LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 


 

Institucijoms pagal sąrašą

 

 

   2011-08-    Nr.(7.29-04)-

 

 

 

DĖL AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR SU JUO SUSIJUSIŲ ĮSTATYMŲ PROJEKTŲ DERINIMO

LLdok nesp

 

Finansų ministerija teikia derinti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą (toliau – ALĮ projektas), Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projektą (toliau – LLMĮ projektas), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 17318, 184, 224, 2591 ir 320 straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 17322 straipsniu įstatymo projektą (toliau – ATPK projektas), Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2, 3, 4, 9, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo, darbo sutarties įstatymo, įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų brangiam turtui įsigyti arba kitų įsigytų bei perleidžiamų lėšų deklaravimo“, gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymo pakeitimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – susiję projektai).

Pagrindinis siūlomų teisės aktų projektų teisinio reguliavimo tikslas – aiškiau reglamentuoti lošimų organizavimą, kadangi Azartinių lošimų įstatymas buvo priimtas prieš 10 metų ir daugelis jo nuostatų yra pasenę ir nebeatitinka šiuo metu susidariusios padėties lošimų rinkoje, reglamentuoti lošimus internetu, įteisinti nelegalių internetinių lošimų prevencijos pagrindus ir priemones, numatyti veiksmingesnes sankcijas už nelegalių internetinių lošimų organizavimą, spręsti dėl lošimų atsiradusių neigiamų padarinių mažinimo problemą, nustatyti nepilnamečių asmenų ir problemų dėl lošimų turinčių asmenų prevencijos priemones ir įgyvendinti Valstybės kontrolės pateiktas rekomendacijas

Teikiamų įstatymų projektų rengimo teisinis pagrindas – praktikoje pastebėti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (Žin.; 2001, Nr.43-1495) nuostatų netikslumai ir tobulintinos nuostatos, Valstybės kontrolės valstybino audito ataskaitoje „Valstybinės lošimų priežiūros komisijos veikla“ pateiktos rekomendacijos, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto 2011 m. balandžio 27 d. posėdyje (posėdžio protokolas Nr. 109-P-17), kuriame buvo svarstyta, kaip įgyvendinamos kovos su šešėline ekonomika priemonės ir koks šių priemonių efektyvumas, priimti sprendimai siūlyti Finansų ministerijai parengti ir pateikti Vyriausybei ir Seimui įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių lošimus internete, nelegalių finansinių operacijų vykdymą per bankų sąskaitas ir numatančių griežtesnę atsakomybę už šias veikas, projektus.

ALĮ projektas yra notifikuotinas Europos Komisijai.

 

Įstatymų projektus pateikti visuomenei susipažinti ir specialistų vertinimams ir išvadoms gauti numatoma, juos paskelbiant Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje (TAPIS).

Įstatymų projektai neprieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai.

ALĮ projekte įtvirtinamos nuostatos, numatančios lošimų, jų daromos žalos žmonių sveikatai, taip pat socialinės ir ekonominės žalos valstybei stebėseną (monitoringą) ir valstybės lošimų kontrolės programos parengimą bei įgyvendinimą. Tam tikslui turės būti numatomos lėšos valstybės biudžete. Taip pat ALĮ projekte numatyta, kad techninių blokavimo priemonių, kuriomis būtų blokuojamas nelegalaus lošimų organizatoriaus interneto svetainės veikimas, įdiegimas ir veikimas finansuojamas iš valstybės lėšų. Tam tikslui turi būti numatomos lėšos valstybės biudžete. Specialistų vertinimu, šioms priemonėms per artimiausius 3 metus reikėtų iki 300 000 Lt.

Įstatymų projektų rengimą koordinavo Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento (direktorė – Eivilė Čipkutė, tel. 219 9387) Draudimo ir Specialios finansinės veiklos skyriaus vedėja Lolita Šumskaitė, tel. 2390 180.

Prašome pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl minėtų įstatymų projektų iki š. m. rugpjūčio 29 d.

PRIDEDAMA:

1. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, 48 lapai.

2. Aiškinamasis raštas dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto ir kitų su juo susijusių įstatymų projektų, 14 lapų.

3. Direktyvų atitikties derinimo lentelė, 5 lapai.

4. Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 5 lapai.

5. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 17318, 184, 224, 2591 ir 320 straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 17322 straipsniu įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 16 lapų.

6. Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

7. Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

8. Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

9. Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2, 3, 4, 9, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 4 lapai.

10. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo, darbo sutarties įstatymo, įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų brangiam turtui įsigyti arba kitų įsigytų bei perleidžiamų lėšų deklaravimo“, gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymo pakeitimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

11. Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

12. Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

13. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

14. Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai.

 

 

 

Finansų viceministras                                                                                      Rolandas Kriščiūnas

 

 

 

 

L. Šumskaitė, 2390 180

 

Institucijų sąrašas:

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

 

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija

 

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

 

Valstybinė lošimų priežiūros komisija

 

Europos teisės departamentas

 

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

 

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba

 

Valstybinė mokesčių inspekcija

 

Lietuvos savivaldybių asociacija

 

Lietuvos bankų asociacija

 

Lietuvos lošimo operatorių asociacija

 

Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija

 

Asociacija „Lažybų organizatorių aljansas“