Įstatymo projeką teikia Seimo narys V.Lapė.
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais galima pateikti kai kurių pastabų:
1. Projekte nedetalizuota ūkininko ūkio narių bendro susitarimo sąvoka. Pasigendama nuostatų, kad steigiant ūkininko ūkį ar asmeniui įstojant į ūkį, sudaromas susitarimas, kuriame nurodoma, koks turtas perduodamas ūkio valdymui, naudojimui ir disponavimui (sujungiamas bendrai), taip pat kad visi ūkio nariai už ūkio prievoles atsako visu perduotu turtu.
2. Pagal Civilinio kodekso 117 str. ūkininko ūkio turtas natūra atidalijamas, kai asmuo turi tikslą įsteigti naują ūkį. Tuo tarpu projekto 4 str. 3 dalyje ši sąlyga nenurodyta.
3. Redaguojant projektą reikėtų atsižvelgti į tai, kad projekto 3 str. 5 dalyje, 9 str. 6 dalyje, 13 str. 1 ir 2 dalyse numatytos mokesčių lengvatos neatitinka Mokesčių administravimo įstatymo 25 str. nuostatai, kad mokesčių lengvatą ar lengvatas nustato tik mokesčių įstatymas, reglamentuojantis to mokesčio apskaičiavimo tvarką.
4. Projekto 9 straipsnio nuostatos nesiderina su Žemės įstatymo 37 straipsnio nuostatomis, todėl reikėtų keisti Žemės įstatymo 37 str.
Teisės departamento vyresn. konsultantas J.Orlauskas
Teisės departamento konsultantas A.Marcijonas
Teisės departamento konsultantas A.Andruškevičius