LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 1722 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XIP-4758)
2013 m. balandžio 3 d. Nr.
Vilnius
Kviestieji asmenys: Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento direktorė A.Railaitė, Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento Įmonių teisės skyriaus vedėja Vaida Sinušaitė; Teisingumo viceministras Giedrius Mozūraitis; VĮ „Registrų centras“ direktoriaus pavaduotojas Antanas Survila, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriaus vedėjo pavaduotojas Vaidotas Kalinauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2012-09-12 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Pritarti |
|
2. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė |
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, jog šiai dienai dar nėra sukurta pati juridinių asmenų dalyvių informacinė sistema, vadinasi nėra ir mechanizmo, kas bus atsakingu už tos sistemos priežiūrą ir gaunamos informacijos patikrą. Todėl svarstytinas ATPK 1722 straipsnyje įtvirtinamą pažeidimą fiksuojančio subjekto klausimas. Dabar galiojantis ATPK nustato, kad pažeidimus, padarytus pagal 1722 straipsnį nagrinėja teismai (224 str.), o protokolus surašo – Valstybės įmonės Registro centro darbuotojai bei savivaldybių vykdomųjų institucijų ir jų tam įgalioti pareigūnai (2591 str.) |
Atsižvelgti |
Projektu pažeidimą fiksuojantis subjektas nėra keičiamas, paliekama taip, kaip yra galiojančiame ATPK. |
3. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė |
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, jog Seime yra registruotas ir pateiktas dar vienas analogiško turinio Vyriausybės projektas (rengėjas kita ministerija – SADM) ir yra siūloma kita įstatymo įsigaliojimo data – 2013-09-01. Todėl siūlytina abu šiuos projektus svarstyti kartu ir teikti vieną jungtinį projektą Seimui bei apsispręsti dėl įstatymo įsigaliojimo datos. |
Pritarti |
Siūlytina jungtiniame projekte nustatyti įsigaliojimo datą 2013 m. rugsėjo 1 d. ir dėl analogiškos įsigaliojimo datos registruoti siūlymą projektui XIP-4757. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2013-02-27 |
|
|
|
* |
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1722 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4758 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIP-4758) ir, atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektas Nr. XIP-4758 yra Įstatymo projekto Nr. XIP-4757 lydimasis įstatymo projektas ir Įstatymo projektu Nr. XIP-4758 siūloma užtikrinti tinkamą juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos veikimą, todėl juose turi būti siūloma ta pati nuostatų dėl juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos įsigaliojimo data, siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti Įstatymo projekto Nr. XIP-4758 2 straipsnį – nustatyti vėlesnę Įstatymo įsigaliojimo datą – 2013 m. liepos 1 d. ir Įstatymo projekto Nr. XIP-4758 2 straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2013 m. liepos 1 d.“ |
Pritarti iš dalies |
Siūlytina jungtiniame projekte nustatyti įsigaliojimo datą 2013 m. rugsėjo 1 d. ir dėl analogiškos įsigaliojimo datos registruoti siūlymą projektui XIP-4757.
|
2. |
Seimo narys Kęstutis Masiulis 2012-10-17 |
1 |
|
|
|
Argumentai: Ūkio ministerijos siūlomos 100 litų baudos neatrodo įtikinamai ir realistiškai. Didelės kompanijos, kurios piktybiškai siekia slėpti duomenis, tokias baudas galėtų mokėti dešimtmečius ir vis tiek neteiktų duomenų visuomenei bei valstybei. Įmonių vadovams baudos būtų skiriamos, jeigu jie dėl kažkokių priežasčių nenorėtų laikytis įstatymų ir teikti ataskaitų arba teiktų jas klaidingas. Baudos neturi būti simbolinės, nes administravimas, priminimai, pašto, policijos, teismų paslaugos, – visa tai kainuoja ir kodėl tai turi apmokėti mokesčių mokėtojai.
Pasiūlymas: pakeisti įstatymo 1 straipsnį ir išdėstyti jį taip: „1722 straipsnis. Juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų ir duomenų pateikimo juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai tvarkos pažeidimas Neteisingų juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų, išskyrus finansines ataskaitas (konsoliduotąsias finansines ataskaitas), metinį pranešimą (konsoliduotąjį metinį pranešimą), veiklos ataskaitas, duomenų ir kitos teiktinos informacijos pateikimas juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai arba juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų, išskyrus finansines ataskaitas (konsoliduotąsias finansines ataskaitas), metinį pranešimą (konsoliduotąjį metinį pranešimą), veiklos ataskaitas, duomenų ir kitos teiktinos informacijos nepateikimas juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai laiku teisės aktų nustatyta tvarka – užtraukia
baudą juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens
ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės vadovui ar kitam įstatymuose
arba steigimo dokumentuose nurodytam asmeniui nuo vieno Neteisingų juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), metinio pranešimo (konsoliduotojo metinio pranešimo), veiklos ataskaitų pateikimas juridinių asmenų registrui arba juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), metinio pranešimo (konsoliduotojo metinio pranešimo), veiklos ataskaitų nepateikimas juridinių asmenų registrui laiku teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka – užtraukia
baudą juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos
filialo vadovui ar kitam įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytam
asmeniui nuo |
Nepritarti |
Galiojančiame ATPK nustatytos baudos yra pakankamos, todėl nei viename iš Vyriausybės pateiktų projektų (nei XIP-4758, nei XIIP-369) nesiūloma keisti administracinių baudų dydžių. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Ekonomikos komitetas 2013-03-20 |
|
|
|
* |
įstatymo projektą atmesti, kadangi šiuo metu esantis teisinis reguliavimas yra pakankamas ir nereikalaujantis papildomų nuobaudų nustatymo. |
Nepritarti |
Įstatymo projektu Nr. XIP-4758 siekiama įtvirtinti administracinę atsakomybę už neteisingos informacijos pateikimą ar jos nepateikimą Juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai. Šiuo projektu nėra siekiama keisti administracinių baudų dydžių. Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos veikimo teisinis pagrindas yra numatytas įstatymo projekto Nr. XIP-4757 16 straipsnyje (Akcinių bendrovių įstatymo 411 straipsnio pakeitimas), kuriam bendru sutarimu pritarta Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komitete (2013 m. kovo 20 d. Ekonomikos komiteto išvada Nr.108-P-05).
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Julius Sabatauskas, Stasys Šedbaras.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras