NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

1. Projekto rengėjas

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

2. Projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1561 „Dėl didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Projektu, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 819 „Dėl sutikimo reorganizuoti Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ (Žin., 2011, Nr. 89-4245) bei Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizavimo, prijungiant ją prie Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, reorganizavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu         Nr. V-839 (Žin., 2011, Nr. 112-5279), Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) 6 straipsnio 3 dalies nuostatas, siekiama pakeisti Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko tarnybos, Vyriausybės įstaigų, Vyriausybės atstovų tarnybų, ministerijų, įstaigų prie ministerijų ir ministrų valdymo sritims priskirtų valstybės įstaigų didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), pareigybių skaičių, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1561 (Žin., 2010, Nr. 133-6773):

– nuo 2012 m. sausio 1 d. išbraukti Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kaip juridinį asmenį, baigsiantį savo veiklą, bei pakeisti pastarosios įstaigos teisių ir pareigų perėmėjos – Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos – valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), pareigybių skaičių, padidinant jį nuo 50 iki 71 (šiuo metu suminis abiejų įstaigų pareigybių skaičius – 78);

– nuo 2012 m. sausio 1 d. padidinti Sveikatos apsaugos ministerijos didžiausią leistiną pareigybių skaičių (vietoje 211 pareigybių nustatyti 214 pareigybių), atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) 6 straipsnio 3 dalimi, Sveikatos apsaugos ministerijoje steigiamas Centralizuotas vidaus audito departamentas su dviem skyriais (Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vidaus audito skyrius ir Veiklos, valdymo ir finansinio vidaus audito skyrius), panaikinant Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Vidaus audito skyrių bei Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro auditoriaus pareigybę;

– nuo 2012 m. sausio 1 d. padidinti Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos didžiausią leistiną pareigybių skaičių (vietoje 137 pareigybių nustatyti 141 pareigybę), siekiant tinkamai ir laiku įgyvendinti Vyriausybės 2012 metų prioritetų įgyvendinimo pažangos projekte (III dalis „Naujos kokybės viešosios paslaugos mūsų žmonėms“) prioritetinei krypčiai priskiriamas priemones – įdiegti giminingų diagnozių grupių (DRG) metodą aktyviojo gydymo stacionarinių paslaugų išlaidoms apmokėti ir šių paslaugų teikimo sąnaudų apskaitai tobulinti.

             4. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Teigiamos pasekmės:

– optimizuotos, vienoje institucijoje sutelktos, veiklą asmens sveikatos priežiūros srityje kontroliuojančių institucijų funkcijos;

– sudarytos sąlygos Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizavimui įgyvendinti;

– optimizuota vidaus kontrolės ir vidaus audito sistema – Sveikatos apsaugos ministerijoje įsteigtas Centralizuotas vidaus audito departamentas;

– sudarytos sąlygos tinkamai ir laiku įgyvendinti Vyriausybės 2012 metų prioritetų įgyvendinimo pažangos projekte (III dalis „Naujos kokybės viešosios paslaugos mūsų žmonėms“) prioritetinei krypčiai priskiriamas priemones.

Neigiamos pasekmės – nenumatomos.

5. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Alternatyvių variantų norimam rezultatui pasiekti nėra.

6. Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, - informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

Dėl projekto bus konsultuojamasi su visuomene, paskelbus projektą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto tinklalapyje bei Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje.

7. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Projektų nuostatos atitinka ir įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą.