LL dok nesp


LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38 / Vasario 16-osios g. 2, LT-01104 Vilnius, tel. 8 706 64 845 / 8 706 64 868,
faks. 8 706 64 762, el. p. [email protected], http://www.ukmin.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

Teisingumo ministerijai

 

2011-12-29

Nr. (28.2-83)-3-6976

Į

 

2011-12-13

Nr. (1.27)7R-10150

 

 

 

 

dėl Lietuvos respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto

 

Išnagrinėję pateiktą išvadoms gauti Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 2, 6, 7, 13, 16, 18, 20, 21, 22, 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo  įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas), pagal kompetenciją teikiame šias pastabas ir pasiūlymus.

            1. Pagal Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo (toliau – įstatymas) 13 straipsnio 3 dalies nuostatas skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudų, nustatytų šio straipsnio 1 dalies pirmajame sakinyje, vidurkį (t. y. pagal baudos nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. Lt vidurkį)  atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. Tačiau nėra aišku kaip taikoma ši nuostata skiriant baudas, nurodytas keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje (įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalis),  nes pagal minėto straipsnio 1 dalies nuostatas esant sunkinančioms aplinkybėms yra taikoma kita baudos dydžio riba – 120 tūkst. Lt. Be to, pastebėtina, kad įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje nustatyta skiriamos baudos dydžio nustatymo tvarka taikoma  tik šio straipsnio 1 dalyje nustatytoms baudoms, todėl neaišku kaip bus apskaičiuojamas baudos dydis keičiamo įstatymo 13 straipsnio 7 dalyje (įstatymo projekto 4 straipsnio 3 dalis) nurodyto pažeidimo atveju. Atsižvelgiant į tai, siūlytume minėtas įstatymo projekto nuostatas tikslinti.

            2. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytume keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje (įstatymo projekto 5 straipsnis)  nurodytais atvejais, t. y. kai prašymas (skundas) nagrinėjamas kitų įstatymų nustatyta tvarka ir prašymo (skundo) esmė nėra susijusi su šio įstatymo taikymo sritimi, nustatyti pareiškėjo informavimo apie prašymo (skundo) nagrinėjimą minėtais atvejais tvarką.

            3. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje (įstatymo projekto 7 straipsnis) yra numatytas atvejis, kai Tarnyba gali nagrinėti prašymą (skundą) nedalyvaujant vartotojams, siūlytume atitinkamai patikslinti šio straipsnio 2 dalį.

            4. Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2 dalyje (įstatymo projekto 10 straipsnis) siūloma  nustatyti, kad kreipimasis į teismą sustabdo Tarnybos nutarimo dėl baudos skyrimo vykdymą. Pažymėtina, kad įstatymo projekto aiškinamajame rašte nėra paaiškinta, kodėl yra keičiamas esamas teisinis reguliavimas. Svarstytina, ar siūloma nuostata nepaskatintų komercinės veiklos subjektų nepagrįstai skųsti nutarimus teismui ir taip vilkinti baudų mokėjimą bei atitinkamai nesudarytų prielaidų teismų darbo krūvio padidėjimui. Siekiant išvengti galimų neigiamų pasekmių, siūlytume esamo reguliavimo nekeisti arba nustatyti, kad Tarnybos nutarimo dėl baudos skyrimo vykdymą gali sustabdyti teismas savo sprendimu.

 

Ūkio viceministras                                                                                                Giedrius Kadziauskas

 

 

 

V. Stanionienė, 8 706 64 851, el. p. vitalija.stanioniene@ukmin.lt

M. Plečkaitytė, 8 706 64 738, el. p. [email protected]