LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮMONIŲ FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS ĮSTATYMO 20, 21 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2013-12-19 Nr. XIIP-1302

Vilnius

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti vieną metinių finansinių ataskaitų audito atlikimo kriterijų - vidutinį metinį darbuotojų skaičių pagal sąrašą per ataskaitinius finansinius metus sumažinti iki 15. Atkreiptinas dėmesys, kad šis kriterijus yra suderintas su 1978 m. liepos 25 d. Ketvirtosios tarybos direktyvos 78/660/EEB, grindžiamos Europos ekonominės bendrijos steigimo sutarties 54 straipsnio 3 dalies g punktu, dėl tam tikrų tipų bendrovių metinių atskaitomybių, su atitinkamais jos pakeitimais (toliau –Direktyva) nuostatomis. Direktyvos 11 straipsnyje yra reglamentuojami kriterijai, kuriais remiantis valstybės narės turi teisę pagal Direktyvos 51 straipsnio 2 dalį atleisti bendroves nuo prievolės atlikti metinės atskaitomybės auditą, numatytą Direktyvos 51 straipsnio 1 dalyje. Vienas iš šių kriterijų - vidutinis darbuotojų skaičius finansiniais metais turi būti ne didesnis kaip 50, t.y. pagal Direktyvą nuo prievolės atlikti metinės atskaitomybės auditą gali būti atleidžiamos tos bendrovės, kurių vidutinis darbuotojų skaičius finansiniais metais neviršija 50. Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje yra reglamentuojama, kuriose įmonėse auditas turi būti atliktas, ir vienas iš kriterijų, suderintas su Direktyva, yra – vidutinis metinis darbuotojų skaičius pagal sąrašą per ataskaitinius metus turi viršyti 50. Todėl, pakeitus šį kriterijų, keičiamo įstatymo nuostata neatitiktų Direktyvoje įtvirtintų nuostatų.

2. Įstatymo projekto 2 straipsnyje siūloma, kad finansinės ataskaitos ir metinis pranešimas kartu su auditoriaus išvada būtų skelbiami „ir įmonės interneto svetainėje, o jeigu įmonė neturi savo interneto svetainės - ,,Valstybės žinių“ priede ,,Informaciniai pranešimai“. Atkreiptinas dėmesys, jog 2014 m. sausio 1 d. įsigalios nauja Teisėkūros pagrindų įstatymo redakcija, kurios 26 straipsnio 4 dalyje numatyta, jog ,,galiojančiuose teisės aktuose nustatytas įpareigojimas skelbti informaciją leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ reiškia įpareigojimą tą informaciją skelbti atitinkamo subjekto interneto svetainėje, jeigu teisės aktuose nenustatyta kitaip“. Atsižvelgiant į tai, siūloma informacijos skelbimo tvarka derintina su Teisėkūros pagrindų įstatymu.

3. Įstatymo projekto 3 straipsnyje yra pateikiamas pasiūlymas Vyriausybei parengti šiam įstatymui įgyvendinti reikiamus teisės aktus. Atkreiptinas dėmesys, jog priėmus šį įstatymo projektą, jo nuostatos įsigaliotų nuo jų oficialaus paskelbimo, tad laiko parengti įgyvendinamuosius teisės aktus nebūtų. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projektas pildytinas nuostatomis dėl jo įsigaliojimo.

4. Įstatymo projekto 4 straipsnyje nurodoma, kad ,,Šis įstatymas taikomas rengiant <...> finansines atskaitas“. Atkreiptinas dėmesys, kad siūlomos įstatymo projekto nuostatos reglamentuoja, ne finansinių ataskaitų rengimo, o metinių finansinių ataskaitų audito atlikimo tvarką, todėl atitinkamai tikslintinos šio straipsnio nuostatos.

 

Teisės departamento direktorius                                                                     Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė

S. Ščajevienė