LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

   I Š V A D A

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS ĮSTATYMO 23 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIP-1032

 

2013 m. gruodžio 4 d. Nr.

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras,  komiteto nariai: Vitalijus Gailius, Vytautas Gapšys, Valdas Skarbalius, komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Gintarė Morkūnienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėja  Aidena  Bacevičienė, Modesta Banytė.

Kviestieji asmenys:  VRM  Teisėkūros ir tarptautinių sutarčių skyriaus patarėjas - Adomas Puidokas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2013-10-03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms pastabų neturime.

  

Atsižvelgti

 

2.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

2013 12 04

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas  nepritaria   projekto iniciatorių nuomonei, kad Generalinis prokuroras, jo pavaduotojas bei jų šeimos narių asmens bei turto apsauga galėtų būti užtikrinama  pagal Prokuratūros įstatymo 54 straipsnio 1 dalyje nustatytą tvarką, kurioje numatyta  proceso veiklos prokurorų, kurie organizuoja ikiteisminį tyrimą, jam vadovauja, palaikant valstybinį kaltinimą baudžiamosiose bylose ar kituose procesuose, turto apsauga, kai dėl einamų pareigų kyla reali grėsmė jų gyvybei, sveikatai, turtui.  Komiteto nuomone, Generalinis prokuroras yra konstitucinė pareigybė, skiriasi nuo prokurorų (valstybės tarnautojų) skyrimo, atleidimo tvarka, todėl turėtų būti ir atskirai reglamentuota Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, užtikrinanti šių asmenų  apsaugą. Projekto iniciatoriai aiškinamajame rašte teigia, kad įgyvendinant  Prokuratūros įstatymo   23 straipsnio 4 dalies normą, generalinio prokuroro, jo pavaduotojų ir šių asmenų šeimų narių apsauga turėtų būti užtikrinama Vyriausybės nustatyta tvarka ( ne sąlygomis) nepertraukiamai ir besąlygiškai. Tačiau minėta norma nenurodo imperatyviai, kad apsauga būtų  nepertraukiama ir besąlyginė, o  yra bendro pobūdžio norma, reglamentuojanti, kad Generalinio prokuroro, jo   pavaduotojų ir jų šeimos narių apsauga vykdoma Vyriausybės nustatyta tvarka. Vyriausybė turi nustatyti apsaugos tvarką ir sąlygas ( kurioms esant, ar kurioms atsiradus būtų pradėta apsauga ir kurioms išnykus - apsauga nutraukiama, nustatomas  grėsmių lygmuo ir kt. ), todėl Komiteto sprendimu nutarta ne atsisakyti  23 straipsnio 4 dalyje nustatyto reglamentavimo, o dėl aiškesnio teisinio reguliavimo patobulinti Prokuratūros  įstatymo 23 straipsnio 4 dalį, numatant,  kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato ne tik  tvarką, bet ir sąlygas, kurioms esant užtikrinama apsauga.

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Prokuratūros įstatymo 23 straipsnio 4 dalyje po žodžio „tvarka“ įrašyti žodžius „ir sąlygomis“ ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Generalinio prokuroro ir jo pavaduotojų asmens ir jų šeimos narių ar turto apsauga užtikrinama Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: negauta

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas:  pritarti komitete  patobulintam Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 23 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-1032 ir komiteto išvadoms. 

8. Balsavimo rezultatai:  „už“- bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai:  Julius Sabatauskas, Stasys Šedbaras.

          10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta

 

          

         Pridedama:  Komiteto patobulintas Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 23 straipsnio pakeitimo įstatymo  projektas Nr. XIIP-1032(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

 

 

 

        Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                  Julius Sabatauskas