NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA
1. Teisės akto projekto pavadinimas
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Nutarimo projektas).
2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti
Nutarimo projekto tikslas – padidinti Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo efektyvumą, patikslinant Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede numatytos Aplinkos ministerijos administruojamos priemonės VP3-1.1-AM-02-V „Daugiabučių namų modernizavimo skatinimas“ remiamą veiklą.
Nutarimo projektas parengtas vadovaujantis Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429, 2011, Nr. 148-6942), 25 ir 262 punktų nuostatomis.
Prioritete „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslinama priemonės VP3-1.1-AM-02-V „Daugiabučių namų modernizavimo skatinimas“ remiama veikla, suteikiant galimybę Europos Sąjungos paramos lėšomis finansuoti Vyriausybės įgaliotos institucijos – Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros – vykdomą daugiabučių namų atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūrą. Šis pakeitimas inicijuojamas vadovaujantis 2011 m. lapkričio 10 d. priimto Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo (Žin., 2011, Nr.143-6708) 1 straipsnio 3 dalimi, keičiančia Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 13 straipsnio 7 dalį, kurioje nustatoma, kad daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūrą vykdo Vyriausybės įgaliota institucija. Nuo 2012 m. sausio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2011, Nr. 164-7823) 2.1 punktu vykdyti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūrą įgaliota Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra. Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. sausio 15 d. įsakymo Nr. D1-37 „Dėl viešosios įstaigos Būsto agentūros pertvarkymo į biudžetinę įstaigą“ (Žin., 2007, Nr. 31-1137) 1 punktu buvo pakeistas šios agentūros teisinis statusas, tikslinamas pareiškėjo pavadinimas, neįvardijant jo teisinio statuso.
3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės
Pritarus Nutarimo projektui bus sudaryta galimybė Europos Sąjungos paramos lėšomis finansuoti daugiabučių namų atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūrą ir padidinti Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo efektyvumą.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas
Nepakeitus esamo teisinio reguliavimo nebus sudaryta galimybė Europos Sąjungos paramos lėšomis finansuoti daugiabučių namų atnaujinimo projektų įgyvendinimo priežiūrą ir nebus padidintas Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo efektyvumas.
5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu.
Nėra.
___________________