BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS
1999 m. gegužės 17 d. Nr.50(24)
Vilnius
dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo
7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (P- 1392(2)A)
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
A.Andriuškevičius, A.Butkevičius, J.Galdikas, K.Glaveckas, E.Kunevičienė, J.Listavičius, R.Melnikienė, A.Plokšto, M.Šerienė, A.Žvaliauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Negauta.
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
Lietuvos Savivaldybių asociacija |
1. Pritarti įstatymo projektui.
2.Privatizavimo fondo sąmatoje numatyti, kad ne mažiau kaip 25 proc. šio fondo lėšų būtų naudojama infrastruktūrai vystyti ir ne mažiau kaip 15 proc. Socialiai remtinų ir jaunų šeimų aprūpinimo būstu programoms įgyvendinti. |
Nepritarti
Nepritarti |
Nepritarti nuostatai, tvirtinti Privatizavimo fondo sąmatą kas pusmetį, kadangi ji būtų sunkiai realizuojama dėl Seimo darbo specifikos (Seimo rudens sesija prasideda rugsėjo 10 d.) Šis pasiūlymas nėra logiškai pagrįstas, kadangi galiojančiuose įstatymuose numatyta, kad 2/3 iš privatizavimo gautų lėšų yra skiriama gyventojų santaupoms atkurti ir 1/3 Vyriausybės patvirtintoms šalies programoms įgyvendinti. |
4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1. |
VĮ Valstybės turto fondas |
Pateiktas įstatymo projektas taisytinas iš esmės.
1. Nenurodyta kokia privatizavimo fondo lėšų sąmata sudaroma ar tai gautų ar būsimų pajamų iš privatizavimo sandorių. 2. Jeigu norima griežčiau reglamentuoti lėšų panaudojimą, nurodyti kokia lėšų dalis procentais ar dalimis skiriama kiekvienai krypčiai atskirai. 3. Įstatymo projekte nebenumatyta Valstybės turto fondui skirti dalį Privatizavimo fondo lėšų. 4. Sunku pusmečiui realiai numatyti poreikį lėšų atskaitymams į specialų fondą bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais tenkinti. Atsižvelgus į tai, kad artimiausiu metu Vyriausybė teiks Seimui svarstyti LR valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos Valstybės turto fondo įstatymo pataisas, šį projektą svarstyti kartu su Vyriausybės pateiktais įstatymo projektais.
|
Pritarti |
|
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
2.
|
Seimo narė R. Melnikienė
Lietuvos Respublikos Vyriausybė |
Patikslinti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas Pakeisti 7 straipsnio 4 dalį ir šią dalį išdėstyti taip: “4. Privatizavimo fondo lėšos naudojamos pagal sąmatą, kurią Vyriausybės teikimu kartu su kitų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, kaip šio įstatymo priedą, tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas. Privatizavimo fondo lėšų apskaitos ir naudojimo tvarką nustato Vyriausybė. Vyriausybė, atsiskaitydama už biudžeto vykdymą, kartu atsiskaito ir už Privatizavimo fondo lėšų naudojimą.
1. Nepritarti įstatymo projektui: 1.1. Projekte nenumatyta, kad Valstybės turto fondui pervedamų privatizavimo lėšų dalies procentais, neskatintų šios įmonės siekti geriausių privatizavimo rezultatų. 1.2. Privatizavimo fondo lėšų pusmečių sąmatų projektų pateikimas ir tvirtinimas Seime, šių sąmatų papildymas ir patikslinimas būtų ilgas procesas.
2. Pavesti Finansų ministerijai parengti projektą, alternatyvų projektui P-1392(2)A, papildant naujos redakcijos LR biudžetinės sandaros įstatymo projekto 20 straipsnio “Lietuvos Respublikos biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių pateikimas LR Seimui” 2 dalį šiuo punktu: “Privatizavimo fondo lėšų panaudojimo limitai pagal pagrindines kryptis”. |
Nepritarti.
Pritarti
Iš dalies pritarti.
|
Siūlomas nuostatas perkelti į Biudžetinės sandaros įstatymą, kadangi Privatizavimo fondo lėšų naudojimo tvarką turėtų reglamentuoti Biudžetinės sandaros įstatymas.
Pavesti komiteto nariams E. Kunevičienei ir R. Melnikienei parengti LR Biudžetinės sandaros įstatymo papildymo įstatymo projektą.
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
|
Ekonomikos komitetas |
Komitetas projekto svarstyme padarė pertrauką. |
|
|
7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą, numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai):
Projektą atmesti.
Atsižvelgus į tai, kad Privatizavimo fondo lėšų naudojimą tikslinga reglamentuoti Biudžetinės sandaros įstatyme, nuspręsta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekte (P- 1392(2)A) išdėstytomis nuostatomis papildyti Biudžetinės sandaros įstatymą, pavedant komiteto nariams E. Kunevičienei ir R. Melnikienei parengti Biudžetinės sandaros įstatymo papildymo įstatymo projektą.
8. Balsavimo rezultatai: 10 už; - prieš; - susilaikė.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas
E. Kunevičienė
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
Nebuvo.
Priedai:
Nėra.
Komiteto pirmininkė E. Kunevičienė