PROJEKTO DERINIMO PAŽYMA 

I. Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Subsidijos nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusių ar bazinius karinius mokymus baigusių karo prievolininkų darbo užmokesčiui mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir šios subsidijos dydžio nustatymo“ projekto

 

Institucijos pav., rašto data ir Nr.

Pastabos ir pasiūlymai

Žyma apie nepriimtas (nurodyti motyvai) pastabas

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (2011-09-30, Nr. (13.2-51) SD – 6025)

 

Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 49-1325; 2011, Nr. 86-4151) 10 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad krašto apsaugos ministras vadovauja visos krašto apsaugos sistemos veiklai, atsako už krašto apsaugos sistemai priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą ir krašto apsaugos sistemos plėtrą bei efektyvų jai skirtų išteklių naudojimą. Karo prievolės įstatymo 42 straipsnyje numatyta, kad karo prievolės administravimo ir šiame įstatyme nustatyto karo prievolininkų aprūpinimo išlaidos finansuojamos iš Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų.

 

Neatsižvelgta.

Pažymėtina, kad Lietuvos piliečių santykis su karo prievolės atlikimu egzistuoja trimis etapais:

1) iki piliečiai įgyja karo statusą. Prievolininkai aprūpinami Karo prievolės įstatymo 39 straipsnyje nustatyta tvarka.

2) įgiję kario statusą, atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą. Prievolininkai aprūpinami Karo prievolės įstatymo I skirsnyje nustatyta tvarka.

 3) atlikę karo prievolę, įgyvendina savo konstitucinę teisę ir pareigą, netenka kario statuso ir grįžta į civilių socialinę ir darbo rinką. Karo prievolininkai užregistruojami karo prievolės registre kaip atlikę tarnybą, išlaikymas ir socialinės garantijos jiems iš KAM nebeteikiami.

Taip pat pažymėtina, kad Karo prievolės įstatymo 41 straipsnio 5 punkte nurodyti subsidijų finansavimo šaltiniai – iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei šaltinių.