LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

 

1999 03 09 Nr. 113 -

 

Seimo Kancleriui

gerb.J.Razmai

 

Dėl siūlymų VI (pavasario)

sesijai  

 

                                                                                    .

Viešojo (valstybinio) administravimo bei savivaldos reforma                                      

   

      Tarp aktualiausiųjų ir spręstinų šiame laikotarpyje problemų yra viešojo (valstybinio) administravimo bei savivaldos reforma.

         Nustatyti pagrindinius valstybės tarnybos veiklos principus, valstybės tarnautojo statusą, reguliuoti valstybės tarnautojų priėmimą į darbą, jų tarnybą ir atleidimą, valstybės tarnybos teisinius pagrindus parengtas Valstybės tarnybos įstatymas. Svarbiausias tikslas, kurio siekiama šiuo įstatymu, – tai valstybės tarnybos veiksmingumas, kurį sąlygoja valstybės tarnautojų profesionalumas, karjera, politinis neutralumas, valstybės tarnybos sistemos stabilumas, racionalus valstybės tarnybos valdymas.

          Valstybinio valdymo institucijų vidiniam administravimui tobulinti, viešųjų paslaugų teikimo savivaldybių gyventojams administravimui, administracinių procedūrų ir prievolių įgyvendinimui užtikrinti parengtas Viešojo administravimo įstatymas. Jo tikslas – nustatyti bendruosius viešojo administravimo, administracinio reguliavimo ir vidinio administravimo principus, reglamentuoti piliečių prašymų ir skundų nagrinėjimo bei sprendimo procedūras, ginčų valdymo, ikiteisminio nagrinėjimo nuostatas.

Vykdant savivaldos reformą ir skatinant jos tolesnę plėtrą, parengtas Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo pakeitimo įstatymas ir Lietuvos Respublikos administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių įstatymo įgyvendinimo įstatymas, kurių tikslai – laiku pasirengti administracinių vienetų reformai – naujų savivaldybių steigimui.

Apibrėžiant regioninės politikos tikslus, regioninę politiką vykdančių institucijų veiklą, nacionalinių ir regioninių plėtros planų rengimą ir tvirtinimą pagal Europos Sąjungos reikalavimus, rengiamas Regioninės plėtros įstatymas.                                                                                                                                                  

Lietuvos sostinė  yra ne tik Vilniaus savivaldybės, diplomatinių tarnybų, bet ir svarbiausioji valstybės atstovaujamosios ir vykdomosios valdžios, jų įstaigų darbo vieta. Dėl to nuolat kyla poreikis derinti savivaldybės ir valstybės interesus dėl teritorijų panaudojimo bei planavimo, dėl užsienio valstybių atstovaujamųjų įstaigų kūrimosi sostinėje bei jų veiklos, dėl įvairių kultūros renginių organizavimo, specialiųjų investicijų sostinės teritorijoje politikos ir panašiai. Vienoda vietinės valdžios organizavimo ir veiklos tvarka Lietuvoje ne visada tinka sostinės administraciniam teritoriniam centrui. Todėl yra paruoštas ir visuomenėje aptariamas, o Seimui bus pateiktas svarstyti Lietuvos Respublikos Sostinės įstatymas.

Nacionalinės turizmo plėtojimo programos parengimas buvo numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėse. Programa parengta ir jai iš esmės pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybė (LRV 1998 m. rugsėjo 2 d. protokolinis sprendimas „Dėl nacionalinės turizmo plėtros  programos”. Protokolas Nr. 34, klausimas Nr.5) Lietuvos turizmo įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka Nacionalinė turizmo plėtros programa turi būti tvirtinama Lietuvos Respublikos Seime, todėl bus teikiamas Seimo nutarimo projektas „Dėl Nacionalinės turizmo plėtros programos patvirtinimo”.  

Lietuvos Respublikos Standartizacijos įstatymo projektas parengtas vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997-2000 m. veiklos programą verslo ir investicijų skatinimo srityje. Standartizacijos įstatymas nustato pagrindinius nacionalinės standartizacijos principus, organizavimo tvarką ir finansavimo šaltinius, standartų ir techninių reglamentų ryšį ir sudaro sąlygas įgyvendinti pagrindinius standartizacijos tikslus. Įgyvendinant  Standartizacijos įstatymą, nacionalinė standartizacijos institucija visiškai atitiks jos veiklai keliamus Europos sąjungos reikalavimus, bus laikomasi Europos standartizacijos principų.

Lietuvos Respublikos statinių priežiūros įstatymo projektas parengtas tikslu  nustatyti bendrosios statinių priežiūros taisykles.

Regioninės plėtros įstatymo projektas parengtas vykdant 1998 m. liepos 21 d. Lietuvos Respublikos nutarimą Nr. 902  „Dėl Lietuvos regioninės politikos metmenų” ir Seimo 1998 m. gruodžio 10 d. rezoliuciją „Viešasis administravimas ir valstybės regioninė politika”. Įstatyme apibrėžiami regioninės politikos tikslai, regioninę politiką vykdančios institucijos, nacionalinių ir regioninių plėtros planų rengimas ir tvirtinimas pagal ES reikalavimus.  

Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo pakeitimo ir papildymo  įstatymo projektas rengiamas kartu su Vyriausiaja rinkimų komisija. Šiuo įstatymu siekiama suvienodinti ir įteisinti bendras visiems rinkimų įstatymams nuostatas, susijusias su partijų finansavimu reitingavimu bei balsavimu paštu.

 

I.    Siūlome Seimo VI (pavasario) sesijoje svarstyti ir priimti šiuos įstatymus:

 

Eil.

Nr.

Registra-

cijos Nr.

 

Dokumento projekto pavadinimas

Pranešėjas/

rengėjas

Svarsty-mo

mėnuo

Siūlo

svarstyti

1.

P-1536

Valstybės tarnybos įstatymas

L.Sabutis

K.Skrebys/

Vyriausybė

VVSK

balandis

gegužė

VVSK

2.

P-651

Prezidento rinkimų įstatymo 74 straipsnio pakeitimo įstatymas

K.Skrebys/

VRSRM

kovas

VVSK

3.

 

Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas

 

S.Kaktys/

VVSK

Vyriausioji

rinkimų komisija

kovas-

balandis

VVSK

 

4.

P-1601

Produktų saugos įstatymo projektas

Z.Čeponytė

V.P.Andriu-kaitis/

Vyriausybė

kovas

Vyriausybė

 

5.

P-1588

Pašto įstatymo projektas

R.Didžiokas

K.Šavinis/

Vyriausybė

kovas

Vyriausybė

 

6.

P-1173

Peticijų įstatymo projektas

V.Pakalniškis

V.P.Andriu-kaitis/

Vyriausybė

balandis

Vyriausybė

7.

 

Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos pakeitimo įstatymo projektas

 

K.Skrebys

P.Papovas/

VRSRM

balandis

 

Vyriausybė

LSA

VRSRM

8.

 

Seimo nutarimo projektas „Dėl Nacionalinės turizmo plėtros programos patvirtinimo”

 

K.Skrebys/

Vyriausybė

kovas

VRSRM

9.

 

Teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (kartu projektas Nr. P-1449 )

V.Katkevičius

L.Sabutis

S.Kaktys

Vyriausybė

gegužė

VVSK

10.

 

Teritorijos  administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių įgyvendinimo įstatymo projektas

V.Katkevičius

L.Sabutis/

Vyriausybė

 

gegužė

VRSRM

11.

 

Lietuvos Respublikos sostinės įstatymo projektas

L.Sabutis/

V.Bogušis

R.Paksas

balandis-gegužė

VVSK

R.Paksas

12.

 

Viešojo administravimo įstatymas

K.Skrebys V.P.Andriu-kaitis/

Vyriausybė

 

birželis

Vyriausybė

VVSK

 

13.

 

Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo projektas

K.Skrebys

E.Petrošienė/

Vyriausybė

birželis

Vyriausybė

 

14.

P-989

Vietos savivaldos chartijos rati-

fikavimo įstatymo projektas

K.Skrebys

L.Sabutis/

Vyriausybė

gegužė

VVSK

 

15.

 

Lietuvos Respublikos statinių priežiūros įstatymo projektas

P.Juškevičius

K.Šavinis/

Vyriausybė

 

birželis

Vyriausybė

16.

 

Regioninės plėtros įstatymo projektas

K.Skrebys

P.Papovas/

Vyriausybė

 

birželis

Vyriausybė

VVSK

 

 

 

 

II.Vadovaudamasis Vyriausybės 1997-2000 metų veiklos programos įgyvendinimo priemonėmis, Komitetas siūlo Vyriausybei įrašyti  į VI (pavasario) sesijos darbų programą:

 

1.

 

Savivaldybių finansų įstatymo projektas

 

Vyriausybė

balandis

Vyriausybė

2.

 

Savivaldybių biudžetų vykdymo kontrolės įstatymo projektas

Vyriausybė

balandis-

gegužė

Vyriausybė

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                             L.Sabutis