LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2011-12-

Nr.

Į 2011-11-17

Nr. (1.9-21) 22.1-823

Valstybinei atominės energetikos inspekcijai

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 9, 10, 18, 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

                                                                  

          Teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjo ir įvertino Valstybinės atominės energetikos inspekcijos parengtą ir pateiktą išvadoms gauti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 9, 10, 18, 20 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymo projektas).

          Dėl Įstatymo projekto numatomo teisinio reguliavimo tikslo, priemonių ir galimų pasekmių:

           1.  Įstatymo projekto aiškinamajame rašte numatyta, kad Įstatymo projekto tikslas – suderinti Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo (toliau – BEĮ) ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (toliau – VTĮ) nuostatas, įtraukiant į Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymą nuostatas, susijusias su priėmimo (perkėlimo) į valstybės tarnautojo pareigas, kurias einant yra būtina įgyti teisę be palydos patekti į branduolinės energetikos objektų apsaugos zonas, išskyrus riboto patekimo zoną, apribojimu.

          BEĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininkas, viršininko pavaduotojai ir kiti asmenys į pareigas, nurodytas Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko patvirtintame ir su Valstybės saugumo departamentu suderintame pareigybių sąraše, priimami (perkeliami) tik teisės aktų nustatyta tvarka gavus Valstybės saugumo departamento išvadą. BEĮ 16 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatyta, kad Valstybės saugumo departamentas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir pagrindais vertina ir teikia išvadas apie branduolinės energetikos objektuose įdarbinamus ir dirbančius asmenis arba kitose institucijose ar įmonėse įdarbinamus ar dirbančius asmenis, kurie dėl jiems priskirtų funkcijų ar pavesto darbo turi įgyti teisę be palydos patekti į branduolinės energetikos objektų apsaugos zonas, išskyrus riboto patekimo zoną. Remiantis šia nuostata, darytina išvada, kad Valstybės saugumo departamentas išvadas teikia ne tik dėl valstybės tarnautojų, bet ir dėl kitų asmenų dirbančių institucijose ar įmonėse, pavyzdžiui, dėl asmenų, dirbančių pagal darbo sutartį ir pan. Įstatymo projektu siūloma papildyti VTĮ nuostatomis, kurios reglamentuotų tik valstybės tarnautojo priėmimo (perkėlimo) į pareigas, kurias einant yra būtina įgyti teisę be palydos patekti į branduolinės energetikos objektų apsaugos zonas, išskyrus riboto patekimo zoną, atvejus. Tačiau, kaip būtų sprendžiami klausimai, susiję su asmenimis, dirbančiais pagal darbo sutartį, atsižvelgiant į tai, kad remiantis VTĮ 4 straipsnio 5 dalies 7 punktu, VTĮ netaikomas darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės ir savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų. Tikėtina, kad asmenims, dirbantiems pagal darbo sutartį, būtų tiesiogiai taikomos BEĮ nuostatos, numatančios būtinybę įgyti teisę be palydos patekti į branduolinės energetikos objektų apsaugos zonas, išskyrus riboto patekimo zoną. Siekiant aiškumo, siūlytina Įstatymo projekto aiškinamajame rašte pateikti informaciją, kaip šiuo atveju būtų sprendžiamas klausimas dėl asmenų, dirbančių pagal darbo sutartį.

          2. Įvertinus Įstatymo projekto numatomas teisinio reguliavimo priemones ir galimas pasekmes svarstytina, ar VTĮ projekto 1, 3 ir 4 straipsniuose siūlomos įtvirtinti nuostatos nėra perteklinės. Manytina, kad šiuo atveju pakaktų papildyti VTĮ 10 straipsnio 4 dalį, įrašant joje BEĮ, taip, kaip numatyta Įstatymo projekto 2 straipsnyje. Papildžius VTĮ 10 straipsnio 4 dalį, numatant joje, kad BEĮ gali nustatyti kitokias, nei nustato VTĮ, priėmimo į pareigas sąlygas, būtų išspręstas galimos kolizijos tarp VTĮ ir BEĮ nuostatų klausimas ir įgyvendintos BEĮ nuostatos.

3. Tuo atveju, jeigu nebūtų pritarta šios išvados 2 punkte pateiktam siūlymui, o visgi būtų liekama prie pirminio siūlomo varianto, t.y. keičiant VTĮ 9 straipsnio 6 dalį, 18 straipsnio 9 dalį ir 20 straipsnio 5 dalį, tuomet, manytina, kad reikėtų ieškoti bendresnės įstatymo nuostatos formuluotės, kuri apimtų ir kitus galimus atvejus, nes dabar siūlomas teisinis reguliavimas apima tik labai siaurą reguliavimo sritį. Be to, jeigu būtų keičiama VTĮ 9 straipsnio 6 dalis, 18 straipsnio 9 dalis ir 20 straipsnio 5 dalis, tokiu atveju, atitinkamai turėtų būti keičiamas ir VTĮ 181 straipsnis, reglamentuojantis statutinių valstybės tarnautojų laikiną perkėlimą į kitas valstybės tarnautojų pareigas.

Dėl Įstatymo projekto teisės technikos:

Be kita ko, atkreipiame dėmesį, kad Vyriausybės įstatymo 38 straipsnio 1 dalis nustato, jog Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus turi teisę teikti Ministras Pirmininkas, ministrai, savivaldybių tarybos ir kiti subjektai, kuriems tokią teisę suteikia įstatymai. Ministro Pirmininko teikiami teisės aktų projektai turi būti vizuoti Ministro Pirmininko, ministro teikiami teisės aktų projektai – ministro. Savivaldybių tarybų, kitų subjektų, kuriems tokią teisę suteikia įstatymai, teikiami teisės aktų projektai turi būti vizuoti atitinkamos valdymo srities ministro.

 

 

 

 

             

Teisingumo viceministras                                                                                     Tomas Vaitkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liūnė Storoženkaitė, (8 5) 266 2950, el. p. [email protected]                                    Originalas nebus siunčiamas