LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 


 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei

     2011-12-          Nr. (5.2-01)-6K-

 

 

DĖL BIUDŽETO RENGIMO IR VYKDYMO SISTEMOS REFORMOS

LLdok nesp

Lietuvos Respublikos finansų ministerija papildomai prie 2011 m. rugpjūčio 31 d. išsiųsto raštu Nr. (5.2-01)-6K-1109842 Biudžeto rengimo ir vykdymo sistemos reformos paketo parengė ir kartu su patikslintais pagal institucijų pastabas jau svarstytais projektais teikia derinti Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 2, 4 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo bei Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 2, 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektus.

Siekiant iš anksto pasirūpinti valstybės ateitimi būtina sukaupti atsargas sunkmečiui, kuriomis būtų galima pasinaudoti pasikartojus ekonominei krizei. Nemažesnės svarbos yra atsargų sunkmečiui kaupimo bei naudojimo normų priežiūra. Taip pat svarbu pradėti prižiūrėti, ar saugomas turtas, apibrėžiamas kaip finansų rinkų pasitikėjimas Lietuvos Respublikos įsipareigojimu nuosekliai laikytis biudžetinės drausmės, pasireiškiantis žemesniais palūkanų priedais už riziką ir (arba) reitingų agentūrų nustatomų Lietuvos valstybės skolos reitingų stabilumu arba gerėjimu. Europos Komisijos siūlomas naujasis reglamentas dėl euro zonos biudžeto planų monitoringo ir vertinimo 4 straipsnio 2 dalyje numato, kad šalys narės privalės turėti nepriklausomą instituciją, kuri atliks biudžetinės drausmės normų įgyvendinimo monitoringą. Efektyviausias šių Europos Komisijos gairių įgyvendinimas būtų Valstybės kontrolės įpareigojimas atlikti rutininį biudžetinės drausmės normų ir jų laikymosi monitoringą. Atkreiptinas dėmesys, kad toks Valstybės kontrolės įpareigojimas yra numatytas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės iždo atsargų sunkmečiui įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo pakeitimo ir papildymo projektuose.

Biudžeto sistemos reformos įstatymų projektai bus paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje (TAPIS).

 

PRIDEDAMA:

  1. Aiškinamasis raštas dėl Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 1, 2, 3, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 30, 31, 32, 33, 35, 37 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 12¹ straipsniu bei šeštuoju skirsniu įstatymo, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 2, 3 ir 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 2, 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės iždo atsargų sunkmečiui įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo 1, 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektų, 6 lapai;
  2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas dėl Lietuvos Respublikos valstybės iždo atsargų sunkmečiui įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 1, 2, 3, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 30, 31, 32, 33, 35, 37 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 12¹ straipsniu bei šeštuoju skirsniu įstatymo ir su jais susijusių įstatymų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui, 1 lapas;
  3. Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 1, 2, 3, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 30, 31, 32, 33, 35, 37 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 12¹ straipsniu bei šeštuoju skirsniu įstatymo projektas, 13 lapų;
  4. Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, 1 lapas;
  5. Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 2, 3 ir 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas, 1 lapas;
  6. Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 2, 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, 2 lapai;
  7. Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, 1 lapas;
  8. Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, 4 lapai;
  9. Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo 1, 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, 4 lapai;
  10. Lietuvos Respublikos valstybės iždo atsargų sunkmečiui įstatymo projektas, 6 lapai;
  11. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 2, 4 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas, 2 lapai;
  12. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo dėl Seimo nutarimų „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatų patvirtinimo“, „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ ir „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo“ pripažinimo netekusiais galios projektas, 1 lapas;
  13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės      2001 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. 1567 „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo steigimo“ pripažinimo netekusiu galios projektas, 1 lapas;
  14. Derinimo pažyma dėl biudžeto rengimo ir vykdymo reformos, 10 lapų.

 

 

 

 

Viceministras                                                                                                   Rolandas Kriščiūnas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olga Škliar-Verbenko, 219 9361, [email protected]