|
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJA
|
Ministro Pirmininko tarnybai
|
___________________ Nr. _____________________ Į ___________________ Nr. _____________________ |
|
|
2011-09-09 |
2D-4434(12.50) |
DĖL KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PAKEITIMO KLAUSIMO SVARSTYMO VYRIAUSYBĖS PASITARIME |
Valstybės biudžetinė įstaiga Juridinių asmenų registre Kodas 188675190 Gedimino pr. 19 |
LT - 01103 Vilnius Tel. (8 5) 239 1001 Faks. (8 5) 239 1212 El. paštas [email protected] |
http://www.zum.lt PVM mokėtojo kodas LT886751917 Atsiskait. sąskaita LT674010042400070079 AB „DnB NORD“ bankas Vilniaus skyrius |
________________________________________________________________________________________________ |
Žemės ūkio ministerija teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimo Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Nutarimo projektas).
Nutarimo projektas parengtas siekiant nustatyti žemdirbiams palankesnes kelių eismo sąlygas ir atsižvelgiant į žemdirbių savivaldos organizacijų nuolat keliamą reikalavimą išspręsti žemės ūkio technikos eismo tamsiu paros metu problemas. Analogiškas projektas buvo teiktas Žemės ūkio ministerijos 2010-09-08 raštu Nr. 2D-4792 (12.50), tačiau, nepritarus suinteresuotoms ministerijoms, šiam klausimui nebuvo pritarta ir ministerijų atstovų pasitarime.
Pagal galiojančius teisės aktus, norėdami su nustatytąjį plotį (2,55 m) viršijančiomis mašinomis grįžti iš laukų tamsiu paros metu, žemdirbiai turėtų gauti leidimus, o su platesnėms kaip 3,5 m – važiuoti tik su policijos automobilio palyda.
Žemdirbių keliamos problemos esmę sudaro tai, kad būtina pakeisti Kelių eismo taisyklių 213 punktą. Šis punktas leidžia žemdirbių naudojamai technikai, kai šios technikos matmenys arba masė viršija Susisiekimo ministerijos nustatytus dydžius, šviesiuoju paros metu važiuoti automobilių keliais be leidimų. Tai yra labai reikalinga žemdirbiams lengvata, tačiau esama padėtis jų netenkina – reikalavimai dėl šios technikos eismo tamsiu paros metu apkrauna ūkininkus papildoma administracine bei finansine našta, gaištamas brangus laikas, dėl to nukenčia darbai, kuriuos atliekant yra brangi kiekviena valanda. Dažniausiai ūkininkui, grįžtančiam iš laukų, reikia važiuoti tik du ar kelis kilometrus.
Žemdirbių savivaldos organizacijų ir Žemės ūkio ministerijos nuomone, siekiant išspręsti šį žemdirbiams aktualų klausimą, reikia atitinkamai papildyti Kelių eismo taisyklių 213 punktą, sudarant galimybę iš laukų grįžtant žemės ūkio mašinomis be leidimų ir palydos važiuoti ir tamsiu paros metu. Siekiant užtikrinti saugų eismą šiuo atveju, būtų galima pasinaudoti kai kuriomis techninėmis priemonėmis – žemės ūkio mašinų kraštinius taškus ir viršų paženklinti įjungtais oranžiniais žybčiojančiais švyturėliais. Tokie švyturėliai lengvai sumontuojami, tamsiu paros metu yra labai gerai matomi, jie atkreiptų kitų eismo dalyvių dėmesį ir sudarytų galimybę išvengti pavojingų situacijų.
Reali situacija yra tokia, kad žemdirbiai kartais rizikuoja ir grįžta iš laukų temstant arba jau sutemus be leidimų ir palydos ir, neįdiegus mūsų siūlymo dėl švyturėlių naudojimo, iš tikrųjų kelia pavojų eismui. Todėl švyturėlių naudojimo įvedimas kaip tik sumažintų galimą eismo įvykių riziką.
Pasiūlymai dėl važiavimo tamsiu paros metu be leidimų, tačiau su švyturėliais, buvo svarstyti išplėstinio ūkininkų sąjungos prezidiumo narių posėdyje 2011 m. gegužės 13 d. ir priimtas kreipimasis į suinteresuotas institucijas, o š. m. birželio 10 d. – Žemės ūkio ministerijoje pasitarime su suinteresuotų ministerijų atstovais. Šis klausimas taip pat buvo iškeltas Ūkininkų sąjungos suvažiavime, įvykusiame š. m. birželio 17 d., ir įtrauktas į suvažiavimo rezoliuciją.
Pažymėtina tai, kad kai kuriose ES šalyse šie klausimai sprendžiami žemdirbiams palankesne linkme. Pavyzdžiui, Suomijoje nėra reikalavimų dėl specialių leidimų ir palydos, tačiau visos mašinos, platesnės kaip 2,6 m., turi būti paženklintos atitinkamomis šviesomis (švyturėliais) ir atšvaitais.
Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, siūlome šį klausimą aptarti Vyriausybės pasitarime.
Nutarimo projektas neperkelia ir neįgyvendina Europos Sąjungos teisės aktų.
Galimos numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir Nutarimo projekte numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės pateikiamos pridedamoje numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje.
Nutarimo projektas nenotifikuotinas Europos Komisijai.
Nutarimo projektas buvo derintas su Susisiekimo ministerija, Teisingumo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija. Kadangi į kai kurias pastabas neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies, pridedama derinimo pažyma, kurioje pateikiama Žemės ūkio ministerijos nuomonė ir argumentai.
Nutarimo projekte terminų, vertintinų Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) nustatyta tvarka, nėra.
Nutarimo projektas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje. Pastabų ir pasiūlymų iš visuomenės negauta.
Nutarimo projektą rengė Išteklių ir Kokybės departamento (direktorius Saulius Jasius, tel. 239 1144) Melioracijos ir biokuro skyriaus (vedėjas Vytautas Byla) vyriausiasis specialistas Vincas Andriuškevičius, tel. 239 1157, el. paštas [email protected].
PRIDEDAMA:
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projekto lyginamasis variantas, 1 lapas.
3. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 1 lapas.
4. Derinimo pažyma, 3 lapai.
5. Susisiekimo ministerijos 2010-08-18 rašto Nr. 2-4235(52) kopija, 2 lapai.
6. Teisingumo ministerijos 2010-08-31 rašto Nr. (1.36.)7R- 7573 kopija, 1 lapas.
7. Vidaus reikalų ministerijos 2010-08-16 rašto Nr. 1D-6377(3) kopija, 1 lapas.
8. Susisiekimo ministerijos 2011-08-08 rašto Nr. 2-4074(51) kopija, 3 lapai.
9. Vidaus reikalų ministerijos 201107-27 rašto Nr. 1D-5229(12) kopija, 2 lapai.
Ministras Kazys Starkevičius
Vincas Andriuškevičius, tel. 239 1157