LIETUVOS RESPUBLIKOS
BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMO 32 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, vertindamas Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto (XIIP-971) 21 straipsnio 10 dalį, kurioje numatyta, kad „per metus nepanaudoti valstybės biudžeto asignavimai lieka politinės partijos valstybės asignavimų sąskaitoje ir gali būti naudojami kitais metas šio straipsnio 6 dalyje numatytai veiklai finansuoti“, atkreipė dėmesį, kad Biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnis reglamentuoja asignavimų pasibaigus kalendoriniams metams grąžinimo į valstybės ir savivaldybių biudžetus tvarką. Šiame straipsnyje yra išvardyti atvejai, kada biudžeto lėšos gali būti paliekamos atitinkamų subjektų disponuojamose sąskaitose.
Pritardami Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai Seimo Audito komitetas ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas išreiškė nuomonę, kad kartu su įstatymo projektu Nr. XIIP-971 turėtų būti pateiktas ir Biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnio papildymo įstatymo projektas, kuriame būtų numatyta išimtis dėl per metus nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų palikimo politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitoje.
2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai
Įstatymo projekto tikslas – suderinti Biudžeto sandaro įstatymo ir Politinių partijų įstatymo nuostatas dėl politinėms partijoms skirtų ir nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų.
3. Dabartinis teisinis įstatymų projektuose aptartų klausimų reglamentavimas
Šiuo metu galiojančioje Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 14 straipsnio 10 dalies redakcijoje nustatyta, kad „per metus nepanaudoti valstybės biudžeto asignavimai lieka politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitoje ir gali būti naudojami kitais metais šio straipsnio 6 dalyje numatytai veiklai finansuoti“.
4. Naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Priėmus projektą bus suderintos Biudžeto sandaro įstatymo ir Politinių partijų įstatymo nuostatos dėl politinėms partijoms skirtų ir nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų.
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Įstatymo projekto priėmimas įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai neturės.
7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo projekto priėmimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, galiojantys teisės aktai, kuriuos būtina pakeisti, panaikinti ar priimti, priėmus teikiamą įstatymo projektą
Priėmus įstatymo projektą pakeisti, panaikinti galiojančius teisės aktus, priimti naujų teisės aktų nereikės.
9. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, sąvokų ir terminų įvertinimas
Įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.
10. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės normas.
11. Įstatymui įgyvendinti reikalingi lydimieji aktai, šių aktų metmenys ir rengėjai
Pritarus įstatymo projektui, lydimųjų teisės aktų parengti nereikės.
12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymų įgyvendinimas
Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų nereikės.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų išvadų negauta.
14. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai
Įstatymo projekto iniciatorius – Seimo narė Virginija Baltraitienė.
Įstatymo projektą parengė Seimo kanceliarijos Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėjas Vytautas Kurpuvesas, tel. 239 6804, [email protected].
15. Reikšminiai šio įstatymo projekto žodžiai
Reikšminiai Įstatymų projektų žodžiai: „politinė partija“, ,,valstybės biudžeto asignavimai“.
Seimo narė Virginija Baltraitienė