NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Jungtinio priimančiosios šalies paramos koordinavimo komiteto sudarymo ir jo nuostatų tvirtinimo“ projektas (toliau – Projektas).

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Projektas parengtas vykdant Mobilizacijos ir mobilizacinio rezervo rengimo įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 72-3464) 2 straipsnio pasiūlymą Vyriausybei, kitoms valstybės, savivaldybių institucijoms ir įstaigoms iki 2012 m. liepos 1 d. parengti ir priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, taip pat įgyvendinant Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 116-2695; 2011, Nr. 72-3464) 6 straipsnio 8 punktą ir 28 straipsnio 1 dalį.

Projekto tikslas – priimančiosios šalies paramos teikimui Lietuvos Respublikos teritorijoje užtikrinti sudaryti Jungtinį priimančiosios šalies paramos koordinavimo komitetą (toliau – Komitetas) ir patvirtinti jo nuostatus.

Projektu siekiama nustatyti, kurių institucijų ir kokias pareigas užimantys atstovai turi būti skirti į Komitetą, taip pat reglamentuoti Komiteto funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimą.  

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos pasekmės

Priėmus Projektą, bus sudarytas Komitetas, kuris užtikrins priimančiosios šalies paramos teikimą Lietuvos Respublikos teritorijoje, teiks siūlymus Vyriausybei pasirengimo teikti priimančiosios šalies paramą ir šios paramos teikimo klausimais. Komitetas atliks svarbų vaidmenį koordinuojant civilinių institucijų veiksmus priimančiosios šalies pratybų metu, užtikrins civilinių mobilizacijos institucijų ir kariuomenės glaudesnį bendradarbiavimą. Priėmus Projektą, bus įgyvendinta viena iš priemonių, užtikrinančių visapusišką pasirengimą teikti priimančiosios šalies paramą. 

4. Numatomo teisinio reguliavimo neigiamos pasekmės

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

5. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Teisinio reguliavimo alternatyvos nenumatomos. Nepriėmus Projekto, nebus sudarytas priimančiosios šalies paramos sistemai labai svarbus subjektas, kurį vertintų priimančiosios šalies paramos sistemos veikimą, teiktų Vyriausybei siūlymus dėl valstybės rezervo kaupimo ir panaudojimo priimančiosios šalies paramai teikti ir dėl kitų priemonių, skirtų tinkamam priimančiosios šalies paramos teikimui užtikrinti. Nesudarius Komiteto, bus nepakankamas civilinių mobilizacijos institucijų ir kariuomenės bendradarbiavimas rengiantis ir teikiant priimančiosios šalies paramą. 

__________