LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
.švietimo, mokslo ir kultūros komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO APSAUGOS ĮSTATYMO 2, 5, 6, 8, 11, 14, 19, 21, 22, 23, 27, 29, 30, 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO 4, 7 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-516)
2013 m. gegužės 29 d. Nr. 106-P-24
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2013-05-15 |
2 |
4 |
|
Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsnio 4 dalimi bazinio įstatymo 19 straipsnio 7 dalyje siūloma vartoti sąvoką „kultūros paveldo objektų ir vietovių tvarkymo planai“, projekto 3 straipsniu bazinio įstatymo 22 straipsnyje vartojamos tokios formuluotės kaip „kultūros paveldo vietovių ir jų apsaugos zonų tvarkymo planai“, „kultūros paveldo vietovių tvarkymo planai“, „kompleksinių kultūros paveldo objektų tvarkymo planai“. Dėl šių skirtingų sąvokų nėra pakankamai aišku, kurie planai būtų laikomi specialiojo teritorijų planavimo dokumentais, juolab, kad kartu su šiuo projektu teikiamo Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIP-2919(2)) 5 straipsnio 4 dalies 4 punkte nurodoma tik viena specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, susijusių su nekilnojamojo kultūros paveldo apsauga, rūšis – kultūros paveldo vietovės ir jų apsaugos zonų tvarkymo planai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar nereikėtų tikslinti projekto nuostatų pašalinant šiuos neaiškumus. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pagal Projektu siūlomo keisti bazinio įstatymo 22 straipsnio nuostatas kultūros paveldo vietovių ir jų apsaugos zonų (jei jos yra nustatomos) tvarkymo planai, kompleksinių kultūros paveldo objektų ir jų apsaugos zonų (jei jos yra nustatomos) tvarkymo planai yra nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumentai. Tai iš esmės yra vieno tipo specialiojo teritorijų planavimo dokumentai, kurie bus rengiami ir tvirtinami tokia pačia tvarka ir kurių sprendiniai priklausys tik nuo to ar bus nustatomos apsaugos zonos ar ne. Komitetas siūlo projekto 2 straipsnio 4 dalimi keičiamo bazinio įstatymo 19 straipsnio 7 dalyje vartoti sąvoką „nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumentai“ |
|
|
3 |
|
|
2. Siekiant aiškumo, svarstytina, ar projekto 3 straipsniu siūlomų bazinio įstatymo 22 straipsnio 12 dalies nuostatų nereikėtų tikslinti vietoj formuluotės „specialiųjų planų“ įrašant formuluotę „specialiojo teritorijų planavimo dokumentų“. |
Pritarti. |
|
|
|
|
|
|
3. Pažymėtina, kad projektu keičiamas Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 2, 5, 6, 8, 11, 14, 19, 21, 22, 23, 27, 29, 30, 31 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 31(1), 31(2), 31(3), 31(4), 31(5), 31(6), 31(7) straipsniais įstatymas Nr. XI-2389 (toliau - įstatymas Nr. XI-2389) įsigalioja 2013 m. liepos 1 d. Taigi, įsigaliojus įstatymui, jo nuostatos būtų integruotos į Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymą. Tuo tarpu pagal projekto 4 straipsnį projektu teikiamas įstatymo Nr. XI-2389 pakeitimo įstatymas įsigaliotų 2014 m. sausio 1 d., t.y., įsigaliotų po to, kai keičiamo įstatymo nuostatos jau būtų integruotos į bazinį įstatymą. Atsižvelgus į tai, projektu turėtų būti keičiamos ir įstatymo Nr. XI-2389 22 straipsnio, reglamentuojančio jo įsigaliojimą, nuostatos numatant, kad projektu siūlomi pakeitimai įsigalioja ne kartu su visu keičiamu įstatymu, t.y. 2013 m. liepos 1 d., bet 2014 m. sausio 1 d.. Tuo tarpu teikiamo projekto 4 straipsnio reikėtų atsisakyti. Tokiu atveju, priėmus įstatymą, jis įsigaliotų nuo oficialios jo paskelbimo dienos. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: Iš esmės pritarti Lietuvos respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 2, 5, 6, 8, 11, 14, 19, 21, 22, 23, 27, 29, 30, 31 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 straipsniais įstatymo 4, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui XIIP-516 ir siūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas, kurioms pritarė Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas.
7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu
8. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Pitrėnienė
Komiteto pirmininkė Audronė Pitrėnienė