LIETUVOS RESPUBLIKOS

BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMO 32 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, vertindamas Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto (XIIP-971) 21 straipsnio 10 dalį, kurioje numatyta, kad „per metus nepanaudoti valstybės biudžeto asignavimai lieka politinės partijos valstybės asignavimų sąskaitoje ir gali būti naudojami kitais metas šio straipsnio 6 dalyje numatytai veiklai finansuoti“, atkreipė dėmesį, kad Biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnis reglamentuoja asignavimų pasibaigus kalendoriniams metams grąžinimo į valstybės ir savivaldybių biudžetus tvarką. Šiame straipsnyje yra išvardyti atvejai, kada biudžeto lėšos gali būti paliekamos atitinkamų subjektų disponuojamose sąskaitose.

Pritardami Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai Seimo Audito komitetas ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas išreiškė nuomonę, kad  kartu su įstatymo projektu Nr. XIIP-971 turėtų būti pateiktas ir Biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnio papildymo įstatymo projektas, kuriame būtų numatyta išimtis dėl per metus nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų palikimo politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitoje.      

2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto tikslas – suderinti Biudžeto sandaro įstatymo  ir Politinių partijų įstatymo nuostatas dėl politinėms partijoms skirtų ir nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų.

3. Dabartinis teisinis įstatymų projektuose aptartų klausimų reglamentavimas

Šiuo metu galiojančioje Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 14 straipsnio 10 dalies redakcijoje nustatyta, kad „per metus nepanaudoti valstybės biudžeto asignavimai lieka politinės partijos valstybės biudžeto asignavimų sąskaitoje ir gali būti naudojami kitais metais šio straipsnio 6 dalyje numatytai veiklai finansuoti“.

4. Naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Priėmus projektą bus suderintos Biudžeto sandaro įstatymo  ir Politinių partijų įstatymo nuostatos dėl politinėms partijoms skirtų ir nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų.

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymo projekto priėmimas įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai neturės.

7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo projekto priėmimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, galiojantys teisės aktai, kuriuos būtina pakeisti, panaikinti ar priimti, priėmus teikiamą įstatymo projektą

Priėmus įstatymo projektą pakeisti, panaikinti galiojančius teisės aktus, priimti naujų teisės aktų nereikės.

9. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinės lietuvių kalbos normoms, sąvokų ir terminų įvertinimas

Įstatymų projektai parengti laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

10. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės normas.

11. Įstatymui įgyvendinti reikalingi lydimieji aktai, šių aktų metmenys ir rengėjai

Pritarus įstatymo projektui, lydimųjų teisės aktų parengti nereikės.

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymų įgyvendinimas

Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų nereikės.

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų išvadų negauta.

14. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai

Įstatymo projekto  iniciatorius – Seimo narė Virginija Baltraitienė.

Įstatymo projektą parengė Seimo kanceliarijos Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėjas Vytautas Kurpuvesas, tel. 239 6804, [email protected].

15. Reikšminiai šio įstatymo projekto žodžiai

Reikšminiai Įstatymų projektų žodžiai: „politinė partija“, ,,valstybės biudžeto asignavimai“.

 

 

Seimo narė                                                                                         Virginija Baltraitienė