LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYB�S 2000 M. GRUOD�IO 15 D. NUTARIMO NR. 1458 „D�L KONKRE�I� VALSTYB�S RINKLIAVOS DYD�I� IR ŠIOS RINKLIAVOS MOK�JIMO IR GR��INIMO TAISYKLI� PATVIRTINIMO“ PAPILDYMO PROJEKTO

DERINIMO PA�YMA


Institucija, rašto data ir Nr.

Pateiktos pastabos ir pasi�lymai

Argumentai, kod�l neatsi�velgta � institucij� pasi�lymus

Europos teis�s departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, 2011-05-17, Nr. NR-367

Šiame kontekste atkreipiame J�s� d�mes� � tai, kad Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkte pateikta ma�os organizacijos s�voka apima: a) ma�as, ma�as ir vidutines �mones, kaip numatyta 2003 m. gegu��s 6 d. Komisijos rekomendacijoje 2003/361/EB d�l labai ma�� �moni�, ma�� ir vidutini� �moni� bei b) vietos vald�ios institucijas, kuri� valdymo sri�iai priklauso ma�iau nei 10 000 gyventoj�, arba kitas valstyb�s institucijas, kuriose dirba ma�iau nei 250 asmen� ir kuri� metinis biud�etas neviršija 50 mln. EUR arba metinis balansas neviršija 43 mln. EUR. Taip pat pa�ymime, kad 2009 m. lapkri�io 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 66/2010 d�l ES ekologinio �enklo (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 66/2010) III priede yra numatyti ma�esni rinkliav� dyd�iai labai ma�oms, ma�oms ir vidutin�ms �mon�ms. Tod�l, taikant analogij� bei vadovaujantis Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkte pateikta ma�os organizacijos s�voka, manytume, jog ma�esn�s rinkliavos gal�t� b�ti nustatytos labai ma�oms, ma�oms ir vidutin�ms �mon�ms. Ta�iau pastebime, kad viešojo administravimo subjektai ir asmenys, teikiantys �statym� nustatytas vieš�sias paslaugas, neb�tinai patekt� � ma�os organizacijos s�vok� Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkto b) dalies prasme. Tod�l, m�s� nuomone, šis Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 straipsnis yra netinkamas pagrindas nustatant ma�esnes rinkliavas viešojo administravimo subjektams ir asmenims, teikiantiems �statym� nustatytas vieš�sias paslaugas. Manytume, jog ma�esn�s rinkliavos min�tiems subjektams gal�t� b�ti nustatytos vadovaujantis nacionalin�s teis�s pagrindais, ta�iau, atkreipiame J�s� d�mes� � tai, kad Lietuvos Respublikos rinkliav� �statyme yra numatyta, jog rinkliava yra apskai�iuojama atsi�velgiant � paslaugos suteikimo išlaidas.    

Iš dalies atsi�velgta.

Pa�ymime, kad taikyti analogijos tarp Reglamento (EB) Nr. 66/2010 ir Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 negalima, kadangi ES ekologinis �enklas Reglamento (EB) Nr. 66/2010 pagrindu yra suteikimas atitinkamiems produktams, kuri� viešojo administravimo subjektai ar asmenys, teikiantys vieš�sias paslaugas, nesukuria (negamina), tod�l Reglamente (EB) Nr. 66/2010 ir n�ra numatyta lengvat� Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkto b) papunktyje nurodytiems asmenims. Tuo tarpu EMAS savo veikloje gali taikyti ir valstyb�s ir savivaldyb�s institucijos ar �staigos, kiti viešojo administravimo subjektai.

Manome, kad Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkto b) papunktis bei 39 straipsnio 1 dalyje �tvirtintas reikalavimas, kad rinkliavos turi b�ti proporcingos organizacijos dyd�iui, yra pakankamas pagrindas nustatyti ma�esnes rinkliavas viešojo administravimo subjektams ir asmenims, teikiantiems �statym� nustatytas vieš�sias paslaugas, turintiems ma�iau nei 250 darbuotoj�. Pa�ym�tina, kad viešojo administravimo subjekt� ir asmen�, teikian�i� �statym� nustatytas vieš�sias paslaugas, vykdomos veiklos, kurios at�vilgiu taikoma EMAS, specifika yra �ymiai paprastesn�, susijusi tik su biuro veikla, nei �moni�, vykdan�i� �vairi� �kin� veikl�, tod�l EMAS registracijos paraiškos nagrin�jimo ir registracijos galiojimo prat�simo išlaidos yra ma�esn�s.


2011 m. liepos 15 d. Ministerij� atstov� pasitarimo metu Europos teis�s departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pastab� netur�jo.

Lietuvos Respublikos �kio ministerija, 2011-06-20, Nr. (26.3-81)-3-3274

Nutarimo projekte reik�t� nustatyti �ymiai ma�esn� rinkliavos dyd� valstyb�s ar savivaldybi� valdomoms �mon�ms, kurios neteikia �statymais nustatyt� vieš�j� paslaug�.

Neatsi�velgta.

Reglamento (EB) Nr. 66/2010 III priedas �tvirtinta mokes�i� dyd�ius bei aišk� asmen� rat�, kuriems taikomi ma�esni mokes�iai. Reglamento (EB) Nr. 66/2010 III priedas taip pat nustato, kad labai ma�os, ma�os ir vidutin�s �mon�s s�voka turi b�ti suprantama taip, kaip ji apibr��ta Komisijos rekomendacijoje 2003/36l/EB. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo pl�tros �statymas �gyvendino Komisijos rekomendacijos 2003/36l/EB nuostatas, pagal kurias Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo pl�tros �statymo 3 straipsnio 11 dalyje nurodytos �mon�s, nepriskiriamos vidutin�ms, ma�oms ar labai ma�oms �mon�ms, tod�l pagal Reglamento (EB) Nr. 66/2010 nuostatas, joms negal�t� b�ti taikomi ma�esni mokes�iai.

Reglamentas (EB) Nr. 1221/2009 nenustato mokes�i� dyd�i�, ta�iau �tvirtina pareig� valstyb�s nar�ms skatinti ma�as organizacijas nustatant EMAS taikym� skatinan�ias ir organizacijos dyd� proporcingas rinkliavas. Pagal Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkt� � „ma�� organizacij�“ s�vok� Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo pl�tros �statymo 3 straipsnio 11 dalyje nurodytos �mon�s nepatenka, tod�l n�ra teisinio pagrindo nustatyti valstyb�s ar savivaldybi� valdomoms �mon�ms, kurios neteikia �statymais nustatyt� vieš�j� paslaug�, ma�esni� rinkliavos dyd�i�.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (pastabos išsakytos Ministerij� atstov� pasitarimo metu)

Išsakyta pastaba, kad yra neaiškios Projekte vartojamos labai ma�os, ma�os ir vidutin�s �mon�s s�vokos.

Neatsi�velgta

Projekto preambul�je yra nurodomi projekto teisiniai pagrindai - Reglamentas (EB) Nr. 66/2010 ir Reglamentas (EB) Nr. 1221/2009. Reglamento (EB) Nr. 66/2010 III priedo 1 punkte ir Reglamento (EB) Nr. 1221/2009 2 straipsnio 28 punkte, yra nustatyta, kad labai ma�os, ma�os ir vidutin�s �mon�s s�vokos suprantamos taip, kaip jos apibr��tos Komisijos rekomendacijoje 2003/36l/EB. Komisijos rekomendacijos 2003/36l/EB nuostatos Lietuvos Respublikos teis�je buvo �gyvendintos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo pl�tros �statymu (šio �statymo priedas), tod�l Projekte vartojamos labai ma�os, ma�os ir vidutin�s �mon�s savokos turi b�ti suprantamos taip, kaip jos apibr��tos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo pl�tros �statyme.



Aplinkos ministras

Gediminas Kazlauskas