LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO APSAUGOS ĮSTATYMO 2, 5, 6, 8, 11, 14, 19, 21, 22, 23,
27, 29, 30, 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO 4, 7 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIP-516

 

2013 m. gegužės 29 d. Nr.108-P-16

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis, Komiteto pirmininko pavaduotojas Artūras Skardžius, Komiteto nariai Kęstutis Daukšys, Sergej Dmitrijev, Zbignev Jedinskij, Dainius Kreivys, Jurgis Razma, Remigijus Šimašius, Rokas Žilinskas.

Komiteto biuro vedėja Regina Zabarauskienė, patarėjai Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Gina Pajuodienė, Rima Petkūnienė, Darius Šaltmeris, padėjėjos Zita Jodkonienė, Ieva Karpavičiūtė.

Kviestieji asmenys: Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininkė Laura Nalivaikienė, Lietuvos žemėtvarkos ir hidrotechnikos inžinierių sąjungos viceprezidentas Kazys Maksvytis, Lietuvos statybininkų asociacijos vykdomasis direktorius Vaidotas Šarka, Kauno LEZ valdymo UAB atstovas Povilas Karlonas, Asociacijos „Investors‘ forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ teisininkas Andrius Krištapavičius, Aplinkos ministerijos Urbanistikos, architektūros ir planavimo normų skyriaus vedėjas Rimantas Bėčius, Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius Marius Narmontas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas,

data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

 pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2013-05-16

 

 

 

 

        Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, ES teisės aktams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

         Projekto 2 straipsnio 4 dalimi bazinio įstatymo 19 straipsnio
7 dalyje siūloma vartoti sąvoką „kultūros paveldo objektų ir vietovių tvarkymo planai“, projekto 3 straipsniu bazinio įstatymo 22 straipsnyje vartojamos tokios formuluotės kaip „kultūros paveldo vietovių ir jų apsaugos zonų tvarkymo planai“, „kultūros paveldo vietovių tvarkymo planai“, „kompleksinių kultūros paveldo objektų tvarkymo planai“. Dėl šių skirtingų sąvokų nėra pakankamai aišku, kurie planai būtų laikomi specialiojo teritorijų planavimo dokumentais, juolab, kad kartu su šiuo projektu teikiamo Teritorijų planavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIP-2919(2)) 5 straipsnio 4 dalies 4 punkte nurodoma tik viena specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, susijusių su nekilnojamojo kultūros paveldo apsauga, rūšis – kultūros paveldo vietovės ir jų apsaugos zonų tvarkymo planai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar nereikėtų tikslinti projekto nuostatų pašalinant šiuos neaiškumus.

 

 

Pritarti.

 

2.

 

 

 

Siekiant aiškumo, svarstytina, ar projekto 3 straipsniu siūlomų bazinio įstatymo 22 straipsnio 12 dalies nuostatų nereikėtų tikslinti vietoj formuluotės „specialiųjų planų“ įrašant formuluotę „specialiojo teritorijų planavimo dokumentų“.

Pritarti.

 

3.

 

 

 

Pažymėtina, kad projektu keičiamas Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 2, 5, 6, 8, 11, 14, 19, 21, 22, 23, 27, 29, 30, 31 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 31(1), 31(2), 31(3), 31(4), 31(5), 31(6), 31(7) straipsniais įstatymas Nr. XI-2389 (toliau - įstatymas Nr. XI-2389) įsigalioja 2013 m. liepos 1 d. Taigi, įsigaliojus įstatymui, jo nuostatos būtų integruotos į Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymą. Tuo tarpu pagal projekto 4 straipsnį projektu teikiamas įstatymo Nr. XI-2389 pakeitimo įstatymas įsigaliotų 2014 m. sausio 1 d., t.y., įsigaliotų po to, kai keičiamo įstatymo nuostatos jau būtų integruotos į bazinį įstatymą. Atsižvelgus į tai, projektu turėtų būti keičiamos ir įstatymo Nr. XI-2389 22 straipsnio, reglamentuojančio jo įsigaliojimą, nuostatos numatant, kad projektu siūlomi pakeitimai įsigalioja ne kartu su visu keičiamu įstatymu, t.y. 2013 m. liepos 1 d., bet 2014 m. sausio 1 d.. Tuo tarpu teikiamo projekto 4 straipsnio reikėtų atsisakyti. Tokiu atveju, priėmus įstatymą, jis įsigaliotų nuo oficialios jo paskelbimo dienos.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms Ekonomikos komitetas pritarė.

6.2. Pasiūlymai: nėra.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Remigijus Žemaitaitis.

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Remigijus Žemaitaitis