LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 1722 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO XIP-4758
2013 m. kovo 20 Nr.P-108-05
Vilnius
Kviestieji asmenys: Ūkio ministerijos atstovės – A.Railaitė ir V.Sinušaitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2012-09-12 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
LR Vyriausybė, 2013-02-27 |
|
|
|
Išrašas iš 2013-02-27 nutarimo Nr.181: Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1722 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4758 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIP-4758) ir, atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektas Nr. XIP-4758 yra Įstatymo projekto Nr. XIP-4757 lydimasis įstatymo projektas ir Įstatymo projektu Nr. XIP-4758 siūloma užtikrinti tinkamą juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos veikimą, todėl juose turi būti siūloma ta pati nuostatų dėl juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos įsigaliojimo data, siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui patikslinti Įstatymo projekto Nr. XIP-4758 2 straipsnį – nustatyti vėlesnę Įstatymo įsigaliojimo datą – 2013 m. liepos 1 d. ir Įstatymo projekto Nr. XIP-4758 2 straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2013 m. liepos 1 d.“ |
Nepritarti. |
Įstatymo projektą siūloma atmesti. |
2. |
Seimo narys K.Masiulis, 2012-10-17 |
1 |
|
|
Argumentai: Ūkio ministerijos siūlomos 100 litų baudos neatrodo įtikinamai ir realistiškai. Didelės kompanijos, kurios piktybiškai siekia slėpti duomenis, tokias baudas galėtų mokėti dešimtmečius ir vis tiek neteiktų duomenų visuomenei bei valstybei. Įmonių vadovams baudos būtų skiriamos, jeigu jie dėl kažkokių priežasčių nenorėtų laikytis įstatymų ir teikti ataskaitų arba teiktų jas klaidingas. Baudos neturi būti simbolinės, nes administravimas, priminimai, pašto, policijos, teismų paslaugos, – visa tai kainuoja ir kodėl tai turi apmokėti mokesčių mokėtojai. „1722 straipsnis. Juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų ir duomenų pateikimo juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai tvarkos pažeidimas Neteisingų juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų, išskyrus finansines ataskaitas (konsoliduotąsias finansines ataskaitas), metinį pranešimą (konsoliduotąjį metinį pranešimą), veiklos ataskaitas, duomenų ir kitos teiktinos informacijos pateikimas juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai arba juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų, išskyrus finansines ataskaitas (konsoliduotąsias finansines ataskaitas), metinį pranešimą (konsoliduotąjį metinį pranešimą), veiklos ataskaitas, duomenų ir kitos teiktinos informacijos nepateikimas juridinių asmenų registrui ar juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai laiku teisės aktų nustatyta tvarka – užtraukia baudą juridinio asmens, jo
filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos
filialo ar atstovybės vadovui ar kitam įstatymuose arba steigimo dokumentuose
nurodytam asmeniui nuo vieno Neteisingų juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), metinio pranešimo (konsoliduotojo metinio pranešimo), veiklos ataskaitų pateikimas juridinių asmenų registrui arba juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo finansinių ataskaitų (konsoliduotųjų finansinių ataskaitų), metinio pranešimo (konsoliduotojo metinio pranešimo), veiklos ataskaitų nepateikimas juridinių asmenų registrui laiku teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka – užtraukia baudą juridinio asmens,
užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo vadovui ar kitam
įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytam asmeniui nuo
|
Nepritarti. |
Įstatymo projektą siūloma atmesti. |
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: įstatymo projektą atmesti, kadangi šiuo metu esantis teisinis reguliavimas yra pakankamas ir nereikalaujantis papildomų nuobaudų nustatymo.
7. Balsavimo rezultatai (balsuota „už“ iniciatorių pateiktą įstatymo projektą): 1 „už“; 5 „prieš“; 2 „susilaikė“.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: S.Dmitrijev.
Komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis