NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

 

           Teisės akto projekto pavadinimas

           Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 13 d. nutarimo Nr. 692 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės aviacijos specialistų kvalifikacijos rangų ir priedų už rangus bei šuolius su parašiutu“ ir jį keitusio nutarimo pripažinimo netekusiais galios“ projektas (toliau – Projektas).

 

           Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir priemonės jam pasiekti

           Numatomo teisinio reguliavimo tikslas – pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 13 d. nutarimą Nr. 692 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės aviacijos specialistų kvalifikacijos rangų ir priedų už rangus bei šuolius su parašiutu“ (toliau – Nutarimas).

            Projekto teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 10, 11, 13, 17, 21, 22, 23, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37, 38, 44, 47, 48, 49, 50, 54, 55, 59, 60, 63, 64, 66, 67, 68, 69 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 101, 321 straipsniais įstatymas (Žin. 2011, Nr. 86-4551) (toliau – KASOKTĮ), Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymas (Žin., 2011, Nr. 86-4150) (toliau – Karo prievolės įstatymas), kurie įsigalios 2011 m rugsėjo 1 d.

Nutarimas reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybinės aviacijos specialistų kvalifikacijos rangų nustatymą ir priedų už suteiktus kvalifikacijos rangus mokėjimą. Tačiau taip reglamentuoti nėra teisinio pagrindo.

Nutarimo 2.2 punkte numatyta, kad priedai mokami, iki bus priimtas ir įsigalios Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo pagrindų įstatymas. Kadangi minėtas įstatymas įsigaliojo 1996 m. spalio 9 d. ir galiojo iki 1999 m. liepos 29 d., o Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas (Žin.,1998, Nr. 49-1325), Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymas (Žin., Nr. 2000, Nr. 94-2918), taip pat kiti teisės aktai nereglamentuoja aviacijos specialistų kvalifikacijos rangų (t. y. jų klasifikavimo, suteikimo ir priedų už rangus mokėjimo), faktiškai Nutarimas nuo 1996 m. tapo neaktualus.

Be to, Karo prievolės įstatyme ir KASOKTĮ atsiranda nauja sąvoka „aktyviojo rezervo karys“, kuri apima ir pagal aktyviojo rezervo sutartį savanoriškai įsipareigojusius karo prievolininkus, atliekančius nuolatinę karo tarnybą kariniame vienete, todėl Nutarime vartojami kai kurių specialistų pavadinimai (pvz., šauktiniai ir liktiniai kariai, Lietuvos Respublikos valstybinės aviacijos specialistas) nesuderinti su KASOKTĮ, Karo prievolės įstatymo ir Aviacijos įstatymo sąvokomis, o kadangi KASOKTĮ 28 straipsnis nustato, kad kariams savanoriams ir kitiems aktyviojo rezervo kariams, taip pat parengtojo rezervo kariams, pašauktiems į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių, iš Krašto apsaugos ministerijos biudžete šiems tikslams skirtų lėšų už tarnybos dienas mokamas atliginimas, kurių dydį nustato Vyriausybė, atitinkamai Nutarimo nuostata dėl mėnesinio darbo užmokesčio priedų Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos parašiutinio parengimo specialistams už paprastus ir sudėtingus šuolius su parašiutu, prieštarauja minėtam įstatymui.

              Siekiant panaikinti de facto negaliojantį  teisės aktą, Projekte siūloma pripažinti Nutarimą netekusiu galios.

 

           Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

           Teigiamos pasekmės. Priėmus Projektą, bus panaikintos įstatymams prieštaraujančios

nuostatos.          

             Neigiamos pasekmės. Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

          Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas      

          Numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų nepateikiame.

 

           Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

           Nėra.

                                                ________________________________