NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA
1. Teisės akto projekto pavadinimas
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 1592 „Dėl Skrydžių, kuriais vežami labai svarbūs asmenys, vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – nutarimo projektas).
2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti
Nutarimo projekto tikslas – papildyti Skrydžių, kuriais vežami labai svarbūs asmenys, vykdymo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimu Nr. 1592, 1 ir 2 prieduose numatytus pareigūnų ir asmenų, kurie aptarnaujami kaip labai svarbūs asmenys, sąrašus bei 5 priede numatytą pareigūnų ir asmenų, kurie vyksta prie lėktuvo (ar nuo jo) tarnybiniu transportu, sąrašą.
Aprašo 1 ir 2 prieduose numatyti pareigūnai ir asmenys, kurie Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose aptarnaujami kaip labai svarbūs asmenys.
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo (toliau – Konstitucinis Teismas) ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės (toliau – Valstybės kontrolė) pateiktus pasiūlymus, nutarimo projektu siūloma numatyti, kad Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose kaip labai svarbūs asmenys būtų aptarnaujami Konstitucinio Teismo teisėjai, užsienio valstybių konstitucinių teismų arba jiems prilygintų teismų pirmininkai ir teisėjai, valstybės kontrolierius bei užsienio valstybių aukščiausiųjų audito institucijų vadovai.
Konstitucinis Teismas yra teisminė institucija, kuri garantuoja Lietuvos Respublikos Konstitucijos (toliau – Konstitucija) viršenybę teisės sistemoje ir konstitucinį teisėtumą, nustatyta tvarka spręsdama, ar įstatymai ir kiti Seimo priimti aktai neprieštarauja Konstitucijai, taip pat ar Respublikos Prezidento bei Vyriausybės aktai neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymams. Konstitucijoje ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatyme yra įtvirtintas specialus Konstitucinio Teismo teisėjo statusas, apimantis Konstitucinio Teismo teisėjo asmens neliečiamybę. Taip pat pažymėtina, kad 2012 m. Konstitucinis Teismas planuoja organizuoti tarptautinę konferenciją, skirtą Konstitucijos 20-ies metų sukakčiai, kurioje tikimasi sulaukti delegacijų iš užsienio valstybių konstitucinių teismų arba jiems prilygintų teismų.
Valstybės kontrolė yra Seimui atskaitinga aukščiausioji valstybinio audito institucija. Valstybės kontrolei vadovauja valstybės kontrolierius. Valstybės kontrolė prižiūri, ar teisėtai ir efektyviai valdomas ir naudojamas valstybės turtas ir kaip vykdomas valstybės biudžetas. Valstybės kontrolė vykdo intensyvią tarptautinio bendradarbiavimo politiką, yra aktyvi tarptautinių profesinių organizacijų INTOSAI (Tarptautinė aukščiausiųjų audito institucijų organizacija) ir jos regioninio padalinio EUROSAI (Europos aukščiausiųjų audito institucijų organizacija) komitetų ir darbo grupių, Europos Sąjungos šalių ir Europos Audito Rūmų darbo grupių narė. 2011–2013 m. vyks daug tarptautinių renginių užsienyje, į kuriuos vyks valstybės kontrolierius, taip pat tarptautiniai renginiai Lietuvoje, kuriuos organizuos Valstybės kontrolė ir kuriuose dalyvaus užsienio valstybių aukščiausiųjų audito institucijų vadovai (kasmetinis Baltijos ir Šiaurės šalių bei Lenkijos aukščiausiųjų audito institucijų atstovų susitikimas Osle 2012 m. rugpjūčio mėn., INTOSAI Atitikties audito standartų pakomitečio susitikimas Vilniuje 2012 m. rudenį ir kt.).
Minėti asmenys iki teisinio reguliavimo pasikeitimo (2009 m. liepos 5 d.) Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose buvo aptarnaujami kaip labai svarbūs asmenys, užsienio valstybių konstitucinių teismų arba jiems prilygintų teismų pirmininkai vyko prie lėktuvo (ar nuo jo) tarnybiniu transportu.
Atsižvelgiant į tai ir siekiant užtikrinti minėtų asmenų statusą atitinkantį aptarnavimą Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose bei deramą valstybės reprezentaciją, siūloma papildyti Aprašo 1 priedą, įtraukiant į jį Konstitucinio Teismo teisėjus ir valstybės kontrolierių, Aprašo 2 priedą, įtraukiant į jį užsienio valstybių konstitucinių teismų arba jiems prilygintų teismų pirmininkus ir teisėjus bei užsienio valstybių aukščiausiųjų audito institucijų vadovus, ir Aprašo 5 priedą, įtraukiant į jį užsienio valstybių konstitucinių teismų arba jiems prilygintų teismų pirmininkus.
Taip pat nutarimo projektu siūloma patikslinti Aprašo 23 punktą, kuriame pateikta nuoroda į negaliojantį teisės aktą ir vartojamos sąvokos, neatitinkančios Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 72 straipsnyje vartojamų sąvokų (redakcinio pobūdžio pakeitimai).
3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės
Priėmus nutarimo projektą būtų užtikrintas minėtų asmenų statusą atitinkantis aptarnavimas Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose bei derama valstybės reprezentacija.
Neigiamos pasekmės – labai svarbių asmenų aptarnavimo paslaugoms finansuoti reikėtų skirti papildomų lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (vadovaujantis Aprašo 20 punktu, labai svarbių asmenų aptarnavimo paslaugos iš dalies finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pagal įkainius, kuriuos nustato tarptautinį oro uostą valdanti įmonė, suderinusi su Užsienio reikalų ministerija).
4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas
Nepriėmus nutarimo projekto nebūtų užtikrintas minėtų asmenų statusą atitinkantis aptarnavimas Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose bei derama valstybės reprezentacija.
5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu
Kitos svarbios informacijos, susijusios su numatomu teisiniu reguliavimu, nėra.
__________________________