Seimo Biudžeto ir finansų komitetas
dėl Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo pakeitimo
įstatymo projekto (P- 1851 )
1. Klausymai dėl įstatymo projekto nevyko
2. Klausymuose dalyvavo:
nebuvo
3. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
1. Projektu teikiamo 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte žodį “ir” po žodžio “vidaus” reikėtų pakeisti žodžiu “ar”, nes ta pati skola negali būti vidaus ir užsienio.
2. Projektu teikiamo 3 straipsnio 13 dalies 3 punkte žodžiai “bei realizuoti” yra pertekliniai, nes tame pačiame punkte jau yra įvardinta, kad skolininkas neturi teisės parduoti ar kitaip perleisti turto (pabr. mūsų).
3. Diskutuotina ar projektu teikiamo 5 straipsnio 6 dalyje pagrįstai atsisakoma dabar galiojančių nuostatų dėl Lietuvos banko pritarimo paimti užsienio paskolą, taip pat ją išmokėti ir grąžinti per kitą banką. Lietuvos bankas ne tik prižiūri Lietuvos bankų veiklą. Sprendžiant iš Lietuvos banko įstatymo 5 straipsnio nuostatų, Lietuvos bankas turi informacijos ir apie užsienio bankus bei kitas finansines organizacijas, nes atstovauja Lietuvos valstybei užsienio valstybių centriniuose bankuose, tarptautiniuose bankuose ir kitose tarptautinėse institucijose pinigų, valiutos ir kredito politikos klausimais. Manome, kad Lietuvos banko pozicija užsienio paskolų ėmimo per kitus bankus klausimu gali būti svarbi.
4. Iš projektu teikiamo 9 straipsnio 1 dalies nuostatų galima suprasti, kad delspinigių dydį nustato Finansų ministerija. Ši nuostata neatitinka Civilinio kodekso 236 straipsnio nuostatų, numatančių, kad delspinigių dydį gali nustatyti tik įstatymas arba sutartis.
5. Kelia abejones projektu teikiamo 9 straipsnio 1 dalies nuostata ir tuo aspektu, kad pagal dabar galiojančią šio straipsnio nuostatą už kiekvieną pavėluotą įsipareigojimo vykdymo dieną išieškoma 0,1 procento delspinigiai nuo laiku nesumokėtos sumos. Tuo tarpu projekte teikiamas delspinigių dydis, kurį nustatytų Finansų ministerija, žymiai viršytų dabar galiojantį delspinigių dydį. Netgi vienos dienos delspinigiai viršytų pavėluotos sumokėti sumos dydį.
4. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta
5. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta
6. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta
7. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1. |
Seimo Ekonomikos komitetas |
Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui. |
|
|
8. Komiteto narių - komiteto išvados rengėjų komitetui siūlomi sprendimai (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai):
Priedai:
Komiteto išvados rengėjų siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto nariai - komiteto išvadų rengėjai