LIETUVOS RESPUBLIKOS KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS ĮSTATYMO PROJEKTO
ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) antikorupcinį vertinimą atliko Įstatymo projekto rengėja Lietuvos Respublikos ūkio ministerija.
Įstatymo projekto antikorupcinis vertinimas atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis: Įstatymo projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius valstybės ar savivaldybių turto patikėjimo teisės perleidimu, valstybės ar savivaldybių turto nuosavybės ar valdymo teisės perleidimu privatiems asmenims.
Įstatymo projekto antikorupcinio vertinimo tikslas – visapusiškai įvertinus korupcijos pasireiškimo galimybes, užtikrinti, kad priimant Įstatymo projektą, būtų atsižvelgta į galimas jo įgyvendinimo pasekmes.
Įstatymo projekto antikorupcinis vertinimas atliktas vadovaujantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276, klausimynu.
Įstatymo projekto antikorupcinio vertinimo klausimynas
Ar sprendimo projekto įgyvendinimas netrukdys vykdyti teisės aktuose nustatytų korupcijos prevencijos ir kitų antikorupcinių priemonių |
Ne. |
Ar sprendimo projekto įgyvendinimas neprieštaraus galiojančios Nacionalinės kovos su korupcija programos nuostatoms |
Ne. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas praplečia kontroliuojančių institucijų įgaliojimus atlikti priežiūrą |
Ne. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato įgaliojimus suteikti teises, skirti išmokas tik vienam subjektui (pareigūnui, komisijai) |
Įstatymo projekte numatoma, kad laisvosios ekonominės zonos (toliau zona) teritorija ne aukciono būdu bus išnuomojama zonos valdymo bendrovei. Tačiau pažymėtina, kad zonos valdytojas bus atrenkamas skelbiant tarptautinį konkursą, kurio sąlygos ir kriterijai nurodyti Įstatymo projekte. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas padidina administracinius patekimo į rinką ar veiklos apribojimus |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas turi įtakos ekonominės naudos skirstymui ar papildomų išlaidų ūkio subjektams atsiradimui |
Ne. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias ar nevienodas sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams |
Ne, nes Įstatymo projektu siūloma nustatyti vienodus kriterijus tarptautinio konkurso geriausiam zonos verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti dalyviams. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą |
Ne, nes įstatymo projekte numatoma, kad tarptautiniame konkurse geriausiam zonos verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti galės dalyvauti visi fiziniai ir juridiniai asmenys, taip pat organizacijos, neturinčios juridinio asmens statuso, ir jų padaliniai. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato mažiau procedūrų, pagal kurias vadovaujantis teisės aktu priimami sprendimai |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus priima arba sankcijas taiko kolegiali institucija |
Įstatymo projekte numatyta, kad tam tikrus sprendimus, susijusius su zonos valdymu, priima valdyba. |
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą detaliai reguliuojamas kolegialios institucijos sudarymo, sudėties atnaujinimo, narių skyrimo mechanizmas |
Įstatymo projekte nustatyta, kas sudaro ir kaip renkama zonos valdymo bendrovės valdyba. |
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą numatyta kolegialios institucijos narių individuali atsakomybė už priimtus sprendimus |
Įstatymo projekte nustatyta, kad zonos valdymo bendrovės valdyba atsako įstatymų nustatyta tvarka. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas numato galimybę apskųsti kolegialios institucijos ar pavienio pareigūno sprendimą ne teismui |
Sprendimai gali būti skundžiami bendra įstatymų nustatyta tvarka. Papildomo reglamentavimo Įstatymo projekte šiuo klausimu nenustatoma. |
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus dėl leidimų išdavimo, veiklos priežiūros ir sankcijų taikymo priima ta pati valstybės institucija, įstaiga ar pareigūnas |
Reguliavimas, susijęs su leidimų išdavimu ir veiklos priežiūra, nepatenka į Įstatymo projekto reguliavimo sritį. |
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sprendimus dėl sankcijų taikymo priima veiklos priežiūrą atliekančiai institucijai pavaldi valstybės institucija, įstaiga ar pareigūnas |
Ne.
|
Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą sankciją taiko ne teismas, bet kita institucija, įstaiga ar pareigūnas |
Ne. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas lemia sandorio įvykdymo terminą |
Įstatymo projekte numatomas reguliavimas neįtakoja sandorių įvykdymo. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina rinkoje veikiančių fizinių asmenų atsakomybę |
Įstatymo projektas šių klausimų nereguliuoja. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina veiksmingos rinkos priežiūros reikalavimus |
Rinkos priežiūra nepatenka į Įstatymo projekto reguliavimo sritį. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina kontroliuojančių asmenų kaitą |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sukuria arba padidina asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje, privačių ir viešųjų interesų konflikto kilimo riziką |
Ne. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina profesinius ir patirties reikalavimus subjektams |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas sumažina kvalifikacijos patikrinimą prieš patenkant į rinką |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Ar sprendimo projekte numatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą |
Įstatymo projektas nenumato tokio reguliavimo. |
Apibendrinus, darytina išvada, kad Įstatymo projekte korupcijos pasireiškimo tikimybė yra labai maža, atvirkščiai – Įstatymo projektas, nustatydamas vieningus kriterijus ir procedūras, sumažina prielaidas atsirasti korupcijai.