LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO ir FINANSŲ  komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO DĖL VALSTYBĖS GARANTIJOS SUTEIKIMO EUROPOS INVESTICIJŲ BANKUI

PROJEKTO (XIIP-802)

 

 

2013 m. liepos 2  d. Nr. 109-P-28

 

 

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Bronius Bradauskas, Petras Narkevičius, Irena Degutienė, Kęstutis Bartkevičius, Povilas Gylys, Andrius Palionis, Andrius Kubilius, Raimundas Markauskas, Rytas Kupčinskas, Rita Tamašunienė, Antanas Nesteckis. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Gediminas Morkūnas, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2013-06-27

 

 

 

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projektas taisytinas, atsižvelgiant į Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 9 straipsnio 2 dalies reikalavimus: „2. Seimo nutarimus ir Respublikos Prezidento dekretus sudaro straipsniai, jų dalys ir punktai. Straipsniai - be pavadinimų, žymimi arabiškais skaitmenimis ir numeruojami iš eilės. Po skaitmens rašomas žodis "straipsnis" ir dedamas taškas, straipsnio tekstas rašomas iš naujos eilutės. Straipsnių dalys žymimos arabiškais skaitmenimis iš eilės. Straipsnio dalių punktai žymimi arabiškais skaitmenimis su skliausteliu.” Atitinkamai tikslintinos teikiamo nutarimo punktuose pateikiamos nuorodos į kitus nutarimo punktus.

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad Investicijų įstatymas nebuvo dėstytas nauja redakcija, nutarimo preambulėje iš šio įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašo išbrauktini visi paskelbimo šaltiniai, išskyrus pirminį.

Pritarti.

 

 

 

2

 

1,2

3. Projekto 2.1 punkte siūloma nustatyti, kad valstybės garantija galios ir tuo atveju, jeigu „akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ įgyvendinamas investicijų projektas „Suskystintų gamtinių dujų terminalas“ perduodamas ir jos vykdoma suskystintų gamtinių dujų terminalo (toliau – SGDT) veikla perkeliama į akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ 100 (vienu šimtu) procentų tiesiogiai valdomą dukterinę bendrovę”. Kituose teikiamo nutarimo punktuose (2.2, 2.3 bei 3.1 punktuose) aptariami su šia dukterine bendrove susiję teisiniai santykiai. Be to, iš nutarimo 2.3 punkto nuostatos „ <...> „Klaipėdos nafta“ išlaiko 100 (vieną šimtą) procentų šio nutarimo 2.1 punkte nurodytos dukterinės bendrovės akcijų savo kontrolėje tiesiogiai arba netiesiogiai <...>“ galima būtų suprasti, kad gali būti įsteigtas dar ir kitas juridinis asmuo, kuris įgyvendins investicijų projektą „Suskystintų gamtinių dujų terminalas“ ir vykdys suskystintų gamtinių dujų terminalo veiklą.

Atkreiptinas dėmesys, kad Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog „Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos sprendimu projektą įgyvendina projekto įgyvendinimo bendrovė (toliau – bendrovė), kurioje valstybei priklauso ne mažiau kaip 2/3 balsų bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime suteikiančių akcijų.” Įstatymas nesuteikia teisės projekto įgyvendinimo bendrovei perduoti projekto įgyvendinimą kitam juridiniam asmeniui. Atsižvelgiant į tai, projekto 2 punkto (2.1-2.3 papunkčių)  bei 3.1 punkto nuostatos diskutuotinos.

Kartu atkreiptinas dėmesys, kad pagal Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 4 straipsnio 3 dalį „Bendrovė, ketinanti tapti SGD terminalo operatoriumi, privalo Gamtinių dujų įstatymo nustatyta tvarka gauti gamtinių dujų skystinimo licenciją”, o pagal 9 straipsnio 2 dalį, „SGD terminalas ir SGD terminalo jungtis gali būti perleisti valstybės kontroliuojamam perdavimo sistemos operatoriui, įgyvendinusiam Gamtinių dujų įstatyme nustatytus veiklų atskyrimo ir nepriklausomumo reikalavimus. SGD terminalo ir SGD terminalo jungties perleidimo tvarka ir sąlygos nustatomos SGD terminalo operatoriaus ir perdavimo sistemos operatoriaus sutartyje, laikantis Vyriausybės nustatytų reikalavimų.” Svarstytina, ar nutarime neturėtų būti atsižvelgta ir į šias įstatymo nuostatas.

Pritarti.

Patikslinti projektą  nurodant, kad:

- suskystintų gamtinių dujų terminalo projektas gali būti perleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka (t.y. esant Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos sprendimui, kaip numatyta LR suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 4 str. 1 d.).

-gali būti perleidžiamas tiek suskystintų gamtinių dujų terminalo projektas, tiek jį sudarantys darbai ir (ar) turtas, tiek suskystintų gamtinių dujų terminalo veikla.

Projekto 2 straipsnio 1 punktą išdėstyti taip:

„1) teisės aktų nustatyta tvarka akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ įgyvendinamas investicijų projektas „Suskystintų gamtinių dujų terminalas“ ir (ar) jį sudarantys darbai, ir (ar) turtas perduodami ir (ar) šios bendrovės vykdoma suskystintų gamtinių dujų terminalo (toliau – SGDT) veikla perkeliama į akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ 100 (vienu šimtu) procentų tiesiogiai valdomą dukterinę bendrovę;“

Projekto 2 straipsnio 2 punktą išdėstyti taip:

„2) šio nutarimo 2 straipsnio 1 punkte nurodytai dukterinei bendrovei perduodamos visos akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ teisės ir pareigos, susijusios su investicijų projekto „Suskystintų gamtinių dujų terminalas“ įgyvendinimu ir (ar) projektą sudarančiais darbais, ir (ar) turtu ir (ar) SGDT veikla, t. y. visas turtas, įskaitant šio nutarimo 3 straipsnio 1 punkte nurodytą hipoteką, visi įsipareigojimai, įskaitant teises ir pareigas pagal šio nutarimo 1 straipsnyje nurodytą paskolą ir visos teisės į SGDT lėšas;“.

 

Projekto 2 straipsnio 3 punktą išdėstyti taip:

„3) Lietuvos Respublika tiesiogiai kontroliuodama išlaiko ne mažiau kaip 67 (šešiasdešimt septynis) procentus akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ akcijų ir akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“ išlaiko 100 (vieną šimtą) procentų šio straipsnio 1 punkte nurodytos dukterinės bendrovės akcijų visą šio nutarimo 1 straipsnyje nurodytos paskolos galiojimo laikotarpį.“

 

 

2

 

3

4. Nutarimo 2.3 punkte vietoj žodžių „akcinės bendrovė“ įrašytina „akcinė bendrovė“.

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

5. Projekto 3 punkto nuostatas siūlytina išdėstyti kaip teiginį, pavyzdžiui: „Nustatyti, kad valstybės garantija gali būti pasirašoma tik tada, kai:”, atitinkamai suredaguojant 3.1-3.3 papunkčių nuostatas.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 

Ekonomikos komitetas

2013-07-02

 

 

 

 

Pasiūlyti pagrindiniam Biudžeto ir finansų  komitetui patobulinti Seimo nutarimo projektą, atsižvelgiant į  Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms Komitetas pritarė.

Pritarti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

Pritarti komiteto pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymus patobulintam nutarimo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Bronius Bradauskas

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

 

PRIDEDAMA:

Komiteto siūlomas nutarimo projektas.

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                     Bronius Bradauskas