NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO poveikio vertinimo

pažyma

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas.

 

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimo projekto tikslas – pakeisti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką (toliau – Metodika), siekiant sumažinti mokinio krepšelio lėšas 30 mln. Lt (1,5 proc.) 2012 metams. Taip pat siekiama suderinti Metodikos nuostatas su galiojančiais teisės aktais. Nutarimo projekto rengimo teisinis pagrindas – Respublikos 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas. Įstatyme specialioji tikslinė dotacija mokinio krepšeliui savivaldybėms sumažinta 30 mln. Lt 2012 metams, todėl atitinkamai Metodikoje korekcijos yra būtinos.

Pagal nutarimo projektą Metodikoje siūlomi šie pakeitimai:

1. dėl 30 mln. Lt mokinio krepšelio lėšų mažinimo 2012 metams:

1.1. 18,7 mln. Lt siūloma sumažinti keičiant šiuos sutartinių mokinių koeficientus Metodikos 1 priede;

1.2. 11,3 mln. siūloma sumažinti pagal nutarimo projekto 1.2.4 punktą – papildant Metodiką nauja nuostata, kad nuo 2012 m. sausio 1 d. iki 2012 m. gruodžio 31 d. 0,91915 procento iš savivaldybių perskirstomos mokinio krepšelio dalies  neskiriama savivaldybėms dėl šalies ekonominės situacijos.

2. dėl Metodikos suderinimo su kitais teisės aktais:

2.1. nereikalingos papildomos lėšos:

- nutarimo projekto 1.2.1, 1.2.2 ir 1.2.3 punktais (1 pastraipa) Metodikos nuostatos suderinamos su galiojančiais teisės aktais;

- nutarimo projekto 1.2.5 punktu (2 pastraipa) siūloma savivaldybėms, o 1.2.8 punktu – mokykloms leisti lanksčiau naudoti mokinio krepšelio lėšas, panaikinant nuostatą, kuri nustato tam tikroms mokinio krepšelio dalims būtinas panaudoti minimalias išlaidų ribas (paliekant ribą pedagoginėms psichologinėms tarnyboms ir neformaliam vaikų švietimui);

- nutarimo projekto 1.2.7 punktu siūloma Metodikoje aiškiau apibrėžti kokios pareigybės gali būti išlaikomos iš lėšų pagal Metodikos 13.1 punktą;

- nutarimo projekto 1.2.9 punktu siūloma Metodikos 1 priedą išdėstyti nauja redakcija dėl suderinamumo su teisės aktais ir didesnio aiškumo;

2.2. reikalingos papildomos lėšos:

nutarimo projekto 1.2.8 punktu siūloma pakeisti vidutinio mokinių skaičiaus apskaičiavimo būdą ligoninių ir sanatorijų mokykloms.

3. Kiti pakeitimai numatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės pastabą.

 

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės.

Teigiamos pasekmės: pakeista Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, siekiant sumažinti mokinio krepšelio lėšas 30 mln. Lt (1,5 proc.) 2012 metams. Taip pat suderintos Metodikos nuostatas su galiojančiais teisės aktais.

Neigiamos pasekmės – nenumatoma.

Papildomų valstybės biudžeto lėšų nutarimo projektui įgyvendinti neprireiks.

 

4. Numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikis aplinkai.

Nenumatoma.

 

5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu.

Nėra.

__________________