|
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS |
TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADA
1999 04 21 Nr. P-1749 Vilnius |
Dėl Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo 7, 8, 17, 21 ir 23 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto |
|
Alternatyvių projektų Teisės departamente nėra gauta.
Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais galima būtų pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų.
1. Projekto 1 straipsnyje išdėstant įstatymo 7 straipsnio pakeitimų esmę vietoj žodžio “dalį” reikėtų įrašyti “punktą”, taip pat įrašyti žodžius “straipsnio 4, 5, 6 ir 7 punktus atitinkamai laikyti 3, 4, 5 ir 6 punktais”.
2. Projekto 2 straipsnyje nurodant įstatymo 8 straipsnio pavadinimą vietoj žodžio “pastraipos” reikėtų įrašyti žodį “dalies”. Taip pat reikėtų keisti įstatymo 8 straipsnio 3 punktą išbraukiant paskutinį sakinį, nes projekto 1 straipsniu įstatymo 7 straipsnio 3 punktas yra naikinamas.
3. Projekto 3 straipsnyje išdėstant įstatymo 17 straipsnio pakeitimų esmę vietoj žodžio “dalį” reikėtų įrašyti žodį “punktą” ir nurodyti, kad “3 punktą laikyti 2 punktu.”
4. Projekto 4 straipsniu keičiant įstatymo 21 straipsnio 1 dalį įtvirtinta sąvoka “nuolatinė buvimo vieta”. Ši sąvoka gali apimti gyvenamąją vietą, nuomojamą ar naudojamą patalpą, taip pat advokato fizinio buvimo vietą. Šios sąvokos turinys nėra visiškai aiškus, gali būti įvairiai interpretuojamas, todėl ši sąvoka tikslintina.
5. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad advokato kontoros dokumentų tvarkymo tvarka, gaunamų lėšų apskaita ir apskaitos dokumentų formos yra nustatomos Lietuvos advokatų tarybos, suderinus su Finansų ministerija. Matomai šiais dokumentais turėtų vadovautis ir advokatai, kurie vykdys profesinę veiklą ne kontorose, bet “buvimo vietose”. Dėl to yra keistina įstatymo 21 straipsnio 7 dalis.
6. Tikslintina pateikta įstatymo 21 straipsnio 4 dalies redakcija. Pagal išdėstytą nuostatą Lietuvos advokatų taryba privalėtų kartu su Teisingumo ministerija steigti advokatų kontoras, kurios garantuoja teisinę pagalbą socialiai remtiniems asmenims. Tokia nuostata diskutuotina, nes Lietuvos advokatų taryba yra nepriklausoma, juridinio asmens teises turinti institucija, kuri organizuoja ir koordinuoja advokatūros veiklą. Šiuo metu galiojančio įstatymo 21 straipsnio 4 dalyje yra įtvirtinta teisė advokatų tarybai steigti advokatų kontoras, kurios garantuoja teisinę pagalbą socialiai remtiniems asmenims.
7. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nei civilinio proceso kodekse, nei kituose teisės aktuose nėra įvardinta “valstybinių civilinių bylų” sąvoka. Nėra aišku kokias civilines bylas reikėtų laikyti “valstybinėmis”, dėl to 21 straipsnio 4 dalis tikslintina.
8. Matomai reikėtų atsisakyti įstatymo 21 straipsnio 7 dalies keitimo, nes išdėstytoje redakcijoje, lyginant ją su šiuo metu galiojančia nuostata, jokių esminių pakeitimų nedaroma.
9. Svarstytina ar nereikėtų keisti įstatymo 22 straipsnio, įtvirtinant ir advokato buvimo vietos registraciją, nes tai ne tik sudarytų įstatymines prielaidas advokato profesinės veiklos kontrolei, bet ir geresniam veiklos organizavimui.
10. Abejotina ar vertėtų keisti įstatymo 23 straipsnį atsisakant advokato pareigos pateikti dokumentus, įrodančius nuolatinės darbo vietos buvimą, nes ir pagal projekto 4 straipsniu keičiamo 21 straipsnio redakciją advokatas privalo turėti nuolatinę buvimo vietą, steigti kontorą arba sudaryti sutartį dėl nuolatinės darbo vietos su jau veikiančios advokato (-ų) kontoros advokatu (-ais).
11. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad projekto lyginamojo varianto redakcija nevisiškai atitinka teikiamo projekto redakciją.
Teisės departamento konsultantas D.Karvelis
L. e. Teisės departamento direktoriaus pareigas K.Virketis