LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ekonomikos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL GARANTINIO FONDO 2012 METŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO“
PROJEKTO Nr. XIIP-913

                                                                                                                                               

2013 m. spalio 9 d. Nr. 108-P-32

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis, Komiteto pirmininko pavaduotojas Artūras Skardžius, Komiteto nariai  Kęstutis Daukšys, Sergej Dmitrijev, Zbignev Jedinskij, Dainius Kreivys, Arvydas Mockus, Jurgis Razma, Remigijus Šimašius, Birutė Vėsaitė, Rokas Žilinskas.

Komiteto biuro vedėja Regina Zabarauskienė, patarėjai Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Rima Petkūnienė, Darius Šaltmeris, padėjėjos Zita Jodkonienė, Ieva Karpavičiūtė.

          Kviestieji asmenys: Ūkio ministro patarėjas ir Garantinio fondo tarybos pirmininkas Marius Busilas, Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento Nemokumo politikos skyriaus vedėjas Žydrūnas Paškauskas, Valstybės kontrolės 2-ojo audito departamento direktorius Zita Valatkienė, Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos Direktorius Alvydas Geigalas, Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos Garantinio fondo administravimo skyriaus vedėja Rasa Pociūnaitė, Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos Finansų ir apskaitos skyriaus vyriausioji specialistė Ieva Spiečienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2013-09-03

 

 

 

 

        Įvertinę teikiamo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, atkreiptinas dėmesys, kad pagal juridinės technikos reikalavimus Seimo nutarimais tvirtinami teisės aktai turi punktus ir papunkčius. Punktai žymimi arabiškais skaitmenimis su tašku, o papunkčiai žymimi arabiškais skaitmenimis su skliausteliu. Atsižvelgiant į tai koreguotina teikiamu projektu tvirtinamo Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio numeracija.

Nepritarti

     Komitetas nutarimo projektą patobulino taip:

     „1 straipsnis.

     Patvirtinti Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinį (pridedama)., atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2013 m. liepos
4 d. Valstybinio audito išvadoje Nr. 9-7 bei Valstybinio audito ataskaitoje „Dėl Garantiniame fonde atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų“ Nr. FA-P-20-6-64 pateiktas pastabas.“

 

     Pažymėtina, kad Garantinio fondo
2012 metų ataskaitų rinkinys nėra Seimo parengtas dokumentas. Todėl, Komiteto nuomone, paminėtas rinkinys nėra laikytinas Seimo nutarimo priedu ir būtinumo koreguoti jo numeraciją, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, nėra.

            3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,
2013-07-04

 

 

 

        Mes atlikome Garantinio fondo 2012 metų finansinių ataskaitų rinkinio ir lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos bei lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams per 2012 metus auditą.

        Vadovybės atsakomybė

        Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos direktorius yra atsakingas už finansinių ataskaitų rinkinio parengimą ir teisingą pateikimą pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus, lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos parengimą ir teisingą pateikimą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumą ir jų naudojimą įstatymų nustatytiems tikslams bei efektyvią vidaus kontrolę.

        Auditoriaus atsakomybė

        Mūsų pareiga, remiantis atliktu auditu, pareikšti nuomonę dėl Garantinio fondo finansinių ataskaitų rinkinio ir lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos bei dėl lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams.

        Auditą atlikome pagal Valstybinio audito reikalavimus, Tarptautinius audito standartus ir Tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus, kuriuose nurodyta auditą planuoti ir atlikti taip, kad būtų gautas pakankamas užtikrinimas dėl finansinių ataskaitų rinkinio ir lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos tinkamo ir teisingo pateikimo bei lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams. Audito metu surinkome įrodymus, kuriais pagrindėme Garantinio fondo apskaitos sistemos, finansinių ataskaitų rinkinio ir lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos parengimo ir pateikimo bei lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams vertinimus. Manome, kad surinkti audito įrodymai suteikia pakankamą pagrindą auditoriaus nuomonei pareikšti.

Atsižvelgti

 

2.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Sąlyginės nuomonės dėl finansinių ataskaitų rinkinio pagrindas         Departamentas, sudarydamas fondo finansinių ataskaitų rinkinį, neįsitikino pinigų likučio, buvusio valstybės iždo sąskaitoje, teisingumu ir nesuderino gautinų sumų su Valstybine mokesčių inspekcija, todėl Finansinės būklės ataskaitos pagal 2012 m. gruodžio 31 d. duomenis straipsnyje „Pinigai ir pinigų ekvivalentai“ (C.V eil.) ataskaitinio laikotarpio pabaigoje nurodyto turto balansinė vertė 763,5 tūkst. Lt didesnė, o straipsnyje „Gautini mokesčiai ir socialinės įmokos“ (C.III.2 eil.) – šia suma mažesnė, Pinigų srautų ataskaitoje pagal 2012 m. gruodžio 31 d. duomenis ir aiškinamajame rašte pinigų ir pinigų ekvivalentų ataskaitinio laikotarpio pabaigos likutis
763,5 tūkst. Lt didesnis (žr. ataskaitos 1.1 p.).

Atsižvelgti

 

3.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Sąlyginė nuomonė dėl finansinių ataskaitų rinkinio

        Mūsų nuomone, išskyrus poveikį, kurį turi sąlyginės nuomonės pagrindą sudarantys dalykai, Garantinio fondo 2012 metų finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą Garantinio fondo 2012 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2012 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus.

Atsižvelgti

 

4.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Sąlyginės nuomonės dėl lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos pagrindas         Departamentas, sudarydamas fondo lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitą, išlaidas bei atitinkamai pajamas ir įplaukas nepagrįstai padidino 873,2 tūkst. Lt einamaisiais metais išmokėta, tačiau įmonių administratorių pagal paskirtį nepanaudota ir tais pačiais metais į valstybės iždo sąskaitą grąžinta fondo lėšų suma (žr. ataskaitos 1.2 p.).

Atsižvelgti

 

5.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Sąlyginė nuomonė dėl lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos

        Mūsų nuomone, išskyrus poveikį, kurį turi sąlyginės nuomonės pagrindą sudarantys dalykai, Garantinio fondo 2012 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaita visais reikšmingais atžvilgiais parengta ir pateikta pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintą lėšų sąmatą.

Atsižvelgti

 

6.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Besąlyginė nuomonė dėl fondo lėšų ir turto valdymo, naudojimo, disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams

        Mūsų nuomone, Garantinis fondas visais reikšmingais atžvilgiais 2012 metais lėšas ir turtą valdė, naudojo, disponavo jais teisėtai ir naudojo įstatymų nustatytiems tikslams.

Atsižvelgti

 

7.

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Valstybinio audito išvada Nr. 9-7,

2013-07-04

 

 

 

        Kiti dalykai

        Garantinio fondo 2011 metų lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos auditą ir Garantinio fondo 2011 metų finansinių ataskaitų auditą atliko UAB „Provisus“ nepriklausomas auditorius, kuris Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė
2012 m. kovo 12 d. ir 2012 m. kovo 27 d. auditoriaus išvadose pareiškė nemodifikuotas nuomones.

        Valstybinio audito išvadą pateikiame kartu su valstybinio audito ataskaita ir pridedame audituotus Garantinio fondo finansinių ataskaitų rinkinį ir lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitą.

Atsižvelgti

 

 

 

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Audito komitetas,
2013-10-02

 

 

 

 

        Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo ,,Dėl Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui
Nr. XIIP-913 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir Audito komiteto pasiūlymą.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Pritarti Komiteto patobulintam nutarimo „Dėl Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui.

 

      Nepritarti nutarimo projekto koregavimui pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą dėl Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio numeracijos taisymo, nes: 1) Garantinio fondo
2012 metų ataskaitų rinkinys nėra Seimo parengtas dokumentas; 2) paminėtas rinkinys nėra laikytinas Seimo nutarimo priedu, todėl būtinumo koreguoti jo numeraciją nėra.

2.

Audito komitetas,

2013-10-02

 

 

 

 

Argumentai:

        Valstybės kontrolė, atlikusi Garantinio fondo 2012 m. finansinių ataskaitų rinkinio ir 2012 m. lėšų sąmatos įvykdymo ataskaitos auditą, pareiškė sąlygines nuomones dėl finansinių ataskaitų rinkinio ir sąmatos įvykdymo ataskaitos. Modifikuotas nuomones sąlygojo tam tikrų rodiklių netikslus nurodymas. Atsižvelgdami į tai, siūlome projekte aiškiai pasakyti, kad ataskaitos tvirtinamos tik atsižvelgiant į Valstybės kontrolės pastebėjimus ir valstybinio audito išvadą ir ataskaitą pridėti prie Seimo nutarimo. Tai leistų informacijos vartotojams turėti tikslią informaciją.

 

        Pasiūlymas:

        Papildyti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

    „Patvirtinti Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinį (pridedama), atsižvelgiant į valstybinio audito išvadoje ir ataskaitoje pateiktus pastebėjimus (pridedama).“

Pritarti iš dalies

     Komitetas nutarimo projektą patobulino nurodydamas, kad Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinys yra tvirtinamas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2013 m. liepos 4 d. Valstybinio audito išvadoje Nr. 9-7 bei Valstybinio audito ataskaitoje „Dėl Garantiniame fonde atlikto finansinio (teisėtumo) audito rezultatų“ Nr. FA-P-20-6-64 pateiktas pastabas.

 

     Tačiau paminėti Valstybės kontrolės dokumentai nėra Seimo ruošti, todėl jie nėra laikytini Seimo nutarimo priedais. Be to, paminėti Valstybės kontrolės dokumentai yra viešai skelbiami Valstybės kontrolės interneto puslapyje (adresu www.vkontrole.lt). Taigi siūlymas pridėti juos prie Seimo nutarimo vertintinas kaip perteklinis.

3.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2013-10-03

 

 

 

 

Iš esmės pritarti Seimo nutarimo ,,Dėl Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui ir siūlyti Seimo paskirtam pagrindiniam komitetui projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą.

Pritarti iš dalies

     Pritarti Komiteto patobulintam nutarimo „Dėl Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui.

 

     Nepritarti siūlymui nutarimo projektą koreguoti

atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą dėl numeracijos taisymo Garantinio fondo 2012 metų ataskaitų rinkinyje dėl anksčiau išdėstytų priežasčių.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam nutarimo projektui ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Remigijus Žemaitaitis.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas nutarimo projektas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                        Remigijus Žemaitaitis