neprieštarauja Direktyvos 2001/14/EB nuostatoms, nes joje reglamentuojamas būtent naudojimasis viešąja geležinkelių infrastruktūra teikiant keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo paslaugas.

4. Suvienodinti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių nuostatas su Geležinkelių transporto kodekso nuostatomis ir vietoj techninės analizės įrašyti techninį vertinimą.

5. Vadovaujantis Direktyvos 2001/14/EB 12 ir 20 straipsnių nuostatomis, papildyti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisykles nuostatomis dėl suinteresuotų asmenų teisės gauti informaciją apie pareiškėjams skirtus pajėgumus ir jų teisės pareikšti savo pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl traukinių eismo grafiko projekto.

 

Numatomos teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės, informacija, kurios pagrindu padarytos išvados dėl numatomo teisinio reguliavimo pasekmių

Priėmus nutarimą, bus užtikrinta Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių atitiktis galiojančių įstatymų nuostatoms, taip pat šios taisyklės bus suderintos su Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso nuostatomis dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo ir užtikrintas Direktyvos 2001/14/EB nuostatų dėl sąvokos „suinteresuoti asmenys“ ir suinteresuotų asmenų teisių skiriant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus perkėlimas.

Nurodytos išvados padarytos įvertinus tai, kad:

1. Įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai (šiuo atveju – Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklės) privalo būti priimami vadovaujantis galiojančiais įstatymais ir atitikti jų nuostatas.

2. Siekiant užtikrinti visišką Direktyvos 2001/14/EB perkėlimą ir notifikuoti šį perkėlimą Europos Komisijai, būtina perkelti trūkstamas šios direktyvos nuostatas.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Kitų realių numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų, nei nustatyta nutarimo projekte, nėra. Nepritarus nutarimo projektui, bus neužtikrintas Geležinkelių transporto kodekso, Reformos įstatymo ir Direktyvos 2001/14/EB nuostatų įgyvendinimas.

 

____________________________________________