LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADA

 

1999 05 26   Nr.1824

Vilnius

Lietuvos Respublikos įstatymo “Dėl buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto” 3, 6 straipsnių dalinio pakeitimo

 


 

 

            Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, būtų galima pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:

            1. Įstatymo projektą reikėtų išdėstyti laikantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 7, 11 straipsnių reikalavimų (įstatymo pavadinimas turėtų būti išdėstytas didžiosiomis raidėmis, žodis “įstatymas” nukeltas į kitos eilutės centrą, įstatymo pavadinime žodį “dalinio” išbraukti kaip perteklinį, po įstatymo pavadinimo reikėtų nurodyti įstatymo priėmimo datą ir numerį, įstatymo priėmimo vietą, įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinius).

            2. Reikėtų suformuluoti projekto 1 straipsnio pavadinimą ir patikslinti pakeitimų esmę bei pateikti naują 3 straipsnio redakciją. Kartu reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad keičiamo įstatymo 3 straipsnis turi vieną dalį, kurioje yra trys punktai.

            3. Galiojančiame keičiamo įstatymo 3 straipsnyje nustatyta, kad buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turtas perduodamas nuosavybėn valstybei, Lietuvos sporto draugijai “Žalgiris”, Specialiajam fondui veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti ir buvusiems savininkams. Pagal projekto 1 straipsnį, nuostatą, kad dalis buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto yra Lietuvos sporto draugijos “Žalgiris” ir Specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti nuosavybė, siūloma pripažinti netekusia galios. Toks siūlymas prieštarauja nuosavybės santykius reglamentuojantiems įstatymams. Kartu reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad minėtas turtas jau yra perduotas profesinių sąjungų nuosavybėn, todėl priėmus šį siūlymą būtų pažeistos savininkų teisės, liktų neaišku kieno nuosavybėn jis paimamas, kaip už jį atlyginama, nes pagal projekto 2 straipsnį, pastatai perduodami tarnybiniam naudojimui

           

 

Pagal projekto 1 straipsnį, Specialusis fondas veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti, kaip subjektas, panaikinamas, nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos, taip pat nesiderina su projekto 2 straipsniu (keičiamo įstatymo 6 straipsniu) kuriame suformuluoti pavedimai fondui bei projekto 3 straipsniu, kuriame nustatyta, kad Specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti veikla nutraukiama nuo 1999 m. liepos 1 d.

4. Kartu su šiuo projektu reikėtų teikti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo “Dėl Lietuvos Respublikos įstatymo “Dėl buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto” įgyvendinimo” pakeitimo nutarimo projektą bei Lietuvos Respublikos įstatymo “Dėl Lietuvos Respublikos sanatorinių – kurortinių įstaigų ir poilsio namų, valdytų buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų, nuosavybės nustatymo” įstatymo projektą ir Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo “Dėl Specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti nuostatų patvirtinimo” pakeitimo nutarimo projektą, nes priešingu atveju, įsigaliojus pateiktam įstatymo projektui, galios skirtingos teisės normos reglamentuojančios tuos pačius santykius.

                                                                                                                                                                

 

 

 

Teisės departamento vyresn.konsultantė                                                                   J.Andriuškevičiūtė

 

Teisės departamento vyresn.konsultantas                                                                             J.Orlauskas

 

 

 

L.e.p.                                                                                       K.Virketis