AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

            Analizuojant Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pirmųjų darbo metų rezultatus, galima pažymėti keletą svarbių, principingų jos sprendimų dėl aukštų valstybės pareigūnų. Tačiau vertinant komisijos veiklą iš esmės, reikia pripažinti, kad jai sunkiai sekasi organizuoti darbą, nes iki šiol nepaskirtas komisijos pirmininkas, nesudarytas komisiją aptarnaujantis sekretoriatas, nepatvirtinti jo nuostatai. Manau, kad viena iš priežasčių, nulėmusių prastus komisijos darbo rezultatus – nepakankamai gerai apgalvoti šios komisijos formavimo principai. Į šiuos įstatymo trūkumus ir netikslumus aš bandžiau atkreipti dėmesį ir įstatymo priėmimo metu.

            Šiuo įstatymo projektu siūlau minimalias galiojančio įstatymo pataisas, kurios padėtų užtikrinti efektyvų Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos darbą. Pirmiausia, siūlau komisijos narių skaičių padidinti iki 5 asmenų, nurodant, kad po vieną asmenį  į komisiją siūlo Aukščiausiojo Teismo pirmininkas bei Lietuvos teisininkų draugija. Taip pat siūlau nustatyti, kad komisijos sudėtį ir  jos nuostatus tvirtina Seimas. Priešingu atveju, būtų sunku realiai užtikrinti komisijos atskaitingumą Seimui, nes pagal ankstesnę tvarką komisijos nariai jaustųsi labiau atskaitingi juos paskyrusiems pareigūnams (Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui, Ministrui Pirmininkui). Be to, siūlau nustatyti, kad komisijos nuostatai būtų tvirtinami Seimo nutarimu.

            Priėmus teikiamą įstatymo projektą neigiamų pasėkmių nenumatoma.

Įstatymo projektui įgyvendinti reikia parengti ir patvirtinti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nuostatus.

Įstatymo projekto įgyvendinimas papildomų biudžeto lėšų nepareikalaus – turi patenkinti biudžete skirta suma.

Įstatymo projektą rengė Seimo narys J.Razma. 

             

 

 

Teikia:

 

Seimo narys                                                                                                             J.Razma