ORIGINALAS PAŠTU NESIUNČIAMAS

 

EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01119 Vilnius, tel. 8 706 63 687, faks. 8 706 63 679,

 el. p. [email protected]. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362

 

 


2011-11-03

Nr.

Į

2011-09-29

Nr. (6.3-02)-6K-1110847

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijai

 

 

 

LL dok nesp

 

 

 

 

dėl Lietuvos respublikos BUHALTERINĖS APSKAITOS ĮSTATYMO 2 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS ĮSTATYMO PAPILDYMO 241 STRAIPSNIU ĮSTATYMO ROJEKTŲ ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo papildymo 241 straipsniu įstatymo projektus pažymime:

Atsižvelgiant į tai, kad pateiktuose LR buhalterinės apskaitos įstatymo ir LR įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo projektuose numatyti pakeitimai susiję su LR mažųjų bendrijų įstatymo projektu, kuriuo siekiama įtvirtinti naujos teisinės formos ribotos atsakomybės juridinį asmenį, norime jus informuoti, kad LR mažųjų bendrijų įstatymo projekto rengėjams pateikėme pastabas dėl mums iškilusių abejonių, ar teikiamam projektui tam tikrais atvejais arba tam tikra apimtimi neturėtų būti taikomos 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/101/EB dėl apsaugos priemonių, kurių valstybės narės reikalauja iš Sutarties 48 straipsnio antroje pastraipoje apibrėžtų bendrovių siekiant apsaugoti narių ir trečiųjų asmenų interesus, koordinavimo, siekiant suvienodinti tokias apsaugos priemones (toliau – Direktyva 2009/101/EB), 1978 m. liepos 25 d. Ketvirtosios Tarybos direktyvos, grindžiamos Europos ekonominės bendrijos steigimo sutarties 54 straipsnio 3 dalies g punktu, dėl tam tikrų tipų bendrovių metinių atskaitomybių (toliau – Direktyva 78/660/EEB) ir 1983 m. birželio 13 d. Septintosios Tarybos direktyvos, pagrįstos Sutarties 54 straipsnio 3 dalies g punktu dėl konsoliduotos atskaitomybės (toliau - Direktyva 83/349/EEB) nuostatos.

Įvertinant tai, kad LR mažųjų bendrijų įstatymo projekte nėra sąlygos, kad mažoji bendrija privalo veikti mikro, mažos arba vidutinės įmonės rėmuose, kyla klausimas, ar taikant visoms mažosioms bendrijoms naujus supaprastintus finansinių ataskaitų reikalavimus, tam tikrais atvejais nebus pažeidžiamos Direktyvos 78/660/EEB nuostatos. LR įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 24 straipsnyje yra numatyta galimybė  įmonei, atitinkančiai įstatyme nustatytus kriterijus, sudaryti sutrumpintą balansą, sutrumpintą pelno (nuostolių) ataskaitą, sutrumpintą aiškinamąjį raštą ir nesudaryti pinigų srautų ataskaitos. Tai reiškia, kad įgyvendinant Direktyvos 78/660/EEB nuostatas, mažai ir vidutinei įmonei yra suteikta galimybė sudarinėti paprastesnės formos metines atskaitomybes. Manytume, kad ir mažoji bendrija, atitinkanti LR įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 24 straipsnyje nustatytus kriterijus, galėtų sudarinėti paprastesnės formos metines atskaitomybes. Tuo tarpu jeigu norima mažajai bendrijai taikyti dar paprastesnius atskaitomybės reikalavimus nei įmonėms, atitinkančioms 24 straipsnyje nustatytus kriterijus, tinkamas Direktyvos 78/660/EEB įgyvendinimas reikalautų LR įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo projekto nuostatų, numatančių galimybę taikyti paprastesnius standartus, palyginti su 24 straipsniu, nesieti vien su įmonės forma – mažąja bendrija.

 

 

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotoja                                                                  Rūta Mackevičienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aušra Karlonė, tel. 8 706 63 696, el. p. [email protected]

2011-10-27