Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

                                                                                                                                                                                                                1999 m. gruodžio 8 d. Nr. 44

                                                                                                                                                                                                                                               

Vilnius

PAGRINDINIO KOMITETO 

I Š V A D A

dėl Civilinio kodekso 360, 361, 362 straipsnių pakeitimo ir papildymo, 363, 364 straipsnių pripažinimo netekusiais galios

įstatymo projekto (P- 1093)

 

                1. Komiteto posėdyje dalyvavo: nariai –V.Bogušis, A.Čaplikas, J.Dringelis, S.Kaktys, P.Papovas, E.Petrošienė, L.Sabutis, K.Skrebys, K.Šavinis; kviestieji asmenys – Seimo narys Č.Stankevičius.

 

                2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: Komiteto vyr. patarėjo R.Kalkio pažyma:

1.Projekto 2 straipsnio, keičiančio Civilinio kodekso 361straipsnį, 1 dalyje rašoma, jog sprendimą suteikti tarnybinę gyvenamąją patalpą priima “savivaldybės vykdomoji institucija “ Galima būtų pagalvoti, ar nereikėtų šio termino keisti terminu “savivaldybės meras”.

2.Svarstytinos projekto 3 straipsnio, keičiančio Civilinio kodekso 362 straipsnį, šios  nuostatos:

                a)pasibaigus darbo sutarčiai;

                b)privalo išsikelti iš nuomojamų tarnybinių gyvenamųjų patalpų  su kartu           gyvenančiais šeimos nariais.

                Terminą “pasibaigus darbo sutarčiai” reikėtų keisti terminais “Nutraukęs darbo santykius  arba praradęs valstybės tarnautojo statusą”. Priėmus Valstybės tarnybos įstatymą darbo įstatymai taikomi paslaugų valstybės tarnautojams, o su viešojo administravimo valstybės tarnautojais darbo sutartys nesudaromos, todėl įrašas “pasibaigus darbo sutarčiai” negalėtų būti taikomas  tiems valstybės tarnautojams, kurių santykių darbo įstatymai nereguliuoja.

Projekte siūloma, kad asmenys, kuriems buvo suteiktos tarnybinės gyvenamosios patalpos, nutraukę darbo santykius, išsikeltų iš nuomojamų tarnybinių patalpų su. kartu gyvenančiais šeimos nariais. Atkreiptinas dėmesys į tai, jog siūloma nuostata  galės būti pritaikyta žymiai siauresniam  asmenų ratui, negu tai nustatyta dabar galiojančiame CK 362 straipsnyje.

3.Svarstytinas projekto 4 straipsnio siūlymas pripažinti netekusiais galios CK 363 ir 364 straipsnius. Galiojančio  CK 363 straipsnis draudžia iškeldinti iš tarnybinių gyvenamųjų patalpų tik 7 kategorijų darbuotojus ir su juo gyvenančius asmenis, nesuteikiant kitos gyvenamosios patalpos.  362 straipsnio nuostata  numato, galimybę  nuomotojui iškeldinti  visus asmenis, nesuteikiant kitos  gyvenamosios patalpos, nutraukusius darbo teisinius santykius.  Tuo tarpu CK 363 straipsnis numato tik išimtinus atvejus, kada negalima iškeldinti nesuteikiant kitos gyvenamosios patalpos. Todėl šios normos pripažinimas negaliojančia galėtų sukelti neprognozuojamas, o kartais  sunkias pasekmes šiame straipsnyje  išvardintų kategorijų asmenims ir  jų šeimų nariams.

 

                3.  Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta

                4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta

                5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narys Č.Stankevičius,

1999 09 20

               Atsižvelgiant į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymas nenumato darbo sutarčių sudarymo su valstybės tarnautojais, taip pat į tai, kad su profesinės karo tarnybos kariais taip pat nėra sudaromos darbo sutartys, siūlau CK 360 ir 362 straipsnius išdėstyti taip:

 

360 straipsnis. Tarnybinės gyvenamosios patalpos

Tarnybinės gyvenamosios patalpos skiriamos apgyvendinti darbuotojams, kurie pagal savo darbo pobūdį privalo gyventi darbovietės pastate arba arti jo, ir kitais įstatymų numatytais atvejais.

Prie tarnybinių gyvenamoji patalpa priskiriama ir darbuotojų, kuriems gali būti suteiktos tarnybinės gyvenamosios patalpos, kategorijų sąrašai nustatomi:  vietos savivaldybių gyvenamuosiuose namuose - savivaldybės tarybos, įmonių ir organizacijų namuose - įmonės ar organizacijos valdymo organo, bendrijų namuose - bendrijos narių susirinkimo sprendimu.

Gyvenamosios patalpos prie tarnybinių gyvenamųjų patalpų priskiriamos (išbraukiamos) ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, kuriems gali būti suteiktos tarnybinės gyvenamosios patalpos kategorijų sąrašai nustatomi: valstybės valdžios ar valdymo institucijos, savivaldybės tarybos, įmonės, įstaigos ar organizacijos valdymo organo, bendrijos narių (įgaliotinių) susirinkimo sprendimu.

 Valstybės valdžios ar valdymo institucijos, savivaldybės tarybos, įmonės, įstaigos,  organizacijos ar bendrijos prie tarnybinių gyvenamųjų patalpų priskiria tik patuštintas joms nuosavybės (patikėjimo) teise priklausančias gyvenamąsias patalpas.

 

                362 straipsnis. Iškeldinimas iš tarnybinių gyvenamųjų patalpų

                Pasibaigus darbo sutarčiai darbo (tarnybos) santykiams, nustojus eiti atitinkamos kategorijos pareigas, su kuriomis susietas tarnybinės gyvenamosios patalpos suteikimas, arba perkėlus darbuotoją darbui (tarnybai) į kitą vietovę,  darbuotojas, kuriam nustatyta tvarka buvo suteikta tarnybinė gyvenamoji patalpa, privalo ne vėliau, kaip per 30 dienų išsikelti iš nuomojamų tarnybinių gyvenamųjų patalpų su kartu gyvenančiais šeimos nariais ir kitais asmenimis bei patuštinti gyvenamąją patalpą. Asmenys, pažeidę šį reikalavimą, traukiami atsakomybėn pagal įstatymą. Neišsikėlę iš tarnybinių gyvenamųjų patalpų fiziniai asmenys ne ginčo tvarka iškeldinami ir kita gyvenamoji patalpa jiems nesuteikiama.

 

Seimo narys                                                                                           Česlovas Stankevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas teikia savo šio straipsnio formuluotę (žr.: Komiteto sprendimas)

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

                7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą, numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose,  pateikiami sprendimo argumentai):

1.       Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir teikti Komiteto patobulintą įstatymo projekto variantą.

2.       Pasiūlyti Vyriausybei parengti Civilinio kodekso 363 ir 364 straipsnių įgyvendinimo tvarką.

 

                8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu

                9. Komiteto paskirtas pranešėjas: L. Sabutis

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta

 

Priedas: Komiteto teikiamas įstatymo projektas

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                         L. Sabutis