numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma

 

 

           1. Teisės akto projekto pavadinimas

           Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavų dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Projektas).

 

           2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Projektas parengtas siekiant numatyti valstybės rinkliavas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11, 12, 13, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 41, 48, 49, 50, 51, 52, 54, 56, 57, 58, 59, 61, 63,62, 64, 66, 68, 69, 71, 72, 73, 74, 75, 77 straipsnių, antrojo skirsnio pavadinimo ir 2 priedo pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo  231, 232, 42straipsniais ir 35 straipsnio pripažinimo netekusiu galios  įstatymo (Žin., 2011, Nr. 91-4327) (toliau – Įstatymas) nuostatomis.

Įstatymo 23 straipsniu pakeistoje Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) (toliau – Elektroninių ryšių įstatymas) 29 straipsnio 6 dalyje numatoma, kad už patvirtinimo, kuriame nurodoma, kad ūkio subjektas pateikė pranešimą apie savo veiklos pradžią, kai tokį pranešimą būtina pateikti, ir detalizuojama, kokiomis aplinkybėmis bet kuris ūkio subjektas, teikiantis elektroninių ryšių tinklus ar paslaugas, veikdamas pagal teisės aktų, kuriuose nustatytos vertimosi atitinkama elektroninių ryšių veikla sąlygos, nuostatas, turi teisę įrengti elektroninių ryšių infrastruktūrą, derėtis dėl tinklų sujungimo ir (arba) gauti prieigą, išdavimą imama valstybės rinkliava.

Įstatymo 39 straipsnio 2 dalimi  pakeistoje Elektroninių ryšių įstatymo 51 straipsnio 4 dalyje numatoma, jog  už leidimo naudoti elektroninių ryšių išteklius išdavimą imama valstybės rinkliava. Elektroninių ryšių įstatymo 3 straipsnio 13 dalyje pateiktas sąvokos „elektroninių ryšių ištekliai“ apibrėžimas, t. y. elektroninių ryšių ištekliai – radijo dažniai (kanalai), telefono ryšio numeriai ir kiti elektroninių ryšių tinklų identifikatoriai, įskaitant radijo šaukinius, orbitiniai ištekliai, įskaitant padėtį geostacionarioje orbitoje, taip pat kiti ištekliai, reikalingi elektroninių ryšių veiklai vykdyti, elektroninių ryšių tinklams arba radijo ryšio įrenginiams ar galiniams įrenginiams naudoti, elektroninių ryšių paslaugoms teikti.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – Tarnyba) išduoda leidimus – juridinę galią turinčius dokumentus, kuriais suteikiama teisė naudoti šiuos elektroninių ryšių išteklius: radijo dažnius (kanalus) ir radijo šaukinius. Pažymėtina, kad išduodant leidimus naudoti laivo ar orlaivio stotis, leidimus arba pakeistus leidimus radijo mėgėjų veiklai ir laikinus leidimus radijo mėgėjų veiklai, taip pat suteikiama teisė naudoti radijo šaukinius, t. y. minėtų stočių naudojimas ar radijo mėgėjų veikla neįmanomi nenaudojant šių elektroninių išteklių. Vadovaujantis  Laivų ir orlaivių stočių naudojimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2007 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-17 (Žin., 2007, Nr. 5-249), 21 punktu ir Radijo šaukinių skyrimo tvarkos ir naudojimo sąlygų aprašo, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2007 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-1536 (Žin., 2007, Nr. 137-5634), 8 punktu bei Teisės užsiimti radijo mėgėjų veikla suteikimo tvarkos ir užsiėmimo šia veikla sąlygų aprašo,  patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 1V-1070 (Žin., 2005, Nr. 144-5273), 5 punkto 10 pastraipa į leidimą naudoti laivo ar orlaivio stotis, leidimą radijo mėgėjų veiklai, laikiną leidimą radijo mėgėjų veiklai įrašomas konkretus radijo šaukinys ir tuo pačiu suteikiama teisė jį naudoti.

Todėl Projekto tikslas numatyti valstybės rinkliavas už:

1.      patvirtinimo, kad ūkio subjektas pateikė pranešimą apie elektroninių ryšių veiklos pradžią ir turi teisę verstis elektroninių ryšių veikla, išdavimą;

2.      leidimų naudoti elektroninių ryšių išteklius išdavimą:

2.1.      leidimo naudoti radijo dažnius (kanalus) išdavimą;

2.2.      leidimo naudoti laivo ar orlaivio stotis išdavimą;

2.3.      leidimo arba pakeisto leidimo radijo mėgėjų veiklai išdavimą;

2.4.      laikino leidimo radijo mėgėjų veiklai išdavimą;

2.5.      leidimo naudoti radijo šaukinį išdavimą.

Projektu taip pat siekiama pripažinti netekusiomis galios Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 (Žin., 2000, Nr. 108-3463) 4.323 ir 4.324 punktus, nustatančias valstybės rinkliavos dydžius už leidimo, suteikiančio teisę teikti pašto bei pasiuntinių pašto paslaugas, išdavimą ir už leidimo, suteikiančio teisę teikti pašto ir pasiuntinių pašto paslaugas, dublikato, išdavimą, kadangi Lietuvos Respublikos pašto įstatymas (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) nenumato tokių leidimų išdavimo.

 

           3. Numatomi teisinio reguliavimo teigiami ir neigiami padariniai

           Patvirtinus Projektą, bus nustatytos valstybės rinkliavos, vadovaujantis Įstatymu, taip pat Projekto nuostatos bus suderintos su Lietuvos Respublikos pašto įstatymu.

           Numatoma, kad, nustačius valstybės rinkliavas už leidimo arba pakeisto leidimo radijo mėgėjų veiklai išdavimą, laikino leidimo radijo mėgėjų veiklai išdavimą ir leidimo naudoti radijo šaukinį išdavimą, pensinio amžiaus asmenys, asmenys, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas neįgalumas, moksleiviai (asmenys iki 18 metų amžiaus) ir moksleivių, studentų ar neįgaliųjų radijo mėgėjų klubai praras iki šiol jiems taikytas lengvatas, vadovaujantis Užmokesčių už Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus mokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 1V-367 (Žin., 2011, Nr. 45-2148), 50 punktu – minėti asmenys nemokėjo užmokesčių už aukščiau šioje pastraipoje išvardytų leidimų išdavimą.

 

           4. Numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir poveikio vertinimas

Nepatvirtinus Projekto, Konkrečiuose valstybės rinkliavos dydžiuose nebus numatytos valstybės rinkliavos pagal Įstatymą, taip pat jų nuostatos nebūtų suderintos su Lietuvos Respublikos pašto įstatymo nuostatomis.

Kitos alternatyvos siūlomam reguliavimui nėra.

 

5. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Kitos svarbios informacijos, susijusios su numatomu teisiniu reguliavimu, nėra.

 

______________________________