Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
AUDITO komitetas
2013 m. gegužės 8 d. Nr.141-P-18
Vilnius
SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIIP-112(2).
1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada 2013-05-06
|
|
|
|
|
1. Pagal projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūlomų keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalies nuostatų seka, kad valstybės turto valdytojas kalendorinių metų laikotarpiu galėtų priimti neribotą skaičių sprendimų dėl valstybės turto perdavimo ar pardavimo, jeigu kiekvieno perduodamo (parduodamo) turto likutinė vertė neviršytų vieną šimtą tūkstančių litų. Tokiu būdu valdytojas kitiems asmenims galėtų perduoti (parduoti) didelės vertės valstybės turtą. Manytina, kad sprendimus dėl didelės vertės valstybės turto perdavimo (pardavimo) kitiems asmenims turėtų priimti Vyriausybė. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekte neturėtų būti nustatyti papildomi apribojimai valstybės turto valdytojui, pavyzdžiui, nustatant, kad maksimali per kalendorinius metus perduodamo (parduodamo) valstybės turto likutinė vertė negali viršyti vieną šimtą tūkstančių litų arba nustatyti kitą maksimalią per kalendorinius metus perduodamo (parduodamo) valstybės turto vertę. Jeigu būtų pritarta aukščiau nurodytai pastabai, svarstytina, ar analogiškus apribojimus nereikėtų nustatyti ir projekto 1 straipsnio 2 dalyje siūlomoje keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalyje. |
Nepritarti |
Specialiųjų tyrimų tarnybos atstovas ADK posėdyje patvirtino, jog konkrečios sumos nustatymas ar turto perdavimo kartų apribojimas nebūtų tikslingas atsižvelgiant į nedideles tokio perduotino turto vertes praktikoje, todėl tikslingiau yra nustatyti kontrolės mechanizmą. Atsižvelgta į Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadoje pateiktą pasiūlymą reglamentuoti veiksmų kontrolę, dėl kurios stokos galėtų atsirasti nesąžiningo ar nepagrįsto turto neatlygintino perdavimo ar pardavimo atvejų, o tuo pačiu ir korupcijos rizika bei nustatytas kontrolės mechanizmas, pagal kurį valstybės turto neatlygintino perdavimo arba pardavimo be konkurso tvarką nustato Vyriausybė ir paskiria už šios tvarkos įgyvendinimo priežiūrą atsakingą instituciją. |
|
|
|
|
|
|
2. Projekto 1 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad valstybės trumpalaikis turtas, išskyrus pinigines lėšas, ir kilnojamasis ilgalaikis materialusis turtas, kurio likutinė vertė ne didesnė vienas šimtas tūkstančių litų, skirtas vystomojo bendradarbiavimo veiklai arba humanitarinei pagalbai teikti, gali būti perduodamas šioje dalyje nurodytiems subjektams valstybės turto valdytojo sprendimu. Atkreiptinas dėmesys, kad nei iš teikiamo įstatymo projekto, nei iš su juo susijusio Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo projekto Nr. XIIP-111(3) nuostatų nėra aišku, kuris konkrečiai valstybės turtas būtų laikomas turtu, skirtu vystomojo bendradarbiavimo veiklai ir humanitarinei pagalbai teikti, t.y. ar tokiu turtu būtų laikomas valdytojo valdomas valstybės turtas, įsigytas iš jam skirtų tikslinių valstybės biudžeto lėšų, ar tokiu turtu galėtų būti pripažįstamas kitas valdytojo valdomas valstybės turtas. Jeigu tokiu turtu galėtų būti pripažįstamas kitas valdytojo turtas, tai nėra aišku, kuris subjektas ir kokia tvarka turėtų teisę priimti sprendimą dėl valstybės turto pripažinimo skirtu vystomojo bendradarbiavimo veiklai arba humanitarinei pagalbai teikti. Svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų papildyti pašalinant šį neaiškumą. Kartu svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo, projektą nereikėtų papildyti nustatant, kad neatlygintinai teikti valstybės turtą nurodytiems subjektams gali tik tie valstybės turto valdytojai, kurie pagal nustatytą kompetenciją turi teisę dalyvauti vystomojo bendradarbiavimo veikloje ar (ir) teikti humanitarinę pagalbą. Kitu atveju, projekto nuostatos galėtų būti aiškinamos taip, kad kitiems subjektams valstybės turtą galėtų perduoti bet kuris to turto valdytojas, jeigu tas turtas pripažintas skirtu atitinkamai vystomojo bendradarbiavimo veiklai ar humanitarinei pagalbai teikti. |
Nepritarti |
Valstybės turtu, skirtu vystomojo bendradarbiavimo veiklai ir humanitarinei pagalbai teikti, laikomas turto valdytojų patikėjimo teises ir tiksline paskirtimi valdomas turtas nepriklausomai nuo to, ar jis įsigytas iš valstybės biudžeto lėšų ar perduotas jiems valdyti patikėjimo teise. Detalūs valstybės turto, skirto vystomojo bendradarbiavimo veiklai arba humanitarinei pagalbai teikti, požymiai, finansavimo šaltiniai ir pripažinimo tokiu turtu tvarka bus nustatyta Vyriausybės patvirtintoje valstybės turto neatlygintino perdavimo arba pardavimo be konkurso tvarkoje. |
|
|
|
|
|
|
3. Projekto 1 straipsnio 2 dalies bei 3 dalies pakeitimų esmėje išbrauktinas žodis ,,nauja“. |
Pritarti |
Išdėstyti taip: 3. Papildyti 17 straipsnį 8 dalimi: ,,8. Šio straipsnio 6 ir 7 dalyse nurodyto valstybės turto neatlygintino perdavimo arba pardavimo be konkurso tvarką nustato Vyriausybė ir paskiria už šios tvarkos įgyvendinimo priežiūrą atsakingą instituciją.“
|
Komiteto pirmininkė Jolita Vaickienė